Tutaj jesteś: Komputery > Oprogramowanie Komputerowe > Oprogramowanie Edukacyjne > Jak robić przypisy w Wordzie?

Jak robić przypisy w Wordzie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Przypisy to podstawa wszelkich prac naukowych - licencjackich, magisterskich itp. Przypisy wskazują na to skąd pochodzi dana informacja oraz gdzie jest zawarty dany pogląd. Poniżej znajdziesz instrukcje jak dodawać przypisy dolne i przypisy końcowe w dokumentach programu Microsoft Word.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Microsoft Office Word
1
Przypis dolny to przypis znajdujący się na dole strony zaś końcowy znajduje się na końcu dokumentu. W jednym dokumencie można stosować je zamiennie np. przypisy końcowe to będą źródła, którego dotyczy dane odwołanie a przypisy dolne to np. komentarze lub dodatkowe informacje wyjaśniające. Nie martw się, że czytelnik nie będzie wiedzieć gdzie ma znaleźć wyjaśnienie - numeracja przypisów dolnych i końcowych różni się od siebie.
2
Zaznacz miejsce w dokumencie w którym chcesz umieścić znacznik odwołania przypisu (kliknij myszką za wyrazem/cytatem do którego chcesz umieścić znacznik).
3
W menu "Wstaw" wybierz polecenie "Odwołanie", a następnie kliknij polecenie "Przypis dolny".
4
W okienku dialogowym "Przypis dolny i przypis końcowy" wybierz odpowiednią opcję "Przypisy dolne" lub "Przypisy końcowe", a następnie kliknij na "Wstaw".
5
Numer odwołania do przypisu zostanie nadany automatycznie. Znacznik odwołania do przypisu o tym samym numerze zostanie wstawiony na dole strony (jeśli wybrałeś przypisy dolne) albo na końcu dokumenty (jeśli przypisy końcowe). Jeśli później dodasz przypis pomiędzy już istniejącymi program da nowemu przypisowi odpowiedni numer i zmieni numerację w dalszych przypisach.
6
Teraz obok numeru odwołania wpisz tekst przypisu.
7
Jeśli chcesz szybko dodać przypis dolny wciśnij ALT+CTRL+F. Dodawanie przypisu końcowego to ALT+CTRL+D.
Darmowe programy do nauki języka niemieckiego
Jak pisać przypisy?
Jak zrobić wykres w Excelu?
Jak drukować dwustronnie w Wordzie?
 3/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

zakatka - 2012-11-26
Chmielu jesteś wielki!:D
ewela - 2011-02-28
pisze prace licencjacko nie moge zrobic przypisu pompcy czekam na szybki kontakt
atlanta159 - 2010-04-19

Witam ;)

Mam taki mały "problemik" z przypisami. W cudzysłowie bo tak naprawde drażni mnie to strasznie żeby nie powiedzieć bardziej dosadnie a mianowicie:

robiąc przypis dolny na jednej stronie powiedzmy nr 2 (dokładnie pierwsza linijka tekstu) mój przypis zostaje na stronie poprzedniej czyli nr 1 (dodam że na tej stronie już są powiedzmy jakieś trzy inne przypisy). a do tego normalnie pojawia sie ów przypis dolny na stronie nr 2 oczywiście z tym samym numerem przypisu. Nie wiem jak to naprawić (a musiałam coś wręcz przekombinowac) bo przedtem nic takiego się nie pojawiało nie wiem nawet gdzie dokładnie tkwi błąd. Dla jasności używam Word 2007. Przekopałam kilkanaście stron z problemami tego typu i niestety moje przypisy cudem się "nie opamiętają" Jakieś propozycje ??

Prosze pomóżcie

oli - 2010-04-12

Rzeczywiscie, dziala! Dzieks Chmielu! Zaoszczedzisz mi pare godzin pracy ;]]

Chmielu - 2010-04-11
najszybszy sposob na przypis to prawy ALT + J tak jest najszybciej
Programy Adobe Acrobat stosują format plików PDF (Portable Document Format). Użytkownicy często konwertują pliki...
Jak przekonwertować plik pdf na doc?
Programy Adobe Acrobat stosują format plików PDF (Portable...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Beata Zeszko
  • Maciej Strzelecki
  • Jan Jaroszynski
  • Justyna Sawa
  • Monika Długołencka
  • Henryk Doszko
  • Krzysztof Bajon
  • Dominika Czyż
  • Maria Machaj
  • Maria Lorek
  • Iwona Skrzypon
  • Pau Line
pasożyt