Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak czyścić dywany?

Jak czyścić dywany?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Dywany zdobią domy i podłogi u każdego z nas. Jednak podczas jego użytkowania często może zdarzyć się jakaś niemiła niespodzianka i na dywanach pojawiają się plamy. Najskuteczniejszym sposobem na ich usunięcie jest szybkie działanie, ale jeśli to nie pomoże poniżej znajdziesz kilka sposobów na usuwanie plam z dywanów.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Woda mineralna, Pianka do golenia, Gąbeczka, Proszek do pieczenia i ocet, Talk, Bibułka lub papier toaletowy, Żelazko, Kostki lodu, Benzyna ekstrakcyjna
1
woda mineralna
Świeże plamy na dywanie usuniemy najszybciej, gdy spryskamy je wodą mineralną. Po kilku sekundach, weź czysta gąbeczkę i wytrzyj plamę. Również szybkie działanie ma pianka po goleniu – wystarczy spryskać dywan, odczekać chwilkę i usunąć plamę zwilżoną czystą wodą szmatką.
2
ocet
Plamy starsze, już przyschnięte z łatwością usuniesz przy pomocy prostego sposobu, znanego już naszym babciom. Do litra ciepłej wody dodajemy 2 łyżki proszku do pieczenia i 3 łyżki octu – tak przygotowany roztwór wcieramy w dywan przy pomocy gąbki, a następnie starannie suszymy. Po plamach nie zostanie nawet śladu.
3
talk
Plamy tłuste należy posypać obficie talkiem i pozostawić na ok. 24 godziny. Po upływie tego czasu talk starannie zmieść lub odkurzyć.
4
chusteczki
Co zrobić, gdy na dywan wylał się wosk? Rozwiązanie jest bardzo proste – na dywanie ułóż kilka warstw bibuły lub papieru toaletowego i przyłóż do nich rozgrzane żelazko nastawione na średnią temperaturę. Ciepło sprawi, że wosk lub parafina przejdzie z dywanu w papier i po plamie nie będzie śladu. W razie konieczności czynność te powtórz, pamiętając, by za każdym razem układać nowe warstwy papieru.
5
kostki lodu
Usuwanie gumy do żucia z dywanu również może być prostsze niż myślisz, musimy tylko pamiętać, by nie robić tego gwałtownie, gdyż można uszkodzić dywan. Musisz jedynie przyłożyć do niej kostki lodu i odczekać kilka minut. Gdy guma stwardnieje, rozkruszy się i łatwo ją usuniemy. Często jednak gumy zostawiają po sobie kolorowe ślady – przetrzyj wówczas plamę szmatką zwilżoną benzyną ekstrakcyjną.
6
kula śniegu
Każdemu z nas zależy także, by dywan raz na jakiś czas odświeżyć, aby nabrał żywych kolorów. W zimie rozwiązanie jest bardzo proste – wystarczy trochę śniegu, kładziemy na nim dywan wierzchem do spodu i porządnie trzepiemy trzepaczką. Śnieg jednak nie powinien być zbyt mokry, żeby dywan nie wchłonął zbyt wiele wilgoci.
Gdy odświeżamy dywan o innej porze roku lub, gdy brakuje śniegu, wystarczy zaraz po odkurzeniu przetrzeć dywan wodą z octem.
 3.2/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

dupadupa - 2014-12-08
Piszesz pierdoły i jeszcze boisz się publikować niepochlebne komentarze. Jesteś miękka pyta.
www.cleanersexpress.pl - 2014-12-08
Z tym żelazkiem to "pojechałeś". Miałem już przypadek takiego wyprasowanego dywanu. Wyprasowany na blachę.Nie do uratowania. Ogólnie te porady to zlepek bzdur. Ludzie słuchają takich pierdół, a później są zdziwieni,że dywan został trwale uszkodzony. Dostaje później czysty, wyprany dywan z widoczną plamą po swoim praniu. Ludzie! Masz brudny dywan to oddaj go specjalistom. Nie próbuj sam "oszczędzać", bo potem jest już za późno na uratowanie dywanu.
oranje - 2012-01-17
Ja zdecydowanie polecam łatwiejsze sposoby - przetestowane przeze mnie. To Microvezel i CleanTex. Usuną każdą plamę i odświeżą kolor. No i nie narobimy się przy tym;)
Plamy na dywanie są zmorą każdej pani domu. Ciężko je wyczyścić, a niewłaściwie usuwane mogą jedynie wniknąć głębiej w...
Jak zrobić naturalny preparat do czyszczenia dywanów?
Plamy na dywanie są zmorą każdej pani domu. Ciężko...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt