Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Choinka > Jak zrobić iglo z kartonu na choinkę?

Jak zrobić iglo z kartonu na choinkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 13 
Takie kartonowe igloo będzie pięknie się prezentować na bożonarodzeniowej choince. Wbrew pozorom takie igloo bardzo łatwo zrobić. Taką metodą możesz zrobić właściwie każdy budynek o jakim zamarzysz.
1
Szablon igloo
Obok na obrazku pokazany jest wygląd poszczególnych fragmentów igloo.
2
Ozdoba choinkowa - igloo 2
Wybierz cienki karton na ściany. Każdy fragment kartonu na ściany mocno przeciągnij przez krawędź krzesła lub stołu. W ten sposób będzie łatwiej budować ponieważ fragmenty kartonu będą już lekko wygięte.
3
Ozdoba choinkowa - igloo 3
Zrób dach z 3 kawałków kartonu - jednego prostokąta i dwóch fragmentów w kształcie płatków. Sklej je razem.
4
Ozdoba choinkowa - igloo 4
Wytnij z kartonu długi pasek - będą to ściany. Sklej obydwa końce paska razem tworząc pierścień. Przyklej go do dachu za pomocą taśmy klejącej.
5
Ozdoba choinkowa - igloo 5
Jak już dach i ściany będą gotowe zrób podłogę. Najprościej będzie odrysować na karton ściany domku. Nie przyklejaj jeszcze podłogi.
6
Ozdoba choinkowa - igloo 6
W igloo wytnij drzwi. Utnij kolejny pasek z kartonu o długości równej krawędzi ścian i podłogi tworzących wejście do igloo. Pasek sklej i spłaszcz dolną część koła w taki sposób, aby wejście pasowało do drzwi igloo.
7
Ozdoba choinkowa - igloo 7
Nałóż niewielką ilość kleju na krawędzie wejścia.
8
Ozdoba choinkowa - igloo 8
Przyklej wejście do drzwi igloo. Następnie przyklej podłogę.
9
Ozdoba choinkowa - igloo9
Teraz wytnij z kartonu prostokątne cegiełki i takie w kształcie rombów. Dwa pierwsze rzędy zrób z prostokątnych cegieł a wyżej przyklejaj romby. Kolejne rzędy cegieł naklejaj w taki sposób, aby te wyżej delikatnie nachodziły na cegły poniżej. Na samej górze będzie trzeba delikatnie przyciąć cegły. Możesz również nakleić tylko 4 rzędy cegieł zaś na sam szczyt igloo przykleić małe kółko (jeszcze nie przyklejaj kółka na dach).
10
Ozdoba choinkowa - igloo10
W dachu (kółku) zrób dwa otwory, przez które przełóż sznureczek końcami do środka igloo. Końce sznurka zwiąż ze sobą lub zrób na każdym z końców pętelkę na tyle dużą, aby nie przeszła przez otwór w dachu. Przyklej dach do igloo. Pozostaw igloo na całą noc do wyschnięcia.
11
Ozdoba choinkowa - igloo 11
Jak już klej wyschnie pomaluj i udekoruj igloo.
12
Ozdoba choinkowa - igloo
Gotowe igloo powieś na choince.
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

lori66534 - 2012-12-19
Przepiękne. bardzo pomysłowe i jak dodamy jeszcze co nieco ozdób i brokatu będzie jeszcze lepiej ale i tak niesamowite.
 
Poniżej przedstawiam sposób wykonania oryginalnych ozdób choinkowych. Ozdoby te świetnie nadają się do ozdobienia...
Jak zrobić ciekawe ozdoby na choinkę?
Poniżej przedstawiam sposób wykonania oryginalnych ozdób...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt