Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Ekologia > Jak obchodzić Dzień Ziemi?

Jak obchodzić Dzień Ziemi?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (114 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Dzień Ziemi obchodzony jest 22 kwietnia. Każdy z nas jest mieszkańcem tej planety dlatego każdy z nas powinien czuć się odpowiedzialny za jej stan. Nasze życie jest od niej uzależnione. Ziemia nas żywi oraz stanowi istotę naszej egzystencji - naszej i naszych dzieci. Z tego powodu musimy o nią dbać, nie tylko 22 kwietnia, ale w każdy dzień.
1
świętowanie dnia ziemi - krok 1
Zasadź drzewo (może być krzak). Możesz to zrobić w dowolnym miejscu, jednak najlepiej aby zasadzić drzewo blisko miejsca w którym mieszkasz. Dzięki temu będziesz mógł obserwować jego wzrost. Jeśli mieszkasz w mieście to możesz posadzić je gdzieś na swoim osiedlu (jeśli chcesz posadzić coś pod blokiem wybierz krzak. Jak wyrośnie to nie będzie zasłaniać okien sąsiadom).

Drzewa filtrują powietrze którym oddychamy poprzez pochłanianie z atmosfery szkodliwych dla nas substancji i dwutlenku węgla w procesie fotosyntezy w zamian dając nam czysty tlen. Oprócz tego chronią klimat i ochraniają glebę przed erozją wietrzną i wodną.
2
świętowanie dnia ziemi - krok 2
Zbierz makulaturę. Z pewnością masz jej mnóstwo w domu - stare gazety, papiery, kartonowe pudełka, ulotki, gazetki reklamowe. Uzbieraną makulaturę oddaj do punktu skupu. Dużo pieniędzy na tym nie zarobisz - około 40 gr za 2kg makulatury jednak dzięki temu uratujesz drzewa.

Makulatura zostanie przetworzona na nowy papier. Tona papieru oznacza wycięcie aż 17 dorosłych drzew! Oprócz tego, że dzięki makulaturze uratujesz drzewa, przyczynisz się do obniżenia zanieczyszczenia powietrza przez papiernie, do zmniejszenia skażenia wody w procesie produkcyjnym papieru oraz do ograniczenia zużycia wody potrzebnej w jego produkcji. Dużo tego, prawda?
3
świętowanie dnia ziemi - krok 3
Zbierz niepotrzebne szkło i wyrzuć do specjalnego kontenera. Kolorowe szkło - do zielonego. Przeźroczyste, białe szkło - do białego.

Przy recyklingu szkła zużywane jest 21 % energii mniej niż przy produkcji nowego szkła.
4
świętowanie dnia ziemi - krok 4
Zbierz puszki aluminiowe (po napojach gazowanych) i oddaj do skupu. Złoża boksytu z którego otrzymuje się aluminium potrzebne do produkcji puszek, nie są odnawialne, co prowadzi do ich bezpowrotnego wyczerpywania. Aluminiowe puszki nadają się w całości do ponownego przetworzenia. Taki odzysk można przeprowadzać w nieskończoność - metal nie traci na jakości. Recykling puszek po napojach, w porównaniu do produkcji aluminium z boksytu, powoduje spadek ilości zanieczyszczeń powietrza aż o 95%, zanieczyszczeń wody o 97% oraz oszczędność energii elektrycznej o 95%. Równocześnie poprzez recykling oszczędza się naturalne złoża rud - recykling 1 kg złomu aluminiowego pozwala oszczędzić 4 kg boksytu.
5
świętowanie dnia ziemi - krok 5
Pozbieraj śmieci. Postaraj się oczyścić ze śmieci jakąkolwiek część ziemi. Może to być twoje własne podwórko (jeśli jest zaśmiecone) lub jakiś inny teren gdzie zebrało się dużo śmieci. Twój sąsiad nie płaci za wywóz śmieci tylko sam wywozi je nielegalnie do lasu? Dziś jest dzień w którym powinieneś to w końcu zgłosić władzom. Boisz się że nie będziesz mieć dowodów na to kto wyrzucił te śmieci? Z pewnością w śmieciach znajdziesz stare rachunki lub zaadresowane koperty.
6
świętowanie dnia ziemi - krok 6
Jeśli dziś zauważysz że ktoś wyrzuca coś na ziemię zwróć mu uwagę. Nie ważne czy będzie to papierek po lodzie wyrzucony przez babcię czy niedopałek papierosa wyrzucony przez jakiegoś eleganckiego biznesmena. Możesz zrobić awanturę. Ważne, aby winowajcy zrobiło się na tyle wstyd aby więcej tego nie robił. Nie wstydź się zwracać uwagi - przecież robisz to dla dobra całej Ziemi.
Wskazówki
  • 22 kwietnia 1970 na sławnym deptaku w Waszyngtonie miejscu gdzie Amerykanie obchodzą tradycyjnie Święto Narodowe, zgromadziło się 200 tysięcy osób. Trzymając transparenty, mówiące, że Każdy dzień - to dzień Ziemi manifestowali swoją troskę o stan naszej Ziemi. Miliony innych demonstrowało na ulicach amerykańskich miast oraz miasteczek.
  • Codziennie segreguj śmieci, oszczędzaj wodę, gaz i energię elektryczną a zużyte baterie wyrzucaj do specjalnych kontenerów i pojemników do tego przeznaczonych.
 4.1/5 (114 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Bolek - 2012-04-22
Pic na wodę, foto montaż!
Klaudia :) - 2012-04-22
Oki . Dzięki za porade ! Teraz zawsze będę wiedzieć . . . .
Naklejki na niektórych produktach, np. elektronicznych, przypominają czasem jakiś tajny szyfr. Zwykle mówią one, na ile...
Jak odczytywać oznaczenia ekologiczne na produktach?
Naklejki na niektórych produktach, np. elektronicznych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt