Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Diety > Woda z cytryną – właściwości.

Woda z cytryną – właściwości.

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (43 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Woda z cytryną pita jest zazwyczaj w letnie, upalne dni, aby przynieść sobie ulgę i nawodnić organizm. Zimą zaś dodajemy cytrynę do herbaty. Jednak mimo wszystko zaniedbujemy ten owoc, często nie zdając sobie sprawy z tego, że ma on naprawdę mnóstwo właściwości leczniczych. Picie wody z cytryną potrafi zdziałać cuda. Woda jest niezwykle potrzebna naszemu organizmowi. W połączeniu z cytryną tworzą duet doskonały. Jakie więc korzyści płyną z picia takiej wody? Odpowiedź poniżej.
1
właściwości wody z cytryną - 1

Woda z cytryną na żołądek. Cytryna przyniesie ulgę w problemach żołądkowych. Jeśli więc dręczą Cię nudności, zgaga, odbijanie się, wzdęcia, zaparcia, kamienie żółciowe czy pasożyty, dodaj cytrynę do gorącej wody i wypij. Dzięki regularnemu piciu soku z cytryny jelita pracują wydajniej i efektywniej usuwają resztki z naszego organizmu. Ponadto, cytryna oczyszcza krew. Niektórzy twierdzą, że sok z cytryny pomaga nawet pozbyć się czkawki. Cytryna pomaga wątrobie w produkcji żółci, co z kolei świetnie wpływa na dobre trawienie. Jakie więc korzyści płyną z picia takiej wody? Odpowiedź poniżej.

2
właściwości wody z cytryną - 2

Woda z cytryną na cerę. Cytryna, jako naturalny środek antyseptyczny, pomaga leczyć problemy skóry. Zawarta w cytrynie witamina C działa odmładzająco na cerę, dodatkowo ją rozświetlając. Zatem codzienne picie wody z cytryną może zdziałać cuda. Pomoże w walce ze zmarszczkami i wągrami.

3
właściwości wody z cytryną - 3

Woda z cytryną na dziąsła. Również i tutaj przyda się cytryna. Jeśli przyłożysz świeżo wyciśnięty sok z cytryny do bolącego zęba i dziąsła, ból ustąpi lub znacznie się zmniejszy. Masowanie dziąseł sokiem z cytryny pomoże zapobiec lub zatrzymać krwawienie z dziąseł. Ponadto działa jak środek odświeżający oddech. To się chyba każdemu przyda.

4
właściwości wody z cytryną - 4

Woda z cytryną na infekcje gardła. Męczy Cie ból gardła lub zapalenie migdałków? Pij sok z cytryny. Dzięki swoim właściwościom antybakteryjnym cytryna poradzi sobie i z takimi dolegliwościami. Na chore gardło zmieszaj sok z połowy cytryny z połową szklanki wody i płucz gardło.

5
właściwości wody z cytryną - 5

Woda z cytryną na utratę wagi. Ta opcja szczególnie spodoba się Paniom. I nie ma tutaj żadnego fałszu. Regularne picie ciepłej wody z cytryną i miodem naprawdę pomoże w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Musisz jednak pamiętać, że samo picie wody z cytryną nie zdziała cudu. Odżywiaj się dobrze i ćwicz, popijając taką właśnie wodę.

6
właściwości wody z cytryną - 6

Woda z cytryną na wysokie ciśnienie. A to wszystko dzięki zawartości potasu. Cytryna pomaga w kontrolowaniu ciśnienia, zawrotów głowy, nudności. Pomaga ciału i umysłowi zrelaksować się poprzez redukcję stresu.

7
właściwości wody z cytryną - 7

Woda z cytryną na reumatyzm. Cytryna działa moczopędnie. Zatem woda z cytryną pomoże przy reumatyzmie i zapaleniu stawów. Wypłucze toksyny i bakterie z organizmu, usuwając je wraz z moczem, a to bardzo ważne przy wspomnianych schorzeniach.

8
właściwości wody z cytryną - 8

Woda z cytryną na gorączkę. Woda z cytryną pomoże na gorączkę, dreszcze, czy grypę. Już nasze babcie i ich babcie to wiedziały. Warto więc, szczególnie zimą, zwiększyć spożywanie wody z sokiem z cytryny.

9
właściwości wody z cytryną - 9

Woda z cytryną na problemy z oddychaniem. Włączając w to astmę. Regularne picie wody z cytryną pomoże w spokojnym łapaniu oddechu.

10
właściwości wody z cytryną - 10

Woda z cytryną na krew. Znana jest bowiem ze swoich właściwości oczyszczających krew. Każdemu z nas się to przyda.

 4.2/5 (43 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (15)

Magda - 2016-05-05
Ja od jakiegoś czasu (około 3 miesiące) pije ciepła wodę cytryna znacznie skóra mi się poprawiła nie mam przebarwień ani żadnych "syfów" bez problemu się załatwiam także wpływa korzystnie na samo poczucie polecam! :)
ilonafilon - 2016-02-11
Bardzo często zdarza mi się wypić wodę z cytryną i modem na czczo. Ma niewiele kalorii. Jej pozytywne działanie polega na tym, że solidnie przeczyszcza i podkręca metabolizm. Działa także dobroczynnie na drogi moczowe. Woda z cytryną pomaga oczyścić organizm z toksyn. Jest uznawana za jeden ze składników kuracji odtruwających. Aby wzmocnić jej działanie można przygotować miksturę zawierającą dodatkowo pieprz Cayenne. Letnia woda, cytryna, pieprz i miód do smaku to doskonałe rozpoczęcie dobrego dnia.
bluem - 2015-04-18
Reklamy można i trzeba wyłączyć, wtedy można spokojnie czytać. Przekonanie nie jest równoznaczne z czytaniem więc pozostanę przy wodzie z syropem Paola.
FFDS - 2015-03-25
Po kiego grzyba dzielić artykuł na 12 podstron??????? Rozumiem, że chodzi tylko i wyłącznie o nawalanie reklamami. Interii już dziękuję, nie będę tu zaglądał - na onet i WP też - bo tam tak samo dziady robią :(
Moko - 2013-08-05
Woda z cytryną na dziąsła??? To chyba żart. Owoce cytrusowe, ze względu na zawartość kwasów, niszczą dziąsła.
Buras - 2013-07-15
Zerżnę każdą która pije sok z cytryny z wodą!
J.K. - 2013-07-11
Jak kiedyś dostanę nadkwasoty co mi się nie zdarza odkąd przestałem używać cytryny jak już wcześniej pisałem to z czystej ciekawości sprawdzę czy mi pomoże WODA z cytryną. Spróbuje także napić się wody z cytryną bez powodu i zobacze jaki będzie skutek pod warunkiem że nie zapomnę kupić cytryny która od długiego czasu przestała dla mnie istnieć. Z drugiej strony żyje na tym świecie stosunkowo długo i odkąd pamiętam nawet lekarze zalecali pić herbatę z cytryną a tu nagle a tu nagle taki przewrót że to jest szkodliwe ale nie zamierzam wnikać w szczegóły bo nie mam na to czasu. Pozdrowienia dla elien.
elien - 2013-07-10
Woda z cytryna ma te wlasciwosci, a nie herbata!!
Cytryna w polaczeniu z herbata jest szkodliwa dla zdrowia!
Pisze wyraznie woda, woda... z cytryna...
J.K. - 2013-06-08
Ciekawa sprawa z tym działaniem cytryny na nadkwasotę. Unikam cytryny jak ognia odkąd zorientowałem się że po dodaniu choćby odrobiny soku z cytryny np. do herbataty dostaje niesamowitej nadkwasoty i muszę szybko szukać jakiegoś leku na tą dolegliwość. Z tego powodu jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć w to co tu piszą. J.K.
grazyna2 - 2013-06-04
Dodam jeszcze taką właściwość - taka woda znakomicie ugasi pragnienie, po wypiciu poczujesz ulgę. Mojemu mężowi pomaga tez na kaca..
topielica - 2013-05-08
Ja dodałabym jeszcze listki mięty do takiej wody-bo to że pic ją warto nie trzeba nikogo przekonywac -same zalety.
kjbkjb - 2013-02-08
Woda z cytryną jest też świetnym rozwiązaniem dla osób, które borykają się z rozszerzonymi naczyniami. Ja piłam wodę z cytryną, żeby organizm był w jakimś stopniu oczyszczany. Mam rację? To działa oczyszczająco z toksyn.
A tak zewnętrznie - woda z cytryną (bez przesady z ilością soku z cytryny) polana na włosy do ostatniego płukania, świetnie je "zakwasza". Łuski zamykają się i pięknie błyszczą!
Qba - 2012-12-25
Do Pani Miki - sprawdziłem na sobie i uważam, że to właśnie z zimną wodą wbrew pozorom, efekty są najlepsze. Ja wyciskam do takiego półlitrowego kufla po piwie całą cytrynę i wyskrobuję miąższ tyle, ile się da. Zalewam wodą mineralną z butelki, do mniej więcej 3/4 wysokości szklanki/kufla. Picie codziennie takiej mikstury, obojętnie w jakich porach dnia, daje pierwsze efekty już po tygodniu, przynajmniej w moim przypadku - zniknęło większość pryszczy, a skóra nabrała koloru. Polecam! pozdrawiam

Q.
maggie - 2012-11-26
sok z wycisnietej cytryny na mala lyzeczke naprawde zapobiega czkawce !! sprawdzone na moim malym rocznym synku :)
Mika - 2012-01-08
Aż szok że woda z cytryną może mieć tyle zalet, A działa równie skutecznie w zimnej wodzie .?
 
Woda z cytryną jest niezastąpionym składnikiem każdej diety, w szczególności  tej oczyszczającej organizm z toksyn....
Jakie są skutki uboczne picia wody z cytryną?
Woda z cytryną jest niezastąpionym składnikiem każdej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt