Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Sprawdziany, Kartkówki, Dyktanda > Jak napisać wypracowanie?

Jak napisać wypracowanie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wypracowanie to często wymagana w szkole forma opisowa, która często pojawia się także w pracach maturalnych. Na pozór wypracowanie bardzo prosto napisać, gdyż jedynym sztywnym kryterium tej formy jest uwzględnienie wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Są jednak pewne szczegóły, które wprawdzie nie są koniecznie wymagane, ale podnoszą wartość wypracowania podczas jego oceny. Poniżej znajdziesz wskazówki, na co warto zwrócić uwagę podczas pisania wypracowania.
1
Bardzo ważna jest charakterystyka postaci. Często temat wypracowania wymaga odwołania się do kreacji bohaterów utworu, musisz więc wiedzieć, na czym polega właściwa charakterystyka postaci.
2
Na wiedzę o bohaterach utworu składa się nie tylko ich szczegółowa biografia, ale także znajomość cech osobowości i analiza zachowań zwłaszcza w kontaktach z innymi postaciami.
3
Musisz zwrócić uwagę jakie sytuacje kształtują bohatera. Kiedy i w jakich okolicznościach podejmuje decyzje, które później wpływają na całą akcję utworu.
4
Niezwykle ważne jest przedstawienie bohatera z dwóch perspektyw. Po pierwsze bezpośrednio przez opis postaci jaki zawarł autor utworu, a po drugie pośrednio przez informacje i opinie jakie o bohaterze wypowiadają inne postaci z utworu.
5
Jeżeli temat wypracowania pozwala na dowolny wybór bohatera lub bohaterów, na których się powołujesz konieczne jest podanie motywu swojego wyboru.
Jak nauczyć Anglika mówić po polsku?
Jak nauczyć dziecko tabliczki mnożenia?
Jak uczyć dzieci z autyzmem?
Jak zachęcić dziecko do czytania?
 3.6/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

bilmek - 2011-11-06
slele lele to nie jest pomocne
Chcesz coś kupić, sprzedać, oddać, wynająć lub zamienić? Musisz zatem napisać ogłoszenie. Poniżej znajdziesz wskazówki,...
Jak napisać ogłoszenie?
Chcesz coś kupić, sprzedać, oddać, wynająć lub zamienić? Musisz zatem napisać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt