Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Sprawdziany, Kartkówki, Dyktanda > Jak napisać wypracowanie?

Jak napisać wypracowanie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wypracowanie to często wymagana w szkole forma opisowa, która często pojawia się także w pracach maturalnych. Na pozór wypracowanie bardzo prosto napisać, gdyż jedynym sztywnym kryterium tej formy jest uwzględnienie wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Są jednak pewne szczegóły, które wprawdzie nie są koniecznie wymagane, ale podnoszą wartość wypracowania podczas jego oceny. Poniżej znajdziesz wskazówki, na co warto zwrócić uwagę podczas pisania wypracowania.
1
Bardzo ważna jest charakterystyka postaci. Często temat wypracowania wymaga odwołania się do kreacji bohaterów utworu, musisz więc wiedzieć, na czym polega właściwa charakterystyka postaci.
2
Na wiedzę o bohaterach utworu składa się nie tylko ich szczegółowa biografia, ale także znajomość cech osobowości i analiza zachowań zwłaszcza w kontaktach z innymi postaciami.
3
Musisz zwrócić uwagę jakie sytuacje kształtują bohatera. Kiedy i w jakich okolicznościach podejmuje decyzje, które później wpływają na całą akcję utworu.
4
Niezwykle ważne jest przedstawienie bohatera z dwóch perspektyw. Po pierwsze bezpośrednio przez opis postaci jaki zawarł autor utworu, a po drugie pośrednio przez informacje i opinie jakie o bohaterze wypowiadają inne postaci z utworu.
5
Jeżeli temat wypracowania pozwala na dowolny wybór bohatera lub bohaterów, na których się powołujesz konieczne jest podanie motywu swojego wyboru.
Jak oprawić książkę w papier?
Jak nauczyć Anglika mówić po polsku?
Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?
Jak się ubrać na zakończenie roku szkolnego?
 3.6/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

bilmek - 2011-11-06
slele lele to nie jest pomocne
Rozprawka to najpoważniejsza forma wypowiedzi w języku polskim. W tej formie wypowiedzi słownej lub pisemnej staramy...
Jak napisać rozprawkę?
Rozprawka to najpoważniejsza forma wypowiedzi w języku polskim. W tej formie wypowiedzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt