Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Jak myć lodówkę?

Jak myć lodówkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Lodówka stanowi niezbędny element wyposażenia kuchni każdego z nas. Dzięki niej możliwe jest przechowywanie potraw przez dłuższy czas, by uniknąć ich psucia. Jednak, aby odpowiednio nam służyła, musimy o nią dbać i przestrzegać kilku ważnych zasad jej użytkowania. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak to zrobić.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mydło, Płyn do naczyń, Soda oczyszczona, Ocet, Miękka szmatka, Proszek do pieczenia, Jabłko, Talk
1
Mycie lodówki rozpoczynamy od wyłączenia jej z prądu. Następnie wyjmujemy wszystkie półki i szuflady i pozostawiamy otwarte drzwiczki. Półki i szuflady myjemy ciepłą wodą z mydłem lub płynem do mycia naczyń, spłukujemy, a następnie wycieramy do sucha miękką szmatką.
2
Nie należy stosować żadnych środków przyśpieszających rozmrażanie. Nie należy podważać lodu nożem, gdyż możemy porysować lodówkę, ani też wkładać garnka z wrzątkiem – możemy ją uszkodzić. Lodówka musi się rozmrozić sama, a nasza rola polega na wylewaniu gromadzącej się wody i umyciu lodówki wewnątrz.
3
Po rozmrożeniu należy wnętrze lodówki umyć. Możemy użyć ciepłej wody z mydłem i dodatkiem sody oczyszczonej – 1 łyżka na 1 litr wody lub wody z octem – 3 łyżki na 1 litr wody. Przecieramy dokładnie ścianki lodówki, a następnie spłukujemy i wycieramy ją do sucha miękką szmatką.
4
Możemy przystąpić do układania rzeczy w lodówce. Pamiętajmy, żeby jej nie przeładowywać – powietrze musi mieć dostęp do przechowywanych produktów ze wszystkich stron. Nie należy wkładać do lodówki potraw gorących, muszą być wystudzone do temperatury pokojowej, w  przeciwnym razie mogą spowodować jej oblodzenie. Wszystkie produkty powinny być przykryte pokrywkami lub owinięte folią, by uchronić je przed wysychaniem i uwalnianiem zapachów.
5
Nieprzyjemna woń z lodówki - możemy usunąć przy pomocy proszku do pieczenia. Nasyp go na talerzyk lub podstawkę i wstaw do lodówki. Możesz dodatkowo położyć obok połówkę jabłka. Pamiętaj, by wymieniać proszek co 2 tygodnie.
6
Od czasu do czasu możesz przetrzeć uszczelki w drzwiach lodówki talkiem. Guma nie skruszeje wówczas za szybko, lodówka będzie szczelna i nie będzie pokrywać się lodem. Pamiętaj, by lodówkę otwierać zawsze na krótko i szybko zamykać. Do jej wnętrza nie będzie się wtedy dostawać dużo ciepłego, wilgotnego powietrza.
Jak zwalczyć mole spożywcze?
Jak posprzątać kuchnię?
Jak pozbyć się zapachu gotowania?
Jak zagospodarować szafkę pod zlewem?
Przeczytaj teraz: Jak wyczyścić lodówkę?
 3.4/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Zofia - 2016-01-15
Dzięki za dobre rady. Przed chwilą poskładałam reklamówki.Super.
olo - 2015-03-01
ja potraktowalem lodowke suszarka 1 h i po robocie zona zachwycona bo ona cala noc odmraza rano pelno wody wszedzie
Ev - 2013-11-19
Nigdy nie myjcie płynem do naczyń bo pozostawia on jednak zapach po sobie, polecam zdecydowanie ocet w równych proporcjach z wodą, ostatecznie sodę oczyszczoną ale należy ją po zabiegu dokładnie spłukać.
hayabuska - 2012-11-12
Przykre zapachy z lodówki eliminuje mielona kawa lub połówka cytryny, słyszałam też o węglu drzewnym.
andżey - 2011-03-07
Dziękuje bardzo w imieniu swoim i swoich współlokatorów. polecam i pozdrawiam.
Jeśli chcesz kupić lodówkę, nie próbuj szczegółowo analizować każdego modelu, który znajduje się w sklepie. Aby podjąć...
Jak wybrać lodówkę?
Jeśli chcesz kupić lodówkę, nie próbuj szczegółowo analizować każdego modelu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt