Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Diety i Powrót Do Figury > Jak szybko schudnąć 5kg w zdrowy sposób?

Jak szybko schudnąć 5kg w zdrowy sposób?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (475 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 13 
Poszukujesz sposobu, który pozwoli ci zgubić nadmierne kilogramy w zdrowy sposób? Chcesz, aby to nastąpiło jak najszybciej? Poniżej znajdziesz instrukcję jak stworzyć zdrowy plan odżywiania, aby osiągnąć upragniony cel: płaski brzuch i piękną figurę.
1
zdrowe odchudzanie - krok 1
Poprawny plan odżywiania może pomóc ci stracić nie tylko 5 kg, ale i nawet 20. Wszystko polega na tym, że musi być poprawnie skonstruowany i odpowiedni do twoich potrzeb oraz mieć odpowiednio zbilansowane proporcje spożywanego pożywienia.
2
zdrowe odchudzanie - krok 2
Wprowadzanie podanego niżej planu odżywiania powinno następować stopniowo. Nigdy nie powinno się zmieniać całej diety i przyzwyczajeń w jednej chwili.
3
zdrowe odchudzanie - krok 3
Podziel główne posiłki na 6 małych podczas całego dnia. Wlicz w to również zdrowe i smaczne smakołyki pomiędzy posiłkami. Spożywając 6 posiłków dziennie nie powinnaś odczuwać głodu.
4
zdrowe odchudzanie - krok 4
Nie jedz na noc. Ustal sobie godzinę ostatniego posiłku w ciągu dnia. Powinno to być 3-4h przed snem.
5
zdrowe odchudzanie - krok 5
Zaplanuj godziny swoich posiłków z wyprzedzeniem, wówczas będziesz wiedzieć co zjesz na następne danie. Sporządzanie posiłku w ostatniej chwili przeważnie kończy się tym. że jest on mniej pożywny i bardziej kaloryczny.
6
zdrowe odchudzanie - krok 6
Jako zdrowe i smaczne przekąski możesz spożywać świeże i suszone owoce, jogurty, orzechy i nasiona słonecznika, dyni i inne. Staraj się unikać czipsów, ciastek, lodów. Nie dość, że bardzo tuczą, to są jeszcze niezdrowe.
7
zdrowe odchudzanie - krok 7
Pij dużo wody niegazowanej w ciągu dnia pomiędzy posiłkami, wypełni ona twój żołądek i nie będziesz odczuwać głodu. Powinnaś również wypijać szklankę wody tuż przed posiłkiem. Dzięki temu twój żołądek wcześniej wyśle do mózgu sygnał wywołujący uczucie sytości. Warto zastanowić się nad regularnym piciem wód zdrojowych "Jan", "Józef", "Słotwinka", "Zuber".
8
zdrowe odchudzanie - krok 8
Ogranicz (ale nie całkiem!) ilość spożywanego tłuszczu, zrezygnuj z fast foodów, staraj się omijać majonez, masło, margarynę. Używaj mniej oleju do smażenia potraw. Unikaj mechanicznie odtłuszczonych produktów. Lepiej jest wypić szklankę pełnowartościowego, tłustego mleka, niż litr mleka odtłuszczonego. Analogicznie korzystniej jest zjeść plaster tłustego sera białego, niż chudego sera, którego wartość odżywcza może być porównana z jedzeniem trocin.
9
zdrowe odchudzanie - krok 9
Całkowicie zaprzestań spożywania soków w kartonach i gazowanych napojów. Zawierają one mnóstwo pustych kalorii. Jeśli masz ochotę na sok - zrób go sobie sama ze świeżych warzyw czy owoców.
10
zdrowe odchudzanie - krok 10
Staraj się spożywać pieczywo z pełnego ziarna, ogranicz pieczywo pszenne. Wprowadź brązowy ryż zamiast białego. Do każdego posiłku jedz warzywa.
11
zdrowe odchudzanie - krok 11
Nie zapominaj o zjedzeniu śniadania. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem. Pobudza przemianę materii i dodaje energii na cały dzień.
12
zdrowe odchudzanie - krok 12
Spożywaj posiłki pomału i patrząc na to, co jesz. Unikaj jedzenia przed telewizorem, wówczas zjadasz większa porcję. Nakładaj posiłek na mniejszy talerz. Oszukasz w ten sposób mózg, któremu będzie wydawać się, że porcja na pełnym mniejszym talerzu jest taka sama jak na talerzu dużym.
Wskazówki
  • Jeżeli "domowe" sposoby okażą się nieskuteczne, wypróbuj bezpieczne suplementy diety, np. wyciąg z zielonej herbaty, ekstrakt z garcinia cambogia, preparaty zawierające błonnik i/lub białko serwatkowe (zobacz tutaj).
 2.7/5 (475 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (43)

kasia_froncek - 2016-01-14
Godzina ostatniego posiłku to głupota, bo jeśli ktoś idzie na trening po pracy i wraca po 20, to musi zjeść coś o tej 21 i to posiłek węglowodanowy
Grzegorz - 2015-12-01
Bzdury. Należy jeść wszystko, tyle że w mniejszych ilościach i przede wszystkim się ruszać. Samo czytanie o ćwiczeniach nic nie da. Wówczas nie będzie jojo i efekt będzie trwały.
KasiaSzulik - 2015-05-06
Tak można schudnąć bez wysiłku z http://www.acetomale.pl/
Taki spadek wagi można osiągnąć z tym suplementem bez diety.
nosleep - 2015-04-29
Ja już próbowałam różnych diet, herbatek, głodówek i już naprawdę zaczęłam tylko liczyć na cud bo efektów nie było żadnych!! Zero!! Postanowiłam dać sobie ostatnią szansę i zainwestowałam w Therm Line fast. Teraz żałuję, że nie odkryłam go wcześniej. W ciągu 6 tygodni zgubiłam 4,5 kg zbędnego tłuszczu. Jeszcze z 2 miechy i osiągnę upragnioną wagę !!
chudaaa - 2015-04-27
Moim zdaniem żeby schudnąć trzeba regularnie się ruszać i nie mówię tu o ćwiczeniach, tylko o normalnym funkcjonowaniu. Przykładowo do ruchu możemy zaliczyć codzienne sprzatanie domu, prace w ogrodzie, spacery, wygłupy przy muzyce. Nie można za dużo siedzieć czy leżec. WIększość z nas wybiera wygode i otyłość jest jej konsekwencją. A co do diety myślę, że każdy organizm jest inny i różne produkty będą różnie oddzialywac, trzeba wszystko wybadać, sprawdzac co powoduje u nas tycie. Przykładowo ja przy wzroście 166cm waże 52 kg, (wygladam koscisto, chcialabym przytyć) jem slodycze co najmniej 2 razy w tygodniu i to w duzych ilosciach (cala czekolada, paczka ciastek) po za tym bez przerwy jestem głodna, wciaz cos podjadam z tego wynika ze na mnie cukier kompletnie nie dziala.
Makc - 2015-04-16
Połowa tych porad to bzdury ;p Ujemny bilans kaloryczny przede wszystkim. Do tego zbilansowana dieta, trochę ćwiczeń żeby proporcje a nie tylko masa się zgadzały i tyle. Cudów nie ma.
IzabelaKorwińska2 - 2015-02-16
Najłatwiej schudnąć z Acetomale, umiarkowaną dietą i ćwiczeniami. Takie odchudzanie gwarantuje też to że po zrzuceniu pożądanej ilości zbędnych kilogramów nie powrócą z efektem jojo.
magsik - 2015-01-27
Chce schudnac
zoraya - 2015-01-19
Takie bzdury, że ręce opadają. Ćwiczę raz w tygodniu bite 2 godziny, sporo chodzę, jem głównie warzywa, wodorosty i owoce morza, nie używam ciężkich sosów, a nie mogę zrzucić ANI KILOGRAMA. Wytłumaczy mi ktoś ten fenomen?
topielica - 2015-01-14
Ruch -rowerek lub zapisanie się np. na Zumbę ewentualnie samemu w domu poćwiczyć w rytm muzyki przy tym ograniczyć lub wyłączyć z jadłospisu bynajmniej na jakiś czas chleb,makarony,sosy ,ziemniaki -produkty mączne kolacja do 18 lekka lub zrezygnować z niej zupełnie.I mniej cukrów okazuje się że sporo cukru dodajemy do herbaty czy kawy a może tak miodem lub zrezygnować ze słodzenia.
odchudzajaca sie - 2014-09-29
Glupoty... Suszone orwoce, orzechy, to tez bomby kaloryczne! Owszem, sa zdrowe, ale tucza, jesli sie zjada np. wiecej niz 10 orzeszkow dziennie.
Diet - 2014-09-24
Moja sąsiadka ważyła 80 kg. W ciągu m-ca schudła 90 kg, czyli w tym momencie waży -10 kg. I dziwię się, że o tym fenomenie nie piszecie. Przecież to sensacja dla pismaków.
klaudia0704 - 2013-12-30
Szybko schudnąć = efekt jojo
Kaska - 2013-12-20
Trzeba się ruszać, jeść uważnie, tylko zdrowe rzeczy. To podstawa, jak komuś zależy na czasie to tak jak ja slimcea i podwojenie zrzucanej masy. Ale jak ktoś ma na tyle uporu, żeby spędzić wiecej czasu aktywnie, to droga wolna!
tadaa - 2013-10-05
Ważne aby posiłki wysokowartościowe jeść do południa po to aby moc je spalić w ciagu dnia i miec duzo energii. Kolacje powinny byc lekkie, np. salatka. Zmiana nawyków żywieniowych to pierwszy krok do szczupłej sylwetki i pięknej skóry, włosów i paznokci. Będziesz czuć się lepiej i zyskasz wiecej energii. Aby wzmocnić efekt warto pokusić sie o cwiczenia, spacery bądź inne zajęcia sportowe.
paula_1505 - 2013-08-18
Mało mówi ta porada :(
adiris - 2013-06-04

misia napisał

,Soki z kartonu mają mnóstwo cukru, tylko naiwni uważają że tak nie jest! Nie wierzcie reklamom. Zamiast soku pomarańczowego lepiej wycisnąć pomarańczę. To zdrowe a jak raz spróbujecie to docenicie ten smak! Ja od równo miesiąca nie pije soków z kartonu. Poza tym bardzo słuszna jest zasada dotycząca tłustego nabiału, jest bardzo zdrowy i pomaga wyszczuplić talię, produkty light to syf!

Jeśli są niesłodzone to nie mają dodanego cukru. :)

misia - 2013-06-03
Soki z kartonu mają mnóstwo cukru, tylko naiwni uważają że tak nie jest! Nie wierzcie reklamom. Zamiast soku pomarańczowego lepiej wycisnąć pomarańczę. To zdrowe a jak raz spróbujecie to docenicie ten smak! Ja od równo miesiąca nie pije soków z kartonu. Poza tym bardzo słuszna jest zasada dotycząca tłustego nabiału, jest bardzo zdrowy i pomaga wyszczuplić talię, produkty light to syf!
adiris - 2013-05-06
Jak można stawiać soki na równi z napojami gazowanymi. Soki w kartonach są co prawda pasteryzowane, ale bez cukru. To po prostu sam zdrowy sok i nic więcej.
STELLA176 - 2013-04-20
Wszystko fajne, ale ja bym zalecała na stałe wprowadzić i pić zieloną herbatę.
JustynaDąbek - 2013-04-10
mi się w ten sposób udało 13 kg :)
pacik:) - 2013-03-10
najlepsza dieta to jeść 5 posiłków dziennie, latem codziennie na rowery, wiosną, zimą i jesienią trochę pobiegać.
zenek50zenek - 2012-12-14
3-4 h przed snem to już bede znowu godny
Julka152 - 2012-11-10
Ja uważam że dieta sama w sobie nie daje jakiś większych rezultatów aby schudnąć lepiej więcej się ruszać ; pp
Karolinas - 2012-10-23
Ja sięgam dodatkowo po wszelakie suplementy diety, staram się jednak zażywać tylko te z naturalnych składników t.j. guarana, czy zielona herbata. Regularne ich spożywanie może nie tyle pomaga schudnąć co utrzymać prawidłową wagę :)
Kredens - 2012-07-21

Ja biegam codziennie przez pół godziny. Schudłem dzięki temu koło 10 kilkogram ale niestety trzeba było poczekać pół roku.

alicja z krainy czarów - 2012-07-20
Napewno to pomoże ??
Waże 50kg i chce schudnąć przynajmniej 5kg..
magda - 2012-04-29

Pytasz o dietę dr. Dąbrowskiej?

Turnus trwa 12 dni i rekordzista schudł 11 kg, ale był to facio, który startował z pulą 120 kg.

kobitki natomiast chudły od 5 do 7, a starową miały około 70 kg.:):):)

Życzę powodzenia i trzymam kciuki

Ja schudłam 5, ale nie przykładałam się do ruchu.

Startowałam od 68:):)

kamila - 2012-04-28
Jak długo trzeba się z tą dietą męczyc aby schudnąć 5 kilo ?
Kama 14 - 2012-04-26
Dla mnie tylko motywacja to najważniejsza rzecz; reszta
przyjdzie sama. Ćwiczenia bieganie zdrowe odżywianie sie i picie dużo wody pomaga .
Polecam
Paula - 2012-04-14
hmmmmmmm... nie pomaga
karol1234karol - 2012-03-12
pomogło mi naprawdę!
magda - 2012-02-23

Sugeruję coś lepszego.

Byłam ostatnio na zdrowotnych wczasach odchudzających w Puławach w Beskidach.

Dieta super, nie tylko się chudnie, ale i zdrowieje.

Tip diety to to, że działanie nie skupia się tylko na zrzucaniu zbędnego balastu. W pierwszym etapie nasz organizm jest oczyszczany z toksyn, które w nim zalegają, a następnie sukcesywnie niszczone są poszczególne "zbędne" elementy naszego ciała tj wewnętrzne guzy, narośle inne.

Mechanizm jest totalnie prosty i niezawodny. Super, polecam.

Jestem lżejsza, zdrowsza,energiczniejsza:):)

Trzymam wagę i zdrowie!!!!!!!!!!!

gosc - 2012-02-22
tylko nie dieta dukana
drogie panie mialam potworne problemy z nerkami po tej wlasnie diecie cud i wyladowalam w szpitalu !
karola - 2012-02-22
jestem gruba i mam 100kilo
mloda - 2011-02-22
do Maja:
Czytałam o tej diecie i Shakira ma racje. To oczywiste że na początku jest się zmęczonym i nie zawsze organizm sobie od razu z tym radzi, ale tak jest przy każdej diecie!
shakira - 2011-01-31

do Maja: właśnie o to chodzi w diecie Dukana, aby jeść jak najwięcej białek bo białka są jedynym składnikiem

, którego organizm nie może sam sobie dostarczyć. Jak nie dostarczamy organizmowi tłuszczy z zewnątrz to bierze je on ze swoich zasobów - czyli spala się ten tłuszcz który się ma, dzięki czemu się chudnie. Węglowodany są źródłem energii - jak ich nie dostarczamy na diecie Dukana, to oczywiście czujemy zmęczenie, jednak organizm sobie tak z tym radzi, że przerabia zapasy tłuszczu na potrzebną energię. Oczywiście jakieś tam są potrzebne, chociażby do trawienia - dlatego na diecie Dukana po fazie uderzeniowej są dni proteinowo - warzywne a jak wiemy warzywa też zawierają węglowodany. Poza tym węglowodany występują również w warzywach czy nawet w nabiale - nawet mleko 0% tłuszczu posiada węglowodany - chociaż oczywiście w mniejszej ilości niż chleb, ryż czy makarony. Jednak ta ilość jest zupełnie wystarczająca.

Maja - 2011-01-28
Dieta Dukana jest bardzo nie bezpieczną dietą.Już wiele osób,które uległy temu sposobowi na schudnięcie wylądowało w szpitalu... W naszym organiźmie są 3 główne składniki budulcowe: białko,tłuszcze i cukry. Jedząc przez 5/6 dni same bialka nie dostarczamy organizmowi tłuszczy i cukrów co wpływa na pracę naszego serca,krwioobiegu,a nawet mózgu! Nie polecam...Może i szybko schudniecie,ale czy warto ryzykować dla wagi własne zdrowie?!?!
Barnaba - 2011-01-07

do mloda: ja polecam dietę Dukana. Wiele znajomych na nich było i wszyscy schudli - kolega nawet 20kg. Ta dieta jest fajna bo nie jest taka rygorystyczna i nie polega na głodzeniu się tylko jedzeniu określonych produktów (na początku 5 dni samo białko czyli jaja, kurczak, chudy biały ser itp a potem białko z warzywami). Jest naprawdę fajna i skuteczna. Poczytaj sobie o niej. Ja ją zaczynam robić od poniedziałku :)

mloda - 2011-01-06
W moim wieku i przy moim wzroście nie powinnam ważyć więcej niż 65-70kg,a ja waże ok.74. Tym bardziej że jade w maju nad jezioro i siara wyjść na plażę w bikini gdy się tak wygląda. Musze szybko schudnąć. Może ta dieta mi coć pomoże.
Torba - 2010-08-27
Dodam jeszcze do tego ze cwicze JUDO i gdy pojde spac w bluzie dresowej spada mi waa o 1kg wiec pare nocy dobra dieta i 5kg w tydzien to dla mmnie pestka ;)
beti - 2010-02-10
myśle ze ta dieta mi pomorze
moli - 2009-09-02
Czytajac mysle ze to dobra dieta, mam nadzieje ze mi pomoze bo mam za 2 tygodnie wesele musze wygladac ladnie a jestem gruba i to mnie najbardziej przeraza.Do diety dodam jeszcze cwiczenia i zobaczymy, jestem dobrej mysli:)
Warzywa i owoce są produktami sezonowymi. W porach roku ubogich w świeże warzywa i owoce do sporządzania napojów...
Jak robić soki z warzyw i owoców?
Warzywa i owoce są produktami sezonowymi. W porach roku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt