Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Halloween > Potrawy na Halloween > Jak zrobić lizaki - szkiełka z próbką krwi Dextera?

Jak zrobić lizaki - szkiełka z próbką krwi Dextera?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (262 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czy oglądałeś kiedyś serial Dexter? Główny bohater kolekcjonuje szkiełka z kropelkami krwi swych ofiar. W ten Halloween możesz przebrać się za Dextera lub po prostu przygotować pyszne przekąski dla gości w postaci tych oto szkiełek!
Rzeczy, których potrzebujesz:
1 szklanka cukru, 1/3 szklanki syropu kukurydzianego (najlepiej Karo; chodzi o to, aby był przezroczysty), 2 łyżki wody, Czerwony barwnik spożywczy, Wykałaczki
1
Wyłóż blachę do pieczenia papierem lub spryskaj olejem.
2
Płytki z krwią na Halloween 2
W garnuszku zagotuj syrop kukurydziany, cukier i 2 łyżki wody. Nie mieszaj, tylko kręć delikatnie garnuszkiem. Gotuj, aż syrop zrobi się złoty - 5 do 7 minut.
3
Wylej rozpuszczony cukier z syropem na wyłożoną papierem blachę lub blachę spryskaną olejem. Za pomocą szpatułki rozprowadź syrop po całej blasze, tak, aby warstwa była cienka jak szkiełko. Im cieńsza warstwa tym lepiej będzie wyglądać i tym łatwiej będzie ci później ją pokroić.
4
Płytki z krwią na Halloween 4
Odłóż blachę na bok aby syrop przestygł, na 5-10 minut. Jak już "szkiełko" będzie twarde oderwij je od papieru. Jeśli jest bardzo cienkie to rób to ostrożnie, aby się nie połamało.
5
Płytki z krwią na Halloween 5
Połóż ostrze dużego noża (niekoniecznie najlepszego jaki masz) bezpośrednio nad ogniem. Jak już ostrze będzie gorące zacznij nim kroić taflę cukru na paski. Przytnij ich końce, aby wyglądały jak prawdziwe szkiełka na próbki. Krojenie tafli cukru może być nieco irytujące. Nie przejmuj się jeśli kilka pasków połamiesz - to się zdarza. Przed każdym cięciem umyj rozgrzej ponownie nóż. Zanim go zaczniesz ponownie rozgrzewać umyj go z resztek cukru, aby go nie przypalić. Używaj do tego starego noża na którym ci nie zależy. Jeśli krawędzie płytek cukrowych będą zbyt ostre zamocz palec w wodzie i je przetrzyj (cukier się nieco rozpuści).
Jak zrobić ciasto na Halloween z dynią w środku?
Jak zrobić robaki z galaretki na imprezę Halloween?
Jak zrobić jabłka w karmelu?
Jak zrobić pyszny poncz na Halloween?
6
Płytki z krwią na Halloween 6
Połóż cukrowe płytki na blasze i włóż do lodówki na przynajmniej 15 minut.
7
Płytki z krwią na Halloween 7
Wyciągnij płytki cukru z lodówki. Każdą płytkę pomaluj pośrodku czerwonym barwnikiem spożywczym. Do malowania możesz użyć wykałaczki. Nie potrzebujesz dużo barwnika. Wystarczy maleńka kropelka na końcu wykałaczki. Jeśli dasz barwnika za dużo to narobisz bałaganu a płytki będzie trzeba robić od nowa. Po nałożeniu barwnika ("krwi") włóż płytki z powrotem do lodówki.
8
Płytki z krwią na Halloween
Płytki najlepiej podawać na specjalnym stojaku na próbki szkła i w lateksowych rękawiczkach (dla bezpieczeństwa przed niebezpieczną przekąską którą serwujesz gościom). Możesz również powiedzieć gościom, że są to płytki z krwią zakażoną ebolą lub inną podobną chorobą.
 4.5/5 (262 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

blackie - 2011-10-29
Ostatnie zdanie miało mnie rozbawić, tak? ;>
Halloween to okazja, która wymaga wyjątkowej oprawy. Dlatego trójwarstwowe shoty z galaretką tak świetnie do niej...
Jak zrobić galaretkowe shoty na Halloween?
Halloween to okazja, która wymaga wyjątkowej oprawy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt