Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Kolory i wzory w dekoracji > Jak wybrać kolor do małych pomieszczeń?

Jak wybrać kolor do małych pomieszczeń?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Prawda czy fałsz: Biały kolor sprawi, że mieszkanie będzie wydawać się większe. Fałsz! Jest to błędne przekonanie dotyczące aranżacji małych pomieszczeń. Również nieprawdą jest, że małe pomieszczenie będzie wyglądało na większe jeśli będzie w nim mniej mebli. Najważniejsza zasada kolorystyczna dotycząca małych pomieszczeń? Nie ma żadnych zasad! Pamiętaj, że twoje mieszkanie ma się tobie podobać i ty masz się w nim dobrze czuć. W każdym bądź razie eksperci od aranżacji wnętrz mają kilka swoich sposobów. A oto i one:
1

Wybierz ostre kolory

Jednym z najlepszych sposobów optycznego powiększenie pomieszczeń jest wybór czystych i ostrych kolorów znajdujących się po przeciwnej stronie koła palety. Mocne kolory przeznacz na dodatki np. pledy ogniście czerwone i jaskrawo niebieskie, żółte i zielone - pomiędzy poszczególnymi kolorowymi przedmiotami powinno być sporo miejsca.

2

Pokoloruj nieoczekiwane akcenty

Wiele emocji i głębi wnętrzu nada kolorowy kaloryfer, wnętrze półki z książkami czy parapet. Jeśli masz hol lub duży korytarz pomaluj go na ciemny kolor zaś pokój dzienny w jego jaśniejsze odcienie. Dzięki temu, poprzez porównanie, pokój będzie wydawać się bardziej przestronny.

3

Podkreśl ścianę

Niektórzy dekoratorzy wnętrz nie lubią ściany pomalowanej na inny bądź ciemniejszy kolor jednak w małych pomieszczeniach ten zabieg jest w stanie zdziałać cuda. Nie należy się bać odważnych kolorów. Czasami ściana pomalowana na ciemniejszy kolor od pozostałych sprawia wrażenie, że się cofa, przez co pomieszczenie wydaje się być większe.

Jaki kolor włosów odmładza?
Jak zrobić temblak z chusty?
Jak dobrać pasemka do koloru włosów?
Jak przyciemnić włosy bez farbowania?
4

Połącz pomieszczenia poprzez różne odcienie tego samego koloru

Różne kolory ścian mogą podzielić pomieszczenie na kilka części zaś różne odcienie tego samego koloru mogą połączyć kilka pokoi tak samo jak określony, wszędzie powtarzany wzór.

5

Dodaj koloru do kuchni

Kuchnie w blokach są wspaniałymi pomieszczeniami w których można wykorzystać kolor. Zastosuj kolorowe AGD, krzesła lub zastawę. Możesz też zrobić coś odważniejszego i pomalować ścianę na ostry kolor. Czerwień jest modna!

6

Trochę koloru w łazience

Oczywiście pastele wyglądają świetnie w łazienkach, jednak głębokie i mocne mogą zrobić wrażenie np ciemna czekolada.

7

Rozszerz pomieszczenie

Pewne techniki mogą dodać wiele charakteru w małych pomieszczeniach. Pomalowanie sufitu na ciemniejszy kolor i rozszerzenie go w dół na ściany na około 35cm lub zastosowanie metalicznych, poziomych pasków powiększa i wydłuża przestrzeń. Ściany, zaraz przy suficie możesz wyłożyć również lustrami - będzie się wydawało, że pomieszczenie jest dwa razy większe niż w rzeczywistości.

8

Mobilny kolor

Wspaniałą rzeczą dotyczącą koloru, jest to że jest on naprawdę tanim sposobem dekorowania wnętrz i może być zastosowany w inny sposób niż malowanie ścian farbą. Możesz zawiesić na ścianach kolorowy materiał lub użyć naklejek ściennych. A jak kolor ci się znudzi to go po prostu ściągnąć.

9

Rozciągnij pomieszczenie paskami

Pomaluj ściany w poziome paski jeśli chcesz powiększyć pomieszczenie lub w pionowe, kiedy chcesz, aby wydawało się ono wyższe. Aby pomieszczenie było jaśniejsze i pełne przestrzeni pomaluj sufit na jaśniejszy kolor.

10

Nie zapomnij o czerni

Bez względu na to jaki kolor wybierzesz do małych pomieszczeń dodaj przynajmniej jedną rzecz, która będzie czarna. Czarny przedmiot taki jak np. lampa czy rama obrazu pomogą podkreślić inne kolory.

11

Eksperymentuj z kolorem

Zanim wszystko pomalujesz na jeden kolor zacznij go wprowadzać małymi kroczkami. Zakupione farby wypróbuj na małym fragmencie ściany, aby widzieć co się wybrało. W zależności od oświetlenia farba będzie wyglądała inaczej w sklepie a inaczej na twojej ścianie.

 3.2/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

ahaj - 2015-09-25
Można też próbować w poziome pasy. Ja tak mam i u mnie jest biały + twórzy fiolet, optycznie pokój wydaje się większy niż przed malowaniem jak był tylko i wyłącznie biały.
IzabelaKorwińska2 - 2015-05-12
Pomysły kolorystycznie ciekawe, mam swoją koncepcję na urządzenie łazienki, a tu znalazłam całkiem dobre pomysły http://lazienka-inspiracje.pl/jak-wybrac-kabine-z-hydromasazem/
Jaki jest najprostszy sposób, żeby odmienić mieszkanie? Przemalować je na ciekawe kolory, pasujące zarówno do twojej...
Jak łączyć kolory w mieszkaniu?
Jaki jest najprostszy sposób, żeby odmienić mieszkanie?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt