Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Relacje i Atmosfera w Pracy > Jak być lubianym?
Jak być lubianym?

Jak być lubianym?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (291 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdy z nas chce być lubianym i być jak najlepiej odbieranym przez otoczenie. Wprowadza to dobrą atmosferę w pracy, w szkole i w domu. Osoba lubiana z pewnością jest szczęśliwa, ma wielu przyjaciół, którzy wyciągną do niej pomocną dłoń. Jednak być lubianym przez innych, wcale nie jest takie proste. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci nawiązać dobre kontakty z otaczającymi Cię ludźmi.
1
Staraj się zapamiętywać ludzi, których poznajesz. Zwracaj się do innych po imieniu, w miarę możliwości zapamiętuj także ich nazwiska. Zwracanie się do innych bezosobowo, sprawia, iż czują się oni traktowani przedmiotowo, a Ty sam nie wykazujesz zainteresowania nimi. Zwracaj się do innych tak jak sam byś tego od nich oczekiwał.

Oczywiście w relacjach biznesowych nie należy zwracać się do nikogo po imieniu. Również nie należy tego robić jeśli ktoś nie wyraża na to zgody.
2
Bądź zawsze na luzie i odprężony. Nie irytuj się szybko i nie bądź nerwowy, nie daj się sprowokować. Twój nastój z pewnością wpłynie na innych. Będą się oni czuli przy Tobie swobodnie, a Twoja obecność nie będzie wywoływała stresu.
3
Staraj się nie prowokować żadnych konfliktów. Wszelkie nieporozumienia staraj się załagodzić. Nie bądź pamiętliwy, nie chowaj urazy do innych. Naucz się wybaczać, w końcu każdy ma prawo do błędów.
4
Uśmiechaj się często. Dla każdego miej zawsze dobre słowo. Pamiętaj o prostych codziennych gestach. "Dzień dobry", "przepraszam" czy inne zwroty grzecznościowe sprawią, że ludzie będą na Ciebie patrzyli z sympatią i zawsze będą mieli o Tobie dobre zdanie. Pamiętaj, że jeśli będziesz dla kogoś miły, ten ktoś najprawdopodobniej również będzie miły dla ciebie. To co robimy dobrego, zwykle do nas powraca z nawiązką.
Jak radzić sobie z krytyką?
Śmieszny test na inteligencję
Stylizacja na 'Pin-up Girl'.
Jak zacząć rozmowę z nieznajomym?
5
Przyjęcie urodzinowe
Jeśli osoba w Twoim otoczeniu ma urodziny, imieniny lub obchodzi jakiekolwiek inne święto - złóż jej życzenia. Ktoś odniósł sukces, znalazł dobrą pracę czy osiągną swój zamierzony cel - nie zapomnij mu pogratulować. Pamiętaj by wyrażać współczucie dla innych, gdy są zmartwieni lub rozczarowani.

Złóż życzenia nawet wówczas gdy obok solenizanta skupia się tłum ludzi. Nie myśl sobie że twój gest zostanie niezauważony czy pominięty. Zawsze jest nam miło jeśli inni pamiętają o ważnych dla nas dniach. Prowadź specjalny kalendarzyk w którym będziesz zaznaczać dni urodzin twoich znajomych. W dzień urodzin złóż życzenia i daj mały upominek - może to być nawet jedna czekoladka. Zwykły gest sprawi, że ktoś poczuje się dobrze a ty będziesz mieć u niego kolejnego plusa!
6
Staraj się być interesujący, miej swoje pasję i rozwijaj je. Sprawi to, że ludzie będą chcieli się z Tobą spotykać i przebywać, a z waszej znajomości zawsze będą czerpali coś wartościowego i interesującego. Miej szeroką wiedzę na każdy temat, abyś zawsze mógł służyć radą i pomocą.
7
Przyjaciele
Walcz ze swoimi wadami. Zrób wszystko, by pozbyć się nieprzyjemnych cech charakteru, których mogą nie akceptować inni. Nigdy nie bądź samolubny ani przemądrzały. Zawsze staraj się być sobą. Jeśli nie znasz swoich wad wówczas zapytaj o nie swoich rodziców, rodzeństwa czy najlepszego kumpla.
 3.4/5 (291 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (28)

Luna - 2014-03-21
Też przez pewien czas miałam z tym problem. Myślę, że najbardziej pomaga uśmiech- byleby był szczery, a nie przylepiony. Doszłam też do wniosku, że jeżeli ktoś siedzi smutny w kącie, to odpycha od siebie ludzi. Grunt to być wesołym, nawet kiedy jest Wam smutno- potem, kiedy już ludzie się do Was przekonają, to wysłuchają waszych problemów.
W i k i - 2014-01-07
Gdy prubuje to i tak nic sie nie zmienia bo u nas jest1 osoba sławna w klasie i wszyscy ja lubia..
zenek50zenek - 2013-05-06
badz sobą i tyle
nina - 2013-02-21
Napewno to innym pomoze ale ja mam jeszcze jeden problem...jestem ladna itd.ale bardzo wstydliwa...to mi przeszkadza prawie we wszystkim. można coś na to poradzić? jeśli tak prosze pomóżcie
zuziazyl - 2012-10-25
Z tym odprężeniem nie zawsze wychodzi. Co do mojej osoby i poczucia humoru to zależy w jakim znajduję się otoczeniu. Nie potrafię być dowcipna i rozrywkowa przy obcych ludziach lub przy takich co maja cie za gorszych. Wśród ludzi których dobrze znam i wiem, że naprawdę lubimy się naprawdę jestem zupełnie inna bardziej otwarta i zabawniejsza lubię pożartować zabawiać, pośmiać się. Czasem jestem zła, że nie wiem co powiedzieć w danej sytuacji w śród innych nieznajomych.
zigitrn - 2012-10-12
Najlepszy sposób to postawić komuś piwo/drinka... od razu wszyscy nas lubią
trolo - 2012-10-11
Ja zawsze tak działam i ludzie ledwo co podejdę nie znamy się to odrazu już są zrażeni do mnie. Nwm czemu, i wątpie by 100% ludzi oceniało po wyglądzie
MaXi - 2012-04-18
dzieki wielkie,jutro spróbuje z tymi radami
Kiciaq333 - 2012-03-27
Jestem lubiana ale ten artykuł mi pomoże dzięks !
Klaudia - 2011-12-22
Też nie jestem za zbytnio lubiana. Każdy w klasie mnie obgaduje no prawie każdy tylko 2 koleżanki w klasie mam i to wszystko no i jeszcze pomiatają mna. Nie mam się z kim zadawać itp. : (
iguśka - 2011-11-22
magdamusia4!
Rodzice cię nie lubią, bo cię kochają. Każdy rodzic kocha swoje dziecko, ale nie każdy to okazuje.
magdamusia4 - 2011-09-03
ja jestem lubiana tylko rodzice mnie nie lubią
Brak - 2011-08-28
1234, nie martw się. Ja mam to samo. Idę do Igimn. i zmieniam klasę po raz 3 bo każdy mną pomiata. cała szkoła obgaduje mnie, nawet przyjaciółka za plecami.
Trzeba zacząc wszystko o początku:) Szkoła to tylko obóz przetrwania ;)
Aś:P - 2011-06-17
Nie trafiłam na to wcześniej, ale rzeczywiście zawsze tak robiłam (sama z siebie, taka jestem heh) i jestem lubiana.
zajp - 2011-04-23
Czasami ludzie potkną się o prawdę. Ale prostują się i idą dalej, jakby nic się nie stało.
Autor: Winston Churchill
..Ja tam jestem zajebiście szczęśliwy, żyje się pięknie gdy żyć się potrafi, wystarczy chcieć uświadomić sobie "siebie" (wizerunek,ocena społeczna), odrzucić paradygmaty społeczne na bok i zostać indywidualistą i słuchać swojej podświadomości (którą też z biegiem okresu pracy nad sobą i kontrolą nad zachowaniami gdy zachodzi impuls z otoczenia typu => bodziec -> reakcja . ogarnąć temat dobrych wartości jakimi warto się kierować i są powszechnie uważane za awangardowe cenne. wskazówki postępowania zgodnego z własnym sumieniem, kilka aforyzmów potrafi niekiedy ująć więcej niż felieton a może i ebook;
'Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.
:Uśmiech to niedrogi sposób na poprawienie naszego wyglądu.
Autor: John Dana
+Jesteśmy tym właśnie, czym jesteśmy, ponieważ wcześniej tak to sobie wyobraziliśmy.
Autor: Donald Curts
^Być rozumnym to największa cnota, a mądrość polega na tym, by mówić prawdę i postępować godnie z naturą, słuchając jej głosu.
(bo niekiedy to poważnie można jebnąć z przerażenia)
Autor: Heraklit z Efezu i jooł
drogą dedukcji krótkim tekstem UŚWIADAMIA sie podświadomość co do racji przekonania (życiowych prawd), przekonując siebie => wpływamy na odświadomość=> ona natomiast nieświadomie dla naszej świadomości mając na uwadze myśli pozytywne i konstruktywne jakimi była karmiona będzie wykorzystywać sytuacje jakie rzuca nam pod nogi los, bez odpowiedniego pozytywnego nastawienia i świadomości czego się chce (cele,marzenia,założenia) tylko sporadycznie i chwilowo będzie nam towarzyszyc sympatia innych.
Myśleć to co prawdziwe, czuć to co piękne i kochać co dobre - w tym cel rozumnego życia.
Autor: Platon

POZDRO PLANETA :F
Przyjaciel - 2011-03-24
Krok 2 : Bądź zawsze na luzie i odprężony. Nie irytuj się szybko i nie bądź nerwowy, nie daj się sprowokować. Twój nastój z pewnością wpłynie na innych. Będą się oni czuli przy Tobie swobodnie, a Twoja obecność nie będzie wywoływała stresu.

Dobrze, ale jeśli ktoś nas obraża lub mówi coś nieprzyjemnego w towarzystwie? Trzeba się bronić , bo inaczej zostanę ciotą i inni nie będą się wahać na mnie najeżdzać.
12345 - 2011-03-13
Ja nie mam najlepszego kumpla. Nie wiem czmu mnie inni nie lubią, bo jakby mnie lubieli miałbym jakichs przyjaciół.. A oglnie jestem normalna osoba
ss - 2011-02-17
Naucz się ortografi ;)
kerish - 2010-11-26
mnie tam lubią
smutna:( - 2010-10-07
wielkie dzięki!
Mrs.Malinka - 2010-08-29
ja mam swoje grono przyjaciół i nie narzekam ale z tym moim hobby to nie jest tak sympatycznie ;]
Alicja - 2010-03-29
Ja mam problem, ponieważ w szkole nikt mnie nie lubi, nigdy nie gadają ze mną, ani nic, lecz mam taką koleżankę, która jakby co to wychodzimy gdzieś razem, ale nie ma dla mnie też dużo czasu ponieważ jest bardzo lubiana, co zrobić by inni mnie lubili i chcieli ze mną gadać?
Pioyt - 2010-01-13
Ja się tam nie przejmuje tym co inni mówią jak ci ktoś mówi ze smierdzisz to ty sie do niego nie odzywaj, a skoro nie śmierdzisz to weś powiec nowo poznanym osobom ze jak chcął to niech sie obrazaja bo oni terz maja wech i czuja a nie tylko słoch zeby słyszeć co inni o tobie gadają , sie nie przejmuj bo taki kolega co tylko slyszy to nie jest żaden kolega, bo jak będziesz potrzebował pomocy , jak ci się uda kogoś poznać co będzie miał węch to wtedy będzie łatwiej bo będziesz miał kogoś kto ci pomoże i wtedy i innym się znajdzie węch a tamten co ci to powiedział jusz nie będzie taki lubiany no chyba ze jest bogaty to inna bajka bo wtedy ludzie beda zawsze pza nim stali murem ale jak znajdziesz kogoś kto ci pomoże t9o ja ci mówie to jest twój przyjaciel.
pioyt - 2010-01-12
co do ciebie Mikrus jak ktoś mówi że śmierdzisz a tak nie jest to się nie przejmuj nie ważne co inni o tobie sądzą ale co ty o sobie wiesz . Jak się wszyscy od ciebie odsówają to znaczy że nie mają wechu ale tylko słuch bo słysza to co inni mówią a nie czują że tak na prawdę nie śmierdzisz wiec sie nie przejmuj . A i jak byś znalazł kolege który ma ten rzadki zmysł o nazwie węch to to jest ten ktoś kto sie nazywa kolega lub może nawet przyjaciel .
mikrus - 2010-01-03
Zrażam do siebie ludzi tym, że często mówię co mi ślina
na język przyniesie, próbuje się kontrolować, lecz z marnym skutkiem ciągle mi się coś wyrywa.
Moje komentarze są prawie zawsze uszczypliwe, nawet gdy dana osoba jest dla mnie miła.
Proszę o pomoc to bardzo uciążliwe nie tylko dla znajomych ale i dla mnie gdyż każda nowo poznana osoba zraża się do mnie na początku znajomości.
Z góry dzięki.
Sucz - 2009-09-09
Bo ja mam problem tego typu
kolega z klasy mówił że ja smierdze ,pierdnoł mi przed nos itp. I teras nikt mnie nie lubi żaden kolega on mi mówi czy nie chce jego perfumu (wiecie o co chodzi)

prosze o rade wszystko bym dał mój e-meil Bo ja mam problem tego typu

prosze o rade wszystko bym dał mój e-meil to big_sucz@op.pl a nr gg to 7943518
skonsultujcie się zemną
Kamil78 - 2009-05-05
Słuchaj co do ciebie mówią. Umiejętność słuchania pomoże ci zjednać sobie każdą osobę, jednak nie jest to sztuka taka łatwa jak się może wydawać. Osoby, które nie potrafią słuchać zwykle bardzo dużo mówią, ciężko jest wtrącić cokolwiek, wydają się być egocentryczni. Słuchaj a osiągniesz naprawdę wiele.
Bozenka - 2009-05-05
Nie obgaduj. Po pierwsze osoba którą obgadujesz prędzej czy później się o tym dowie - sprawisz jej przykrość. Po drugie osoba z którą obgadujesz również ci nie zaufa - nie będzie mieć pewności czy przypadkiem jej też nie obgadujesz.
„Dobrych przyjaciół poznaje się w biedzie” – każdy to zna, a ilu z nas może z czystym sumieniem nazwać się takim...
Jak być dobrym przyjacielem?
„Dobrych przyjaciół poznaje się w biedzie” – każdy to zna, a ilu z nas może...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt