Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Nadciśnienie Tętnicze > Czego nie jeść przy nadciśnieniu?

Czego nie jeść przy nadciśnieniu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (31 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 14 
Nadciśnienie to problem, który dotyka coraz większej liczby ludzi. W obecnych czasach można uznać je za chorobę cywilizacyjną. Nieleczone jest bardzo niebezpieczne, może prowadzić do udaru, wylewu lub zawału. Osoby ze zbyt wysokim ciśnieniem tętniczym muszą więc być bardzo ostrożne. Nadciśnienie wymaga zmiany stylu życia i sposobu odżywiania. Pierwszą bardzo ważną rzeczą jest ruch. Razem z nim musi iść w parze odpowiednia dieta. Należy unikać produktów tłustych i o dużej zawartości sodu. Czego się więc wystrzegać?
1
ogórki kiszone

Ogórki kiszone

Są niskokaloryczne, co jest bardzo korzystne, ale niestety pełno w nich sodu. Jeden średniej wielkości ogórek kiszony (ok. 12 cm) zawiera około 570 mg sodu. Dla nadciśnieniowca to ponad 1/3 dopuszczalnego dziennego spożycia sodu (wynoszącego 2300 mg).

2
rosół

Rosół

Rosół jest uznawany za lekarstwo na każde schorzenie, jednak nie należy z nim przesadzać w przypadku nadciśnienia tętniczego. Jedna porcja rosołu to nawet 880 mg sodu.

3
kiszona kapusta

Kiszona kapusta

Niskokaloryczna, doskonała do schabowego lub kiełbaski? Być może. Ale nie dla ciebie. Mimo iż pół szklanki kiszonej kapusty to jedynie 13 kcal, zawiera ona ponad 460 mg sodu.

4
frytki

Frytki

Są nie tylko kaloryczne i tłuste, ale również zawierają sporą dawkę sodu. Średnia porcja frytek to około 19 g tłuszczu i 270 mg sodu.

5
bekon

Smażony boczek lub bekon

Jak się pewnie domyślasz, chodzi głównie o tłuszcz. Trzy paski smażonego boczku to 4,5 g tłuszczu i 270 mg sodu. Podobnie jak frytek, należy go więc unikać.

6
nabiał

Nabiał

To doskonałe źródło wapnia, jednak tłuste produkty mleczne, jak np. pełne mleko, dostarczają więcej tłuszczu, niż potrzebuje twój organizm. 1 szklanka pełnego mleka jest źródłem 8 g tłuszczu, z czego 5 g to tłuszcze nasycone. Tłuszcze te są dla ciebie szczególnie niekorzystne, ponieważ często przyczyniają się do chorób serca. Jeśli lubisz mleko, wybieraj to chude, 1-2%.

7
słodycze

Słodycze

Wiemy, że mają niekorzystny wpływ na nasze zdrowie, a mimo to każdy je lubi i mało kto potrafi im się oprzeć. Dla przykładu zaledwie jeden pączek to aż 200 kcal i 12 g tłuszczu!

8
zupka chińska

Zupki chińskie

Popularne nie tylko wśród studentów, ale i wśród osób, które chcą zjeść coś szybko i tanio. Następnym razem, gdy spojrzysz na zupkę chińską pomyśl, że kryje ona w sobie 14 g tłuszczu i aż 1580 mg sodu! Większość sodu zawarta jest w proszku zapewniającym zupce charakterystyczny smak.

9
margaryna

Margaryna

Niekoniecznie musi być zła, ważne, żeby wybierać ją z rozsądkiem. Szukaj margaryny, która nie zawiera tłuszczów trans. Bezwzględnie musisz wykluczyć je ze swojej diety.

10
batony

Batony

Batony oraz inne produkty wysokokaloryczne o dużej zawartości cukru powodują szybkie przybieranie na wadze. Otyłość natomiast to najczęstsza przyczyna wysokiego ciśnienia krwi. Dodatkowe kilogramy dodatkowo obciążają serce i zwalniają przepływ krwi.

11
alkohol

Alkohol

Szybko podnosi ciśnienie krwi i prowadzi do uszkodzenia ścian naczyń krwionośnych. Dla osób cierpiących na nadciśnienie alkohol to wróg.

12
czerwone mięso

Czerwone mięso

Zdrowa dieta przy nadciśnieniu powinna ograniczać do minimum spożycie tłuszczów trans lub nasyconych. Tłuste potrawy mają niekorzystny wpływ zarówno na serce, jak i na naczynia krwionośne. Unikaj czerwonego mięsa, fast foodów, a nawet oliwek i oleju.

13
sól

Sól

Ogranicz sól. Pamiętaj, że zbyt duża ilość sodu uszkadza serce i układ krwionośny oraz prowadzi do znacznego wzrostu ciśnienia krwi.

 3.3/5 (31 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

malkontent - 2014-10-02
to po co żyć , lepiej się wiuchnąć na suchej gałęzi jak niczego nie wolno !!!Pewnie seks też tylko w niedzielę ;-)
Kucharka - 2014-10-02
Pierdołyjak zwykle w tym dziale. Rosołu nie solę, ziemniaków nie solę i niczego nie solę. Dzięki temu poznałam smaki wszystkich produktów z osobna w potrawach. Sól jem tylko w przetworzonej przemysłowo żywności np. pieczywo i wędliny. Nie mam problemu z ciśnieniem chociaż mam kilka niewykupionych recept na ogłupiające leki nadciśnieniowe.
kiss - 2014-10-02
A mogę oddychać?
Bogna - 2014-10-02
Wyrzuciłam sól :( Nie obyło się bez płaczu...
STELLA176 - 2013-04-19
. . . (~") . . . Wszystko z umiarem i bedzie dobrze.
OPTYmalna25 - 2012-11-18
Przede wszystkim w przypadku nadciśnienia należy unikać spożywania produktów konserwowych, które zawierają bardzo dużo soli. Polecałabym zdrową, zbilansowaną dietę z dużą ilością surowych owoców i warzyw i rezygnację z dosalania potraw.
Wysokie ciśnienie krwi, zwane również nadciśnieniem, jest poważnym problemem zdrowotnym. Bez względu na wiek, czy stan...
Jak zapobiegać nadciśnieniu?
Wysokie ciśnienie krwi, zwane również nadciśnieniem, jest poważnym problemem zdrowotnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt