Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Masaże > Jak zrobić masaż pleców?

Jak zrobić masaż pleców?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 4.1/5 (549 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Masaż i dotyk świetnie redukuje stres, zmęczenie po pracy, pomaga uwolnić się od wszystkich problemów oraz jest to wspaniały pomysł na prezent dla ukochanej osoby. Nie ma na świecie prawdopodobnie nikogo, kto nie lubiłby masaży relaksujących. Nie wiesz jak zrobić masaż partnerowi? Dzięki wskazówkom zamieszczonym poniżej, już wkrótce sprawisz, że Twój partner poczuje się jak w niebie!
Rzeczy, których potrzebujesz:
Olejek do masażu
1
masaż pleców - krok 1

Głaskanie

Zawsze każdy masaż rozpoczynamy i kończymy głaskaniem. Delikatne głaskanie, z użyciem niewielkiej siły spowoduje wyciszenie organizmu. I odwrotnie - mocne i energiczne głaskanie pobudzi organizm.

Głaskanie wykonujemy wzdłuż i poprzecznie w stosunku do osi ciała oraz okrężnie - np. naokoło łopatek. Głaskanie możemy wykonać opuszkami palców, całą powierzchnią dłoni, kłębami kciuków itp.

2
Rozcieranie - Masaż pleców

Rozcieranie

Ciało masujemy ruchami kolistymi, wykonując co najmniej 3 kółka w jednym miejscu. Z każdym kolejnym kółkiem zwiększamy siłę nacisku (tak więc drugie powinno być mocniejsze od pierwszego, trzecie od drugiego). Tę część masażu rozpoczynamy również od pasa, stopniowo przesuwając się w kierunku barków.

Okręgi możemy wykonywać opuszkami palców, całą powierzchnią dłoni, kciukami, kłębami lub grzebyczkami. Najlepiej rozpocząć od rozcierania opuszkami, wykonując po 3 okręgi w jednym miejscu, przesuwając się w kierunku barków wzdłuż kręgosłupa. Następnie przesunąć dłonie znów do pasa i powtórzyć tę samą czynność jeszcze 2 razy (po 3 okręgi w każdym miejscu, 3 razy powtórzyć na całych plecach). Następnie wykonać rozcieranie całą powierzchnią dłoni, znów masując od pasa w kierunku barków, po 3 okręgi w każdym miejscu.

Te same czynności należy wykonać używając kłębów oraz grzebyczków. Po masażu wzdłuż osi ciała należy powtórzyć wszystkie opisane powyżej czynności poprzecznie w stosunku do osi ciała (w poprzek przebiegu włókien mięśniowych).

3
Ugniatanie - masaż pleców

Ugniatanie

Ugniatanie poprzeczne. Ruchy wykonujemy od kręgosłupa w kierunku boku. Ugniatanie polega na ujmowaniu pomiędzy kciuk a pozostałe palce odcinków mięśni a następnie przekazaniu danego odcinka drugiej ręce. Przekazujemy odcinek mięśnia palcami jednej ręki do kciuka drugiej i na odwrót.

Ugniatanie podłużne. Ruchy wykonujemy od pasa w kierunku barków. Czynność tą wykonujemy tak samo jak poprzednią. Chwytamy pasy włókien mięśniowych (zaczynając od tych najbliżej kręgosłupa) kciukiem jednej ręki i palcami drugiej a następnie przekazujemy kciukiem jednej ręki do palców drugiej.

Uciskanie. Uciskamy kciukami pasma mięśni wzdłuż kręgosłupa zaczynając od pasa, kończąc koło kręgów szyjnych. Uciskamy prawym kciukiem - mięsień po prawej stronie kręgosłupa. Stopniowo zmniejszamy siłę ucisku i równocześnie rozpoczynamy ucisk lewym kciukiem mięśnia znajdującego się po lewej stronie kręgosłupa.

Ugniatanie esowate. Ugniatanie to wykonujemy za pomocą kciuków na mięśniu znajdującym się bezpośrednio wzdłuż kręgosłupa. Kciuki umieszczamy na mięśniach po przeciwnych stronach kręgosłupa, na różnych wysokościach w odległości paru centymetrów. Przytrzymując kciukami fałd mięśnia przesuwamy prawy kciuk nad lewy, następnie lewy nad prawy itd. Przesuwany mięsień powinien układać się na kształt litery “S” (stąd ugniatanie esowate).

Rolowanie (myszka). Chwytamy mięsień pomiędzy kciuki obydwu rąk a resztę palców. Przesuwamy fałd w kierunku barków nie odrywając przy tym kciuków od skóry masowanego. Fałd przesuwamy poruszając wszystkimi palcami oprócz kciuków, które powinny zdecydowanie przylegać do skóry.

4
Oklepywanie karatowe - masaż pleców

Oklepywanie

Oklepywanie to szybko następujące po sobie sprężyste uderzenia. Oklepywanie należy wykonywać uderzając zawsze w mięśnie poprzecznie. Oklepujemy opuszkami palców, dłoniami ułożonymi na kształt łyżeczki, krawędzią dłoni (oklepywanie karatowe). Nigdy nie wolno oklepywać okolic nerek!

5

Głaskanie

Patrz krok 1.

xxx
Ostrzeżenia
  • Uwaga! Wszystkie czynności opisane poniżej należy wykonywać zawsze w kierunku dosercowym. Masujemy mięśnie - nie kręgosłup. Masażu nie należy wykonywać osobie, która ma podwyższoną temperaturę.
 4.1/5 (549 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (15)

rudolf - 2016-08-24
Łał naprawde jest fajny masaż plecuw ja aż jestem zrelaksowana ludzie sprubujcie teko masażu wielki czad
Kris - 2014-03-27
Mając pracę siedzącą, w pakiecie dostałem częste bóle pleców. Raz w tygodniu funduję sobie "lekarstwo" na moje spięte mięśnie:). Korzystam z masażu firmowego "after work". Masaż 45 minutowy, w którym główny nacisk kładzie się na wymasowanie pleców. Osobiście polecam ten rodzaj masażu ( skoncentrowany na masowaniu pleców - tam odczuwam największy dyskomfort) mi pomaga i przynosi znacząca ulgę. Korzystam w Krakowie z usługi masaż z dojazdem do klienta tzw. masaż u siebie:)
Ganicza - 2014-02-07
Mój ulubiony masaż to masaz kamieniami – świetnie odpręża! Chodze do Spa elegance i wierzcie mi, ż enigdzie w Częstochowie nie ma takiej masażystki, jak tam  Dla mnie masaz to wazny rytuał, staram sie z niego korzystać przynajmniej raz na 3 tygodnie, a najchętniej to codziennie, ale wiadomo, że to zniszczyloby moje finanse.
masażysta - 2014-01-04
W treści artykułu napisane jest, że wszystkie czynności wykonujemy dosercowo, otóż nie zawsze, przy nadciśnieniu odsercowo i to jest bardzo istotne.
zigitrn - 2012-11-05
Ostatnio za taki masaż moja dziewczyna bardzo była zadowolona ;D
egambler - 2012-10-15
Ostatnio byłem na świetnym masażu czekoladą (facet i masaż ???) ale powiem że naprawdę ciekawa sprawa, sam masaż relaksuje a tutaj jeszcze zapach czekolady, po ciężkim tygodniu świetny relaks
ROSITA1986 - 2011-11-12

Ciekawy artykuł :) Mimo, że znam zasady masażu mogłam dowiedzieć się tu kilku nowych rzeczy :)

Alicja - 2010-05-25

do: dla niej. Nie można. Zarówno na początku jak i na końcu masażu powinno się wykonać głaskanie. Nie ma co pobudzać "zrelaksowanego ciała" ponieważ masaż sam w sobie pobudza układ krwionośny i limfatyczny.

dla niej - 2010-05-24
Czy można rozpocząć masaż delikatnym głaskaniem uspokajając organizm masowanej osoby, a zakończyć go głaskaniem energicznym w celu pobudzenia zrelaksowanego ciała? ;)
Lakshmi - 2010-05-21
uwielbiam masaże
Alekszja - 2010-05-07

Masaż grzebyczkami - dłonie zaciska się w piąstki. Masuje się delikwenta kostkami palców - pierwszą i drugą od paznokcia. Podczas przesuwania dłoni, porusza się delikatnie palcami - tak jakby zgięte paluszki "chodziły" po ciele równocześnie zataczając małe okręgi. Okręg robi raz jedna ręka raz druga - na zmianę, powinny znajdować się na takiej samej wysokości.

mizio - 2010-05-07
Jak ułożyć ręce aby powstały owe "grzebyczki"? :)
Ika - 2010-04-05
Ja wczoraj otworzyłam taki mały domowy salon masażu..
Omówiłam godziny, zrobiłam wizytowki z moim imieniem i wszystkim sie podobało...
Ale mi nie za bardzo, ja chciałam dopracować moją technikę i gdy weszłam na tą stronę pomyślałam "TO MI SIĘ PRZYDA", bardzo mi się to przydało...
Andzela - 2010-03-04

Świetna porada, musiałam co prawda trochę przymusić mojego mężczyznę, żeby przećwiczył na mnie wszystkie kroki, ale przyznaję - czuję się jak nowo narodzona!

xd - 2010-01-25
1-wszy ;DDDD
Pierwszym powodem, dla którego powinnaś co jakiś czas schodzić do masażysty, jest po prostu świetne uczucie. Jeżeli...
10 powodów, żeby co jakiś czas iść na masaż
Pierwszym powodem, dla którego powinnaś co jakiś czas...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt