Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak zwalczyć pchły u kota?

Jak zwalczyć pchły u kota?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (245 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Walka z pchłami u kotów jest nieco trudniejsza niż w przypadku psów. Różnica polega na tym, że kota jest bardzo ciężko wykąpać (jest to niemal niemożliwe) a poza tym koty ciągle się wylizują - cały preparat owadobójczy zostanie po prostu przez kota wylizany i zjedzony. Poniżej przedstawiam kilka metod na pozbycie się pcheł z kociego futerka.
 1.9/5 (245 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (33)

Gadająca ze zwierzętami - 2015-08-07
Tak, zazwyczaj nie ma szans, żeby kot zlizał preparat spomiędzy łopatek, ale ja mam cięższy kaliber w domu - mój kot "ściągnął' trochę skórę w kierunku łap, wysunął długi jęzor i cudem tam sięgając drań krople zjadł. Poza tym, niektóre koty lubią się tarzać choćby w ziemii i na logikę, co mądrzejszy kot poradzi sobie nawet z tym niedostępnym miejscem. Dobra karma (nic w stylu Whiskas czy nawet Royal) i regularne odrobaczanie to napewno niekonieczność. Co do obroży: jeśli ma się wychodzącego kota, trzeba ją naciąć, żeby gdy się zawiesi na jakichś gałęziach, nie udusił się (zbyt luźno zapięte znowuż ściągnie) - niestety to nacięcie sprawia, że mój kocisz specjalnie zahacza o chaszcze i po obroży. Następne: często odkurzać, nawet zaopatrzyć się w specjalne szczotki, które poradzą sobie z każdym brudem, kurzem, sierścią i NAWET roztoczami. Kota przyzwyczaić do kąpania, najlepiej podczas jednej kąpieli umyć go kilka razy - każde jedno mycie "męczy" pchły, więc więcej ich zdechnie, a przy wycieraniu trochę pocierać kota - na ścierce/ręczniku też powinny się znaleźć pchły, jeśli kot ma ich dużo. Frontline czy Fiprex (moim zdaniem skuteczniejszy, ale chyba bardziej szkodliwy) bardziej trują niż pomagają w walce z pchłami. Lepsze są niektóre olejki eteryczne APTECZNE - nie te kupione do odkurzaczy - strasznie śmierdzą nam, a kotu już meeega, ale czasami wystarczy nanieść na kota parę kropel - np. jedną na łapach, drugą wzdłuż grzbietu, kolejną wokół szyji i jeszcze przy ogonie - to drażniące dla pcheł i większość się wyniesie, jednak jest ryzyko, że pogryzą kota nieco bardziej niż zwykle. Olejków można używać od czasu do czasu, żeby kot nie zwariował, a pchły się nie przyzwyczaiły.
amrose - 2015-01-08
Na pchły mojemu kociakowi pomogły perfumy Lisandro Level of cat - kupiłam je na allegro ale są też dostępne w oficjalnym sklepie internetowym. Mają intensywny zapach i działają osłonowy na ok 24 godziny. Ważne żeby często psikać nimi kota wtedy ochrona jest pewna niemal w 100%. No a jeśli kot już jest konkretnie zapchlony to pozostaje tylko wizyta u weterynarza.
nati - 2014-12-30
Mam dwa koty jeden od urodzenia zdrowy i bez pchel do póki nie wzięłam tego drugiego z dworu.. miał chyba z 80 lub więcej pchel a byl malutki, od razu wzielam go do wanny i umylam prysznicem-nie protestowal(drugi kot tez nie robi z tym problemów). Ale nadal mam problem że jeden przenosi pchly na drugiego bo wychodza na dwór.
ewa - 2014-12-09
To dziwne, miałam juz tyle kotów. Małych, dużych i wszystkie kąpałam. Czyli jest to możliwe, a autor artykułu chyba raz spróbował, kot go podrapał i dał sobie spokój. 1. Woda nie może być zimna ani ciepła. Wsadza się łokieć pod wodę i jak jest za gorąca lub za zimna to nie wsadza się kota do takiej wody. Druga sprawa jak kąpie się kota to nie należy podnosić głosu, więc jak mamy hałaśliwe dziecko, które się śmieje, krzyczy lub skacze w łazience to je wywalamy z tej łazienki. Dodatkowo można mówić do kota. Kapiel powinna przebiec szybko. I jeszcze jedno, preparat na pchły kropli się między łopatkami. Nie ma szans, żeby kot to wylizał.
tagon - 2014-12-09
Mam kota ale sorki uszu to ja mu nie mam zamiaru czyścić.Może jeszcze mam go podcierać ?!!
pietrek - 2014-12-09
najprostszy i niezawodny sposób na pozbycie się pcheł u kota to po prostu pozbyć się kota
Nomad - 2014-12-09
Gienek... żeby się Ciebie nie pozbyła żona bo będziesz ujadał jak pies z podkulonym ogonem...
as - 2014-12-09
Kota nie jest "ciężko" wykąpać lecz TRUDNO.
załamanyJanusz - 2014-12-09
A macie coś na pozbycie się kota u pcheł ? Hoduje pchły od bardzo dawna ale te cholerne koty nie dają mi spokoju co robić ?! jestem na skraju załamania...
komar - 2014-12-09
Koty to chodzące worki na pchły.
Jo - 2014-12-09
Latem przezylismy istna inwazje... Jedyne skuteczne srodki to krople Frontline dla kota i spray Indorex dla pozbycia sie larw z domu.
Gienek - 2014-12-08
skuteczną metodą na pozbycie się pcheł jest pozbycie się kota
peter - 2014-12-08
Jak się kota zakropi na karku to nic nie wyliże,autor chyba nie ma pojęcia o czym pisze...
emil - 2014-12-08
ja zawsze kupuję preparat dla dużego psa (pod warunkiem, że występuje dla psów i kotów pod tą samą nazwą), wbijam w tubkę igłę i ściągam małą strzykawką potrzebną ilość, zaś dziurkę w tubce zaklejam taśmą. wychodzi o wiele taniej.
Lolek - 2014-12-08
Polecam advocat firmy bayer jest świetny i 100% skuteczny ,no i bez stresu dla futrzaka
Pchły potrafią sprawić wiele kłopotów nie tylko kotu, ale również jego właścicielowi. Mogą być odpowiedzialne za...
Jak pozbyć się pcheł u kota?
Pchły potrafią sprawić wiele kłopotów nie tylko kotu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lucyna Szreder
  • Olka Szukalska
  • Violetta Muciek
  • Marcin Minicki
  • Igor Biliński
  • Daria Waluga
  • Mariusz Zakrzewski
  • Jan Stolarczuk
  • Maria Dorota Krol
  • Małgorzata Konkel
  • Ewa Olesinska
  • Krystyna Skiba
  • Krzysztof Goliński
pasożyt