Tutaj jesteś: Biznes > Małe i Średnie Przedsiębiorstwa > Własna Działalność Gospodarcza > Jak korzystać z paczkomatu?

Jak korzystać z paczkomatu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Paczkomaty to skrzynki pocztowe zlokalizowane w większości miejscowości w Polsce. To co je wyróżnia to to, że można z nich odebrać przesyłkę o dowolnej godzinie i w każdy dzień tygodnia.
1

Rejestracja w systemie

Najpierw bez względu na to, czy chcesz nadać czy odebrać paczkę musisz się zarejestrować w serwisie www.paczkomaty.pl i wskazać w swoim profilu paczkomat z którego będziesz korzystać (można później w dowolnym momencie zmienić paczkomat na inny).

2

Nadawanie paczek

Przygotuj paczkę do nadania poprzez aplikację Managera Paczek. Wybierz czy chcesz paczkę nadać bezpośrednio przez paczkomat czy przez oddział InPost.

Nadawanie paczek bezpośrednio do Paczkomatu

Po wygenerowaniu etykiety adresowej masz 24h na przekazanie paczki do Paczkomatu (tego, który masz wybrany w swoim profilu w Menagerze Paczek). Paczki przygotowanej do nadania bezpośrednio do Paczkomatu nie można nadać w oddziale InPost. Udaj się do paczkomatu razem z przesyłką i wpisz w ekranie paczkomatu kod nadania (znajdziesz go pod kodem kreskowym na etykiecie adresowej paczki) a następnie zeskanuj kod paczki (lub wpisz go ręcznie). W tym momencie powinna otworzyć się skrytka do której należy włożyć paczkę i wydrukować paragon nadania.

Nadawanie paczek poprzez oddział InPost

Etykieta adresowa dla paczki nadawanej w oddziale InPost nie ma okresu ważności, więc możesz ją nadać w dowolnym momencie. Aby ją nadać należy przygotować paczkę do wysłania poprzez aplikację Managera Paczek i zanieść ją do oddziału InPost.

3

Odbieranie paczek z Paczkomatów

Poczekaj na SMS i e-maila z wiadomością, że przesyłka znajduje się już w paczkomacie i czeka na odbiór. W wiadomości będą znajdować się takie informacje jak: numer przesyłki, numer Paczkomatu z jego adresem i kod odbioru. W przeciągu 3 dni od otrzymania tej wiadomości udaj się do paczkomatu. Na paczkomacie znajdziesz ekran na którym wpisz kod odbioru. Po automatycznym otwarciu skrzynki odbierz swoją przesyłkę.

Jak rozsądnie robić zakupy w markecie?
Jak wysyłać paczki kurierem?
Jak oszczędzać na zakupach żywności?
Jak zmniejszyć rachunek za prąd?
 3.6/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

nie-logik - 2016-04-28
Logiku kod nadania to kod nadanie ( krótki 6 cyfrowy) a kod paczki (długi) to zupełnie inny kod podpisany pod paskowym można go zeskanować lub jak się nie uda wpisac ręcznie więc są dwa do nadania paczki. I tyle "logikowania"
logik - 2015-06-08
Punkt 2 w żółtym kółeczku napisany jest bez sensu. Najpierw napisano że trzeba napisać kod nadania na przyciskach widocznych na ekranie (domyślnie monitora), a następnie kod paczki (może też nadania, a może inny) trzeba skanować, lub jeszcze raz pisać. Po co trzy razy rejestrować kod paczki? Nie można tego zrobić raz ręcznie lub raz czytnikiem?
kupujący - 2015-06-01
Potwierdzam, do zamawiania i odbierania paczek nie potrzeba rejestracji. Rejestracja tyko przy nadawaniu przesyłek.
Dor - 2015-05-01
Żeby odebrać paczkę nie trzeba się rejestrować.
 
Masz dość wysokich rachunków za prąd? Boisz się nawet na nie spoglądać bo nie wiesz czy nie przypłacisz tego widoku...
Jak zmniejszyć rachunek za prąd?
Masz dość wysokich rachunków za prąd? Boisz się nawet...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt