Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Halloween > Dekoracje na Halloween > Jak przerobić zdjęcie z okazji Halloween - zombie?

Jak przerobić zdjęcie z okazji Halloween - zombie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (261 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 15 
Nie oszukujmy się. Spora część naszego życia toczy się nie w realu, lecz w Internecie. Portale społecznościowe zawładnęły nami na tyle mocno, że wszystko, co robimy, najpierw oznajmiamy znajomym na Facebooku czy NK, a dopiero później wcielamy w życie. Z tego powodu proponuje również Halloween uczcić na swoim facebookowym profilu. W jaki sposób? Przerabiając swoje zdjęcie profilowe. Poniżej najtańszy i najprostszy sposób jak w mgnieniu oka stać się zombie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Photoshop, zdjęcie w dobrej rozdzielczości
1
zdjęcie na Halloween zombie - krok 1
Przede wszystkim będziesz potrzebować zdjęcia, najlepiej w dobrej rozdzielczości. Jak widzisz, jasność zdjęcia nie ma znaczenia, zawsze można ją poprawić za pomocą Photoshopa. Najlepiej żeby ujęcie pokazywało z bliska twoją twarz, zbędne detale zawsze da się wykadrować. Najważniejsze są szeroko otwarte oczy, ponieważ to z nich zrobimy najważniejszy element zdjęcia. Najkorzystniejszy efekt uzyskasz, gdy zdjęcie będzie miało ciemne tło.
2
zdjęcie na Halloween zombie - krok 2
Czas nieco skorygować zdjęcie. Jeśli jest ono nieco zbyt ciemne, musimy zmienić jego charakterystykę tonalną. W tym celu wybieramy "Obraz/Ustawienia/Poziomy" ("Image/Adjustments/Levels"). Powinien pojawić się histogram zdjęcia. Klikamy na środkowy suwak i przy wciśniętym lewym przycisku myszy przesuwamy go, rozjaśniając zdjęcie do maksimum, czyli tuż przed momentem, w którym zaczynają być widoczne piksele. Teraz przesuwamy suwak znajdujący się najbardziej po prawej, żeby właściwie wydobyć szczegóły zdjęcia, a na końcu suwak najbardziej po lewej – bardzo nieznacznie, jedynie na tyle, żeby odrobinę uwidocznić cienie. Wygląda strasznie? I dobrze! Zobaczysz, co zrobimy dalej.
3
zdjęcie na Halloween zombie - krok 3
Dla bezpieczeństwa zrób kopię warstwy, na której pracujesz. Kliknij na „Tło” („Background image”) i wybierz polecenie „Powiel warstwę” („Duplicate layer”). Od tej pory pracuj na warstwie powielonej. Jeśli po zabiegach z kroku poprzedniego czarne tło twojego zdjęcia gdzieś zniknęło, zawsze możesz zamalować je pędzlem. Wybierz pędzel ze ściętą końcówką (piórkowy), najlepiej o średnicy 176 pikseli. Gdy będziesz zbliżać się do głowy, zmniejsz średnicę pędzla, by niechcący nie zamalować jakiś istotnych szczegółów. W razie problemów możesz również manipulować „Poziomem krycia” („Opacity”).
4
zdjęcie na Halloween zombie - krok 4
Następnym krokiem jest tzw. usuwanie niedoskonałości. Nie oszukujmy się, żadna z nas nie wygląd jak z okładki „Gali”. Na szczęście Photoshop umożliwia nam skuteczne pozbycie się pryszczy... przynajmniej tych na zdjęciu. Pamiętaj jednak, żeby nie przedobrzyć. Nie chcesz przecież wyglądać jak z Muzeum Figur Woskowych. Posłużymy się dwoma narzędziami, narzędziem „Stempla” („Clone Stamp”) i „Pędzlem korygującym” („Healing brush tool”). Pędzel korygujący sprawdza się wszędzie tam, gdzie nie ma krawędzi obrazu. Najlepiej wybrać kształt piórkowy o małej średnicy. Przytrzymaj klawisz „Alt” i wybierz najlepszy odcień, na którym ma opierać się proces „rozmazywania”. Następnie, używając krótkich pociągnięć, przesuwaj pędzlem po obszarze cery, który chcesz skorygować.
5
zdjęcie na Halloween zombie - krok 5
Wszystko, co zrobiliśmy do tej pory, wyglądało raczej normalnie. Teraz czas dodać zdjęciu dreszczyku emocji. Zombie generalnie nie należy do krwistych istot. Pewnie to dlatego, że od dawna nie żyje. Musisz więc zadbać o to, by i na twojej twarzy (a w szczególności – w oczach) nie było widać żadnych żyłek. Cera powinna być trupio blada, a gałki oczne – śnieżnobiałe. Zacznijmy od oczu. Wybielimy je manipulując „Nasyceniem” („Saturation”). Musimy jednak zadbać o to, by w tej bitwie nie poległy tęczówki. W tym celu wybieramy narzędzie o nazwie „Magnetic lasso tool” i zaznaczamy obszar dookoła białek oczu. Przy zaznaczaniu drugiego oka, trzymaj wciśnięty klawisz „Shift”. W ten sposób nie zlikwidujesz pierwszego zaznaczenia. Gdy skończysz, naciśnij „Ctrl+C”, a następnie „Ctrl+V” kopiując oba zaznaczenia na nową warstwę. Teraz masz na niej swoje oczy.
6
zdjęcie na Halloween zombie - krok 6
Teraz zaznacz poprzednią warstwę – tę, na której do tej pory pracowaliśmy. Możemy zacząć wysysać z ciebie krew. W tym celu wybieramy „Obraz/Ustawienia/Barwa i Nasycenie” („Image/Adjustments/Hue/Saturation”) i przesuwamy suwak „Nasycenia” do wartości około -65. Ponieważ pod warstwą, na której pracujesz znajduje się druga - oryginalna, możesz wymazać (lekko przezroczystą gumką) dowolną część zdjęcia, która ma pozostać kolorowa, np. włosy. Ja użyłam jeszcze narzędzia „Gąbka” („Sponge”), by rozjaśnić usta, sprawiając, że stały się bledsze.
7
zdjęcie na Halloween zombie - krok 7
Kolejnym etapem będzie praca nad kontrastem. Wybieramy „Obraz/Ustawienia/Jasność i kontrast” („Image/Adjustments/Brightness/Contrast”). Suwaki ustawiamy na około -31 i 17 (dokładne wartości zależą od TWOJEGO zdjęcia). Im ciemniejsze cienie, tym większy musi być kontrast. Pamiętaj jednak, że przy zbyt dużym kontraście zdjęcie zacznie wyglądać sztucznie.
8
zdjęcie na Halloween zombie - krok 8
Jak na prawdziwego zombie przystało, musisz mieć pod oczami ciemne cienie. Użyj narzędzia „Ściemnianie” („Burn tool”). Zastosuj dość duży pędzel o ściętych końcówkach, a jego poziom krycia („Opacity”) ustaw na około 10%. Powoli zamaluj obszar pod oczami i dookoła nich. Ponieważ poziom krycia jest niewielki, efekt będzie wyglądać bardzo naturalnie. Możesz w ten sposób przyciemnić również inne fragmenty twarzy. Zwiększ wówczas średnicę pędzla.
9
zdjęcie na Halloween zombie - krok 9
Teraz czas nadać skórze nieco niebieskiego odcienia. Żeby wyglądało to realistycznie, wybierz „Obraz/Ustawienia/Wariacje” („Image/Adjustments/”Variations” i przesuń suwak całkiem w lewo. Teraz możesz wybrać dowolny podgląd zdjęcia, dodając taki kolor, jaki chcesz („Więcej niebieskiego”, „Więcej zielonego” itp.). Jeśli zdjęcie wygląda płasko, możesz lekko zwiększyć kontrast.

Kolejnym sprytnym sposobem jest zastosowanie „Filtru górnoprzepustowego” („High Pass”). Najpierw powiel oryginalną warstwę i pracując na kopii wybierz „Filtr/Inne/Filtr górnoprzepustowy” („Filter/Other/High pass”). Ustaw go na około 3,5. Kliknij „OK”, a następnie wybierz tryb mieszania „Nakładka”(„Overlay”). Jeśli po tym zabiegu zdjęcie wygląda nieco dziwnie, zmień nieco poziom krycia („Opacity”). Ten filtr nieco wyostrza zdjęcie i dodaje mu głębi.
10
zdjęcie na Halloween zombie - krok 10
A teraz najlepsze.. oczy! Mimo iż wcześniej skopiowaliśmy je na osobną warstwę, teraz chcemy zająć się wyłącznie tęczówkami. Zaznacz je używając narzędzia „Magnetic lasso tool” (patrz krok 5), skopiuj i umieść na oddzielnej warstwie. Na poprzedniej warstwie gumką („Eraser tool”) ustawioną na piórkowy pędzel, ostrożnie usuń wszystkie ostre krawędzie oczu. Następnie kliknij warstwę z tęczówkami i wybierz „Obraz/Ustawienia/Jasność i kontrast” („Image/Adjustment/Brightness/Contrast”). Ustaw jasność na 29, a kontrast na 61, ale pamiętaj, że im większa jasność, tym wyższy musi być kontrast.
11
zdjęcie na Halloween zombie - krok 11
Oczy zaczęły wyglądać trochę przerażająco, ale na krawędziach są nieco „postrzępione”. Wybierz Gumkę („Eraser tool”) i ustaw na średnich rozmiarów piórkowy pędzel. Wymaż nią obszar dookoła tęczówki. Pozbędziesz się w ten sposób poszarpanych krawędzi, jednocześnie uwypuklając tęczówki.
12
zdjęcie na Halloween zombie - krok 12
Jeśli chcesz, możesz dodać tęczówkom złowrogiego białego połysku. W tym celu zastosuj na nich narzędzie „Gąbka” („Sponge”), a następnie ponownie zwiększ kontrast (nie za dużo, bo na zdjęciu pojawią się piksele!).
13
zdjęcie na Halloween zombie - krok 13
Kolejnym, opcjonalnym etapem, jest nadanie skórze tekstury. W Internecie poszukaj odpowiedniej tekstury do Photoshopa, takiej, która będzie popękana lub podrapana. Możesz szukać na polskich lub zagranicznych stronach. W drugim przypadku wpisz w wyszukiwarkę grafiki „Photoshop patterns” lub „Photoshop textures”. Gotową teksturę skopiuj do nowego dokumentu, zaznacz ją, a następnie wybierz „Edycja/Nowa tekstura” („Edit/New pattern”) i nazwij ją „skora”. Wróć do oryginalnego zdjęcia, zaznacz za pomocą narzędzia Lasso fragmenty twarzy, na których chcesz dodać teksturę , a następnie wybierz „Edycja/Wypełnij” („Edit/Fill”) i wybierz teksturę „skora”. Ustaw tryb mieszania na nakładkę („Overlay”).
14
zdjęcie na Halloween zombie - krok 14
Jeśli tekstura nie stapia się ze skórą, możesz nieco zmienić nasycenie lub zmniejszyć jasność/zwiększyć kontrast. Na końcu wybierz narzędzie gumki („Eraser tool”) i ustaw na średni piórkowy pędzel z kryciem („opacity”) około 70%. Wymaż zewnętrzne krawędzie wypełnienia, wtapiając teksturę w twarz, żeby całość wyglądała realistycznie.
 5/5 (261 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Zosia Ł. - 2013-10-03
WOW! ale panna taka ładna a nagle mi tu wyskakuje zombie!
wajhełusz - 2012-03-26
szanzelize
Histogram w Photoshopie jest dostępny w narzędziu Poziomy. Dzięki niemu w bardzo prosty sposób możemy modyfikować...
Jak wykorzystać histogram w Photoshopie?
Histogram w Photoshopie jest dostępny w narzędziu Poziomy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt