Tutaj jesteś: Imprezy i Rozrywka > Imprezy > Imprezy Komunijne > Ile dać pieniędzy na pierwszą komunię?

Ile dać pieniędzy na pierwszą komunię?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (32 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Przyjęło się że dziecko przystępujące do pierwszej komunii świętej otrzymuje Biblię lub łańcuszek z medalikiem, czy krzyżykiem. Są jednak takie osoby, które preferują dać pieniądze. Poglądy są zróżnicowane, dla jednych jest to obraźliwy prezent, dla innych jest to normalne. Pojawia się tylko kwestia jaka to powinna być kwota. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci zdecydować ile i jak dać pieniądze dziecku przystępującemu do pierwszej komunii świętej.
1
Na początek porozmawiaj z rodzicami, czy nie będą oburzeni jeżeli dasz pieniądze dziecku zamiast prezentu. Następnie dopasuj swoje możliwości finansowe do kwoty którą zamierzasz dać. Popularną kwotą jest kwota około 500 zł od chrzestnego rodzica, od innych około 200-300 zł. Ale wiele zależy również od standardu finansowego rodziny, bo dla jednych jest to bardzo dużo pieniędzy, a dla innych niewiele.
2
Zamiast ofiarować pieniądze bezpośrednio dziecku, załóż mu konto oszczędnościowe, na które wpłacisz kwotę na którą się decydujesz jako prezent dla dziecka a tym samym inwestycja w jego przyszłość.
3
Jeżeli nie chcesz kupować prezentu, ale nie chcesz też dać oficjalnie pieniędzy, ofiaruj równowartość kwoty w bonie towarowym, voucherze w wybranym sklepie. Dziecko będzie mogło wykorzystać bon do zadeklarowanej na nim kwoty. Najlepiej aby to był bon w sklepie np. ze sprzętem elektronicznym. Wówczas dziecko może kupić mp3, czy aparat, czy inny elektroniczny gadżet, który sobie upatrzy.
4
Możesz również dać pieniądze w zaklejonej kopercie bezpośrednio dziecku. Do środka oprócz gotówki możesz włożyć kartkę z życzeniami dla dziecka, na której możesz, ale nie musisz składać podpisu. Według uznania.
Jak powinny wyglądać torty komunijne?
Jak zrobić zaproszenia komunijne?
Jaka sukienka na komunię?
Jak udekorować stół na Komunię?
Wskazówki
  • Weź pod uwagę fakt, że dając pieniądze dziecku, nie pozostawiasz mu żadnej pamiątki, gdyż nigdy nie będziesz wiedział/a na co zostaną wydane. Jeżeli mimo wszystko chcesz dać pieniądze, warto pomyśleć o jakimś drobiazgu do nich, czyli np. jakaś książka z dedykacją, mała biblia, obrazek itp.
 2.8/5 (32 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (17)

lola - 2015-08-04
Ja od chrzestnej dostałam 500 zl, a od chrzestnego 1000zl. Od reszty gości od 200 do 700zl. Uzbieram dość duzo z czego dostałam rower, zegarek i pojechałam na pielgrzymkę do Włoch.
qki - 2015-05-26
nie dawać pieniędzy!!!
klaudia - 2015-05-04
Ja dostałam od chrzestnych 200zł , z mamą kupiłyśmy mi jakieś ciuchy a od cioci dostałam kolczyki złote które cały czas nosze ;D a komunie miałam w 2 klasie a jestem w 6:)
pati - 2015-05-01
ta jasne yteraz to dziecku trzeba dac przynajmniej 1000zł ...
kinia - 2015-04-20
Moim zdaniem każdy daje tyle na ile go stać. Ja miałam komunie chrześniaka 4 lata temu i mu kupiłam komputer za 2,5 tysia. A teraz jak mam rodzinę to w zyciu bym takiego prezentu nie zrobila
jaaa - 2015-04-10
ja 300 zł to zebrałam od wszystkich razem na komunię.... Trochę się teraz to wszystko do góry nogami przewraca:/ 300 zł?! Przecież tyle to się daje idąc do znajomych na wesele! Komunie w barze na 80 osób? Toż to nie komunia tylko weselicho bardziej....
chrzestny - 2015-03-12
Ja całej aniola stróża z ceramiki z dedykacją którego znalazłem na internecie.anioł był zrobiony na zamówienie a nie żadna chinszczyżna i prezentował się moim zdaniem super.zresztą rodzinie tez się podobał.po stoi chyba dłużej niż niejeden tablet czy komputer
kasia - 2014-11-28
Dzisaj rodzice ida na zastaw sie bo co powie rodzina?raczej komunia sie nie wraca bo dzieci dostaja prezenty i moj syn z uzbieranych pieniedzy dostal rower i komputer jeszcze dolozylismy 200zl.Przyjecie w domu dla najblizszych.
riki - 2014-05-30
ja w tym roku byłem chrzestnym i dałem 600 zł ( było nas dwoje dorosłych i dziecko ) , druga chrzestna dała 500 zł reszta dziadkowie dali 400 , 500 zł bracia z rodziną 300, 400 zł i wszyscy są zadowoleni.... i tak komunia się zwróciła ... dzieciak zadowolony... zaobserwowałem że niektórzy cieszą się i chwalą ile to dają , a według mnie mogą i dać 10000 jak mają. Dziwne żeby ktoś kto zarobi 1700 zł dał 1000 zł A za co będzie żył przez cały miesiąc. Zarabiając 1700zł to 500 , 600 to i tak dużo.Ale niektórzy komunie uważają za większą imprezę niż wesele, dlatego pytam ile u Ciebie dają na wesela bo patrząc na komunie gdzie goście spotykają się w domu na parę godzin dają jak piszesz powiedzmy około 1000 to na wesele pewnie dają ze 2000tys.Wesele nowe życie , daje się dla dwojga nowożenców a impreza nie ta zabawa do białego rana , alkohol , muzyka itp...
krasnopiura - 2014-04-24
Mnie w1958 r .chrzesna kupiła piórnik z wyposażeniem tj.opsadka ze stalówką.ołówek,gumka i kredka.Chrzesny nieznany a mama pojechała rodzić siostrę,ale babcia zato mi zrobiła jedno amatorskie zdięcie pod krzakiem porzeczki i to jest jedyna moja pamiątka z komunii.Myslę.ze dobrym prezentem byłoby zabrać chrzesniaka na wycieczkę lub na biwak pod namiotem .bo to dzieci pamietają a te full wypas imprezy komunijne swiadczą o płytkiej kulturze rodziców,bo jak by chcieli się popisac to i tak będzie żle.chociaż nie jest to regułą,ale przestrzegajmy je,bo za parę lat to i jacht będzie tonął jako prezent-mało i mało.
Xsee - 2014-04-18
A dlaczego autor nie napisał, że większość rodziców pieniądze z komunii dzieciom po prostu zabiera? Wiem, że dając pieniądze nie musimy się wysilać na poszukiwanie prezentu, ale warto się zastanowić: chcemy obdarować dziecko, czy jednak jego mamę i tatę?
werkaaaaxd - 2013-05-06
Dzieci w dzisiejszym wieku nie wiedza o co chodzi w dniu pierwszej komunii, licza sie tylko dla Nich prezenty. Nie pozwólmy by do końca ogłupiały w XXI wieku . Dajmy im skromny prezent, na taki na który Nas stać, a nie taki na który Nas nie stać.
zigitrn - 2013-04-23
Moja chrześnica chciała drogi laptop, ja pamiętam dostałem rower i się cieszyłem. Dzisiaj dzieciakom lekko się w głowach poprzewracało co do tych prezentów
kkkk - 2012-05-10
200-300 ?! jak ja miałam przyjęciny to ja się cieszyłam ze zwykłej 50 ! według mnie przesadzają...
jolamarzec4 - 2012-05-09
Teraz rodzice są sami tacy wyrafinowani że patrzą żeby dać jak najwięcej pieniędzy a póżniej gadaja kto ile rzucił!!!!wstyd!a te biedne dzieci nie wiedzą dlaczego idą do komunii .Po to aby przyjąć Jezusa do serca czy uskładać na Kłada czy jak tam się to pisze.Cywilizacja sama tego uczy ,ludzie zapominaja o istotnych wartościach to przykre i na pewno się nie zmieni.
jaaa - 2012-05-07
Ja czasami mam jednak wrażenie, że rodzice traktują I Komunię jako mały ślub... imprezy na 100 osób w restauracjach, dzieciaki dostają tyle kasy, że dały by radę kupić jakieś stare używane autko.... przeraża mnie to...
Kasia - 2010-04-29

A ja dostałam na komunie złoty medalik i też nie było tragedii, przynajmniej się człowiek zastanowił po co do tego kościoła idzie, a nie co mu "Święta Eucharystia" za prezent przyniesie. Ludzie, opamiętajcie się! Komunia to nie ślub!

Deser jest ważnym elementem każdego przyjęcia. Przygotowane przez nas smakołyki skuszą nie tylko dzieci, ale także i...
Jak dobrać deser na imprezę komunijną?
Deser jest ważnym elementem każdego przyjęcia. Przygotowane...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt