Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak zwalczyć pchły u kota?

Jak zwalczyć pchły u kota?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (248 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Walka z pchłami u kotów jest nieco trudniejsza niż w przypadku psów. Różnica polega na tym, że kota jest bardzo ciężko wykąpać (jest to niemal niemożliwe) a poza tym koty ciągle się wylizują - cały preparat owadobójczy zostanie po prostu przez kota wylizany i zjedzony. Poniżej przedstawiam kilka metod na pozbycie się pcheł z kociego futerka.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się pcheł?
 1.9/5 (248 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (34)

jurek - 2016-01-25
Mam dwa kotki w domu. Obroże, krople oraz kąpiele stosowane przez około pół roku niewiele pomagały. Pchły zadomowiły się w domu, żadne specyfiki nawet te drogie od weterynarza na nie nie działały. Lecz jest na nie sposób tani, prosty i skuteczny. Raz w tygodniu wszystkie podłogi w mieszkaniu przetrzeć ciepłą wodą z dodatkiem domestosa, około 1/4 szklanki na 1/3 wiadra wody. Po dwóch miesiącach pchły zniknęły lub się wyprowadziły. Od ponad pół roku ich nie ma, u znajomych ten sposób też działa.
Gadająca ze zwierzętami - 2015-08-07
Tak, zazwyczaj nie ma szans, żeby kot zlizał preparat spomiędzy łopatek, ale ja mam cięższy kaliber w domu - mój kot "ściągnął' trochę skórę w kierunku łap, wysunął długi jęzor i cudem tam sięgając drań krople zjadł. Poza tym, niektóre koty lubią się tarzać choćby w ziemii i na logikę, co mądrzejszy kot poradzi sobie nawet z tym niedostępnym miejscem. Dobra karma (nic w stylu Whiskas czy nawet Royal) i regularne odrobaczanie to napewno niekonieczność. Co do obroży: jeśli ma się wychodzącego kota, trzeba ją naciąć, żeby gdy się zawiesi na jakichś gałęziach, nie udusił się (zbyt luźno zapięte znowuż ściągnie) - niestety to nacięcie sprawia, że mój kocisz specjalnie zahacza o chaszcze i po obroży. Następne: często odkurzać, nawet zaopatrzyć się w specjalne szczotki, które poradzą sobie z każdym brudem, kurzem, sierścią i NAWET roztoczami. Kota przyzwyczaić do kąpania, najlepiej podczas jednej kąpieli umyć go kilka razy - każde jedno mycie "męczy" pchły, więc więcej ich zdechnie, a przy wycieraniu trochę pocierać kota - na ścierce/ręczniku też powinny się znaleźć pchły, jeśli kot ma ich dużo. Frontline czy Fiprex (moim zdaniem skuteczniejszy, ale chyba bardziej szkodliwy) bardziej trują niż pomagają w walce z pchłami. Lepsze są niektóre olejki eteryczne APTECZNE - nie te kupione do odkurzaczy - strasznie śmierdzą nam, a kotu już meeega, ale czasami wystarczy nanieść na kota parę kropel - np. jedną na łapach, drugą wzdłuż grzbietu, kolejną wokół szyji i jeszcze przy ogonie - to drażniące dla pcheł i większość się wyniesie, jednak jest ryzyko, że pogryzą kota nieco bardziej niż zwykle. Olejków można używać od czasu do czasu, żeby kot nie zwariował, a pchły się nie przyzwyczaiły.
amrose - 2015-01-08
Na pchły mojemu kociakowi pomogły perfumy Lisandro Level of cat - kupiłam je na allegro ale są też dostępne w oficjalnym sklepie internetowym. Mają intensywny zapach i działają osłonowy na ok 24 godziny. Ważne żeby często psikać nimi kota wtedy ochrona jest pewna niemal w 100%. No a jeśli kot już jest konkretnie zapchlony to pozostaje tylko wizyta u weterynarza.
nati - 2014-12-30
Mam dwa koty jeden od urodzenia zdrowy i bez pchel do póki nie wzięłam tego drugiego z dworu.. miał chyba z 80 lub więcej pchel a byl malutki, od razu wzielam go do wanny i umylam prysznicem-nie protestowal(drugi kot tez nie robi z tym problemów). Ale nadal mam problem że jeden przenosi pchly na drugiego bo wychodza na dwór.
ewa - 2014-12-09
To dziwne, miałam juz tyle kotów. Małych, dużych i wszystkie kąpałam. Czyli jest to możliwe, a autor artykułu chyba raz spróbował, kot go podrapał i dał sobie spokój. 1. Woda nie może być zimna ani ciepła. Wsadza się łokieć pod wodę i jak jest za gorąca lub za zimna to nie wsadza się kota do takiej wody. Druga sprawa jak kąpie się kota to nie należy podnosić głosu, więc jak mamy hałaśliwe dziecko, które się śmieje, krzyczy lub skacze w łazience to je wywalamy z tej łazienki. Dodatkowo można mówić do kota. Kapiel powinna przebiec szybko. I jeszcze jedno, preparat na pchły kropli się między łopatkami. Nie ma szans, żeby kot to wylizał.
tagon - 2014-12-09
Mam kota ale sorki uszu to ja mu nie mam zamiaru czyścić.Może jeszcze mam go podcierać ?!!
pietrek - 2014-12-09
najprostszy i niezawodny sposób na pozbycie się pcheł u kota to po prostu pozbyć się kota
Nomad - 2014-12-09
Gienek... żeby się Ciebie nie pozbyła żona bo będziesz ujadał jak pies z podkulonym ogonem...
as - 2014-12-09
Kota nie jest "ciężko" wykąpać lecz TRUDNO.
załamanyJanusz - 2014-12-09
A macie coś na pozbycie się kota u pcheł ? Hoduje pchły od bardzo dawna ale te cholerne koty nie dają mi spokoju co robić ?! jestem na skraju załamania...
komar - 2014-12-09
Koty to chodzące worki na pchły.
Jo - 2014-12-09
Latem przezylismy istna inwazje... Jedyne skuteczne srodki to krople Frontline dla kota i spray Indorex dla pozbycia sie larw z domu.
Gienek - 2014-12-08
skuteczną metodą na pozbycie się pcheł jest pozbycie się kota
peter - 2014-12-08
Jak się kota zakropi na karku to nic nie wyliże,autor chyba nie ma pojęcia o czym pisze...
emil - 2014-12-08
ja zawsze kupuję preparat dla dużego psa (pod warunkiem, że występuje dla psów i kotów pod tą samą nazwą), wbijam w tubkę igłę i ściągam małą strzykawką potrzebną ilość, zaś dziurkę w tubce zaklejam taśmą. wychodzi o wiele taniej.
Lolek - 2014-12-08
Polecam advocat firmy bayer jest świetny i 100% skuteczny ,no i bez stresu dla futrzaka
szampony - 2014-04-07
Szampony nic nie dają. Szampony nie zabijają pcheł istniejących, tylko je otumaniają.
Obroże - 2014-04-07
Przecież obroże na pchły nic nie dają, każdy uczciwy weterynarz ci to powie. Takie obroże może funkcjonują przez pierwsze dwa dni, potem nie ma z nich żadnego pożytku.
marta - 2014-01-02
co za glupoty pisze jules obraze sa bezpieczne bo sa przystosowane dla kotow i nic im nie bedzie a jak sie gdzies zachacza to sa z takiego tworzywa ze sie urywaja pekaja drogie sa okolo 80zl.ale skuteczne.ja mam 2 koty.jeden ma tyle pchel juz 3 prepatat stosuje i nic jestem zalamana zostal posypany pudrem i mam go za 3 dni wykapac w specjalnym szamponie dla kotow i zobcze..to jakies mutanty
Jules - 2013-07-11
te preparaty do zakraplanie (jak wspomniany fiprex) czy spray'e są bardzo skuteczne i bezpieczniejsze niż obroże (na których kot może się nawet powiesić)
Ania - 2011-12-03
Stefan Vanessa prawdopodobnie jest jeszcze dzieckiem.
Moje dzieci w ten sposób pisały do 3 klasy podstawówki, wiem, że niektóre dzieci piszą tak jeszcze w klasie czwartej, więc wyluzuj. Za rok dwa samo jej przejdzie. pozdrawiam i zycze wytępienia pcheł. Czasami najłatwiej jest po prostu z kota pchły systematycznie wybierać i topić. Bardzo potrafi to zmniejszyc ich populację.
stefan - 2011-10-27
jak mozna tyle bykow w jednym zdaniu zrobic? masakra
vanessa - 2011-10-25
witam.jak morze cie to pomuszcie nie moge wytepic pchel u kota,kompie go co tydzien i czesale grzebieniem do zwierzat,tagrze urzywam krople na pchly!!!co mam robic bo niemam jusz pomyslow.dzienkoje
kocia mama - 2011-08-30
czy kocurki 3tygodniowe są za male na walkę z pchłami? boje sie ze jak naniose jakis srodek na ich futerko to ich mama wszystko wylize i ze to moze jej zaszkodzic
Sznapsi - 2011-07-04

czerwone-bordowe kropeczki to odchody pcheł, same pchły są raczej ciemniejsze ale bywa różnie. Dziwne że kotka drapie się teraz po użyciu kropel. Ogólnie to powinny one pomóc, jednak sprawdź czy kot nie ma na nie uczulenia.

eda - 2011-07-04
Właśnie dzisiaj zauważyłam u koto pchły są dzwinę troche bo o bordowym koloże i skaczą... kupiłam krople i kotka zaczeła sie bardzo drapać czy to źle??
Sznapsi - 2011-02-14
do ALGIDKA25: Weź kilka tych jajeczek i kota do weterynarza. Wet zbada czy to jajka pcheł czy tasiemca. Posłanie kota wyrzuć, wszystko dokładnie odkurz. Dobrze by było odkurzyć następnie odkurzaczem parowym - usuwa zarazki, bakterie i nie potrzeba do niego chemii.

Jeśli chodzi o sprzątanie jaj pcheł bez chemii to tak jak w artykule wyżej:
"Podłogi umyj wodą z octem lub czystym amoniakiem. Możesz również spryskać podłogę i wszystkie kąty terpentyną a potem odkurzyć zwłoki pcheł. Jeśli chcesz pozbyć się pcheł i ich jaj z dywanu posyp dywan obficie solą, dobrze rozetrzyj i wetrzyj po czym odkurz.
Pamiętaj, po odkurzeniu podłogi wyrzuć worek - w innym przypadku pchły się w nim wylęgną i znów opanują mieszkanie."
ALGIDKA25 - 2011-02-11
SLUCHAJCIE!MOJ KOTEK NIE MA JUZ PCHEL ALE ZOBACZYLAM W JEGO SIERCI I NA POSLANIU JAJECZKA !DOKLADNIE MALE BIALE KULECZKI ALE ICH JEST POPROSTU MNUSTWO!!!CO ROBIC ?JAK NIE ZAPCHLIC MIESZKANIA I USUNAC TO PASKUDZTWO?A CHA DODAM JESZCZE ZE MAM SYNKA PRAWIE CZTERY LATKA I JEST CHORY NA ASTME TAK ZE WZZYSTKIE CHEMIE TU SIE NIE SPRAWDZA!PLEES HELLP ME:)
beta - 2010-09-26
Chyba mała pomyłka wkradła się do wskazówek. Małe czarne ziarenka wyglądające jak drobne grudki ziemi to są odchody pcheł i często przyklejone są do sierści. Jajeczka pcheł są biało-szare, regularnego kształtu małe kuleczki. Łatwo wysypują się z sierści i w ten sposób się roznoszą. Wyglądają jak drobniutki piasek. Pozdrawiam
klaudusia11100 - 2010-08-05
Musze wypróbować ale rady są bardzo przekonujące ;)
magdaMa - 2010-07-13
Moje koty chodzą w obrożach na pchły jednak raz w roku chodzę z nimi do weta gdzie mają wcierany w kark jakiś płyn przeciwko pchłom.
lady k - 2010-06-28
Dzieki wielkie za pomoc,zastosuję się do tych porad i mam nadzieję,że z moim kiciusiem wygramy walkę z tym świństwem:)Pozdrawiam
Paula z kotem. - 2010-03-30
Dziekuje naprawde za pomoc ;) kocham te wasza stronke! :d
mikers - 2009-11-04
dziekuje za pomoc
Krwiopijcze, ciemne żyjątka, które zdarza nam się zauważyć na skórze pupila, to zaledwie... 5 procent (!) całej rodziny...
Jak skutecznie walczyć z pchłami?
Krwiopijcze, ciemne żyjątka, które zdarza nam się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt