Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Materiały i elementy dekoracyjne > Jak zrobić wiszące terrarium ze szklanej kuli?

Jak zrobić wiszące terrarium ze szklanej kuli?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Takie terrarium to doskonała dekoracja każdego wnętrza. Jest to dobry sposób na wprowadzenie do pomieszczenia odrobiny zieleni. Ponieważ rośliny hodowane w terrarium nie są zbyt wymagające, dekoracja ta nie jest trudna w utrzymaniu. Jej wykonanie jest natomiast banalnie proste.
Rzeczy, których potrzebujesz:
szklana wisząca kula (kupisz ją w Internecie wpisując „świecznik szklana kula do powieszenia”), wilgotna ziemia doniczkowa, węgiel aktywowany, małe kamyczki, mech i inne małe rośliny, np. paprotki, oplątwy, chrobotek reniferowy, opcjonalnie – inne małe dekoracje
1
Do wykonania terrarium będziesz potrzebować szklanej wiszącej kuli. Kupisz ją w Internecie (szukaj pod nazwą „świecznik szklana kula do powieszenia”). My nie będziemy robić z kuli świecznika, ale wykorzystamy jej kształt i możliwości do zrobienia małego, zielonego terrarium.
2
Wyłóż dno kuli małymi kamieniami. Ich warstwa powinna mieć około 2 cm grubości. Ponieważ świecznik - kula ma z przodu duży otwór, nie powinno to stanowić dla ciebie problemu.
3
Na kamieniach ułóż warstwę węgla aktywowanego, a następnie warstwę ziemi doniczkowej. Ziemia powinna sięgać do około ¼ wysokości kuli.
4
W ziemi zasadź mech i inne mało wymagające rośliny. Niektóre z nich możesz podeprzeć na wbitych w ziemię patyczkach.
5
Na koniec możesz umieścić w terrarium małe dekoracje, by nadać mu wyjątkowego charakteru.
6
Pamiętaj, żeby od czasu do czasu spryskiwać wnętrze terrarium wodą, by utrzymać odpowiedni poziom nawodnienia gleby. Nie przesadzaj jednak z ilością wody, w przeciwnym razie rośliny zgniją.
Jak ozdobić misę mozaiką ze skorupek?
Jak zrobić dozownik na mydło?
Jak zrobić wazon ze słoika?
Jak zrobić kwiaty w wosku?
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nietypowe broszki robią furorę. Niestety, zawsze to co jest na topie nie grzeszy niskimi cenami. Jednak jest na to...
Jak zrobić broszkę 'oko'?
Nietypowe broszki robią furorę. Niestety, zawsze to co jest na topie nie grzeszy niskimi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub