Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > 10 najlepszych produktów na masę mięśniową

10 najlepszych produktów na masę mięśniową

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (39 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Nie wszystkie produkty żywnościowe są sobie równe. Aby przybrać na masie konieczna jest odpowiednia dieta składająca się z produktów bogatych w białka (1,6-2 g białka na kg masy ciała), tłuszcze (20-25% zapotrzebowania energetycznego) i węglowodany złożone. Poniżej przedstawiam 10 produktów, które pomogą ci zdrowo przybrać na masie.
1
Ryby

Ryby

Jeśli chodzi o najlepsze produkty żywnościowe służące budowie mięśni to ryby są na pierwszym miejscu. Przykładowo łosoś - oprócz dużej ilości białka bo aż 25 gram na 100 gram produktu zawiera on również wiele innych składników odżywczych takich jak kwasy tłuszczowe omega-3. Jest również źródłem witaminy D. Pamiętaj, że nie tylko łosoś jest zdrowy. Równie dobre są tuńczyki i inne ryby.

2
Kurczak

Kurczak

Kurczak jest typowym produktem spożywczym idealnym w diecie na masę i z pewnością już o tym wiesz. 100 gram białego mięsa kurczaka dostarcza 31 gram białka i tylko 4 gramy tłuszczu.

3
Jajka

Jajka

Szybkie i łatwe w przygotowaniu, pyszne w smaku jajko zawiera około 5-6 g białka i tylko 60 kalorii. Jednak nie tylko ilość białka w jajku sprawia, że jest ono dobre dla budowy naszych mięśni. Białko jajka jest najlepszej wartości i jakości biologicznej przez co jest najszybciej przyswajalne i najbardziej efektywnie wykorzystywane do budowy mięśni.

4
Soja

Soja

Soja w jakiejkolwiek postaci - tofu, kotletów czy mleka sojowego jest bardzo wskazanym produktem żywnościowym przy diecie na masę mięśniową. Jedna szklanka gotowanego ziarna soi zawiera ponad 20 g aminokwasów. Zawiera ona również wiele innych witamin i składników mineralnych co sprawia, że jest po prostu wspaniała dla naszych mięśni.

5
Chude mięso wołowe

Chude mięso wołowe

Czerwone mięso, takie jak chude mięso wołowe jest znakomitym źródłem białka - w 100 g chudego mięsa znajduje się ponad 27 gramów białka! Taka porcja zawiera również 11 gramów tłuszczu i nieco więcej niż 200 kalorii. Wołowina zawiera również wiele witamin i minerałów, między innymi witaminę b12, cynk, żelazo, które są ważne dla wzrostu i rozwoju masy mięśniowej.

6
Mleko

Mleko

Już jako dzieci dowiedzieliśmy się, że dzięki mleku będziemy duzi i silni. Do dziś wielu ekspertów zaleca picie co najmniej szklanki mleka dziennie. Mleko jest jednak zdrowe również dla dorosłych ponieważ zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy i równocześnie ma mało tłuszczu (w szczególności mleko odtłuszczone).

7
Ostrygi

Ostrygi

Ostrygi są jednym z sekretów kulturystów. W 100 gram gotowanych ostryg znajduje się 20 g białka i tylko 5 gram tłuszczów. Ostrygi mają również więcej cynku niż jakiekolwiek inne jedzenie. Tak jak magnez, cynk jest kolejnym składnikiem mineralnym który jest niezbędny do syntezy białek, dzięki czemu ostrygi są wspaniałe dla wzrostu mięśni.

8
Serek wiejski

Serek wiejski

Może brzmi to zaskakująco, jednak najlepsi kulturyści mają w swojej diecie serek wiejski. Aby zrozumieć dlaczego to robią przeczytaj etykietę z wartościami odżywczymi ma opakowaniu serka wiejskiego z obniżoną zawartością tłuszczu. Serki te mają mnóstwo białka a mało kalorii i tłuszczu.

9
Migdały

Migdały

Migdały są sporym źródłem protein. Zaledwie 1/4 szklanki migdałów zawiera prawie 8 gramów białka a zatem jest go więcej niż w jajkach! Migdały są oprócz tego świetnym źródłem zdrowych dla serca nienasyconych kwasów tłuszczowych i magnezu. Magnez jest potrzebny do ponad 300 reakcji biochemicznych w organizmie jak również uczestniczy w syntezie białek.

10
Komosa ryżowa

Komosa ryżowa

Spójrzmy na sprawę realnie: nie wszyscy mężczyźni jedzą mięso. Jednak jeśli nie jesz mięsa jak chcesz dostarczyć swoim mięśniom odpowiednią ilość miałka? Odpowiedź jest jedna - komosa ryżowa. Wśród zbóż posiada ona największą ilość białka. To bezglutenowe pożywienie jest również łatwostrawne oraz bogate w błonnik, magnez i żelazo. Nic dziwnego że starożytni Inkowie nazywali komosę królową zbóż.

Wskazówki
  • Najszybciej zdrową masę mięśniową zbudujesz dodając do pożywienia białko serwatkowe. Znajdziesz je w wielu suplementach, najbardziej popularny kupisz tutaj.
 2.8/5 (39 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (13)

kutas - 2017-03-10
A co to jest miałko ? ":)
Nickuś - 2017-02-06
nie zgodzę się z komentującymi - mleko , jest szkodliwe, ale te pasteryzowane , UHT. te zdrowe od krowy z wolnego wybiegu wcale nie szkodzi. w testach na szczurach, po swojskim mleku nic się nie działo, a po UHT chorowały i zdychały.
MarcinMadej - 2016-09-05
Dużo teraz na rynku różnych specyfików. Od miesiąca mam w domu Alpha Human i regularnie biorę po 1 kapsułce (w opakowaniu miałem 90 za 190 zł). Wybrałem ten bo jest naturalny, bez jakiś sztucznych dodatków. Środek w stu procentach legalny i bezpieczny. Trenuję Tri i przy takim treningu i wysiłku to bez wspomagania trudno cokolwiek osiągnąć.
realdeal - 2016-09-02
krowie mleko to trucizna dla ludzi - powoduje raka i inne choroby - google it :)
majk - 2016-05-30
Haha poza tymi roślinnymi to chyba na masę raka i innych chorób. pozdro
pstryk - 2016-02-12
Szkoda że Zbyszko Cyganiewicz nie znał tych zasad ....ale to przez brak internetu ;)
raf - 2015-12-28
Soja, bialko sojowe- najgorzej przyswajalne i najtańsze w produkcji. Poza tym, białka sojowego mamy już dość - jest dodawane jako emulgator już chyba do wszystkiego (zwłaszcza do wędlin). Poza tym, soja zawiera fito estrogeny - niezdrowe w nadmiarze dla mężczyzn.
gls77 - 2015-12-19
Na masę to tutaj macie dobry artykuł jak przybrać na masie mięśniowej (ja bym dodał jeszcze do tego kreatynę monohydrat) i masa idzie jak szalona ;)
http://super-brzuch.pl/jak-przybrac-na-masie-miesniowej/
Xxl - 2015-11-23
Stara zasada pakerska głosi chcesz wyglądać jak BYK jedz wołowinę, a jak chcesz wyglądać jak KOGUCIK jedz kurczaka. A tak prawdę powiedziawszy i tak wszystko zależy od genetyki. Acha, jeszcze jedno. Ta soja i to ostatnie to lekka przesada.
jamon - 2015-05-28
Z tą soją to bym nie przesadzał. Soja spożywana w dużych ilościach może przynieść efekty przeciwne do zamierzonych bo zawiera dużo estrogenu. Jak wiadomo estrogen to właściwie przeciwieństwo testosteronu i moim zdaniem soję należy ograniczyć do minimum w diecie, ja osobiście nie spożywam jej wcale.
koks - 2014-12-29
co to jest miałko?
lolololo - 2014-07-21
nie wiem czemu taki rygor odnosnie tluszczu , wiadomo,ze jest najbatdziej kaloryczny i tylko z tego powodu nie powinno sie go zjadac w nadmiarze ale to wegle sa odpowiedzialne za zalanie sie tluszczem
ktos - 2013-09-30
Pij mleko będziesz kaleką
 
<p>Wydawać by się mogło, że nabranie masy mięśniowej jest bardzo proste - nic bardziej mylnego. Wszystko zależy od...
Jak zwiększyć masę mięśniową?
Wydawać by się mogło, że nabranie masy mięśniowej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt