Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Zarządzanie Majątkiem > Kredyty i Pożyczki > Jak zmniejszyć ratę kredytu hipotecznego?

Jak zmniejszyć ratę kredytu hipotecznego?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 4.3/5 (120 ocen)
Oceń 
Jak zmniejszyć ratę kredytu hipotecznego? Czy to w ogóle możliwe i jak się do tego zabrać? Wielu z nas spłacających kredyty hipoteczne na pewno nie jeden raz nad tym się zastanawiało spoglądając na najbliższy harmonogram spłat czy reklamy kredytów. Czy można coś zrobić aby rata kredytu była mniejsza? Oczywiście jest to możliwe, a miesięczne oszczędności mogą sięgnąć kilkuset złotych i choć wymaga to nierzadko wielu formalności, czasu oraz wiedzy to z całą pewnością gra jest warta świeczki. Co można zatem zrobić?
1
Negocjować warunki obecnego kredytu w naszym banku. Jest to rozwiązanie najmniej czasochłonne ale zarazem dające najmniejsze efekty, gdyż bankom bardziej zależy na pozyskaniu nowych klientów niż utrzymaniu obecnych i to tym pierwszym proponują atrakcyjniejsze warunki. Dlatego też jeżeli okaże się, że nasz bank oferuje obecnie kredyty hipoteczne dużo taniej niż w przeszłości to niestety nie mamy co liczyć na obniżenie oprocentowania do aktualnego poziomu. Bank przyjmie wniosek o obniżenie marży i jeżeli zgodzi się na negocjacje jej wysokości to obniżka będzie raczej kosmetyczna, ale oczywiście spowoduje obniżenie miesięcznej raty.
2
Bardziej opłacalnym sposobem zmniejszenia raty jest refinansowanie kredytu. Oczywiście kredyt hipoteczny jest najczęściej długoterminowy, ale nigdzie nie jest powiedziane, że musi być spłacany cały czas w tym samym banku. Banki chętnie przejmują kredyty hipoteczne, gdyż jak wspomniałem powyżej bardzo zależy im na nowych klientach. Ponadto dla banku taki przejmowany kredyt wiąże się z mniejszym ryzykiem niż nowo udzielany, ponieważ poprzedni bank wcześniej przeanalizował wniosek kredytowy i tego kredytu udzielił. Nowy bank może również sprawdzić w biurze informacji kredytowej jak przebiegała obsługa przejmowanego kredytu. Te wszystkie czynniki sprawiają, że kredyty refinansowe są zazwyczaj udzielane na korzystniejszych warunkach niż kredyty udzielane na zakup czy budowę nieruchomości. Dzięki refinansowaniu jesteśmy również w stanie wybrać najtańszy obecnie kredyt na rynku i porównać go z kredytem spłacanym obecnie. Nie ograniczamy się wówczas jedynie do warunków, które zaproponował nam nasz obecny bank, gdzie nawet po negocjacji warunki mogą być gorsze niż standardowe oferty w pozostałych bankach.
Jak negocjować z deweloperem?
Jak nie dać się oszukać deweloperowi?
Jak uniknąć błędów przy zakupie domu?
Na co zwrócić uwagę przy ubieganiu się o kredyt?
 4.3/5 (120 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Jak poradzić sobie z zadłużeniem?
Kiedy pojawiają się problemy z terminową spłatą zobowiązań...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Barbara Mw
  • Wiola Bondaruk
  • Trzy Palce
  • Brajan Jan Myćka
  • Paweł Gawroński
  • Paweł Nowak
  • Anna Gąsior-Miśkowicz
  • Magda Chalimonique
  • Anna Kościelniak
  • Anna Wojtek Kwaśniewska
  • Monika Lewandowska
  • Paweł Puchalski
  • Krystian Jagiella
  • Andrzej Mieczkowski
  • Wanda Wysocka Prus
  • Maja Michalak
  • Przemek Ciemciach
  • Ewa Klassen
  • Renata Kaczmarczyk
  • Joanna Danilowicz
  • Szymon Kopaczewski
  • Lukasz Makosz
  • Michal Ostaszewski
  • Dominik Pełka
  • Paulina Modzelan
  • Agnieszka Dudley
  • Jula Hamik
  • Kazimierz Nalepka
  • Maria Kaleta
  • Barbara Zaborska
pasożyt