Tutaj jesteś: Zdrowie > Opieka Zdrowotna > Przychodnie > Jak wypełnić receptę?

Jak wypełnić receptę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Źle wypełniona recepta może utrudniać lub nawet uniemożliwiać jej realizację. Teoretycznie każdy lekarz powinien posiadać wiedzę umożliwiającą mu właściwe wypełnienie recepty, jednak czasami zdarza się, ze nie możemy wykupić lekarstwa bo recepta została nieprawidłowa wypełniona.
1

Wymagania ogólne

Recepta musi mieć wymiary: szerokość 98-103 mm i długość 203-211 mm. Wszystkie dane muszą być uzupełnione czytelnie zaś pieczątki w całości odciśnięte. Recepta musi być czytelna dla pacjenta. Nie należy umieszczać na recepcie reklam ani informacji niezwiązanych z przeznaczeniem recepty.

2

Pole "recepta"

Wpisać numer recepty.

3

Pole "Świadczeniodawca"

W tym polu powinny się znaleźć czytelne dane wystawiającego receptę (pieczątka lub nadruk). Wśród danych powinny się znajdować:

- Nazwa, siedziba - adres, telefon, REGON
- Imię, nazwisko, adres, telefon

Pieczątka musi być odciśnięta wyraźnie i w całości.

4

Pole „Pacjent”

W tym polu musi się znaleźć imię, nazwisko, adres zamieszkania (miasto, ulice, numer domu i lokalu jeśli przydzielony) i obowiązkowo PESEL oraz wiek, jeśli pacjent ma poniżej 18 lat. Jeśli pacjentem jest dziecko poniżej 1 roku życia wówczas należy wpisać PESEL jednego z rodziców, jeśli jest to cudzoziemiec wówczas numer dowodu tożsamości.

Jak przygotować się do wizyty u ginekologa?
Jak przechowywać szczepionki?
Jak wypełnić receptę?
Jak wybrać lekarza rodzinnego?
Wskazówki
  • Na kodzie kreskowym recepty nie należy nic pisać ani odbijać pieczątek.
  • Recepta powinna być uzupełniona starannym, czytelnym pismem.
  • W przypadku pomyłki lekarz musi skreślić błąd, postawić obok pieczątką i się podpisać.
5

Pole „RP”

W tym polu musi się pojawić nazwa leku; dawka - jeśli lek występuje w różnych dawkach; postać "tabl.", "kaps.", "amp."; ilość leku "op"/"lag", sposób dawkowania.

Na jednej recepcie można zapisać maksymalnie 5 leków gotowych, 1 lek recepturowy lub 1 lek psychotropowy.

Dawka każdego z leków nie może być większa niż na 90 dni kuracji.

6

Kod paskowy

Aby w aptece zostały wydane pacjentowi leki refundowane to recepta musi być opatrzona kodem paskowym.

7

Odpłatność

Obok każdego z wypisanych leków należy wpisać odpłatność refundacyjną B, R, 30%, 50 % lub 100%.

8

Data wystawienia

Koniecznie należy wpisać datę wystawienia recepty. W aptece mogą nie wydać pacjentowi leków jeśli recepta będzie przeterminowana lub nie będzie widniała na niej data wydania.

9

Pole data realizacji "Od dnia"

Można wystawić 3 recepty na 3 kolejne miesiące leczenia. Wówczas w polu "data realizacji" należy wpisać datę realizacji recepty. Jeśli recepta ma być zrealizowana normalnie wówczas w polu należy wpisać znak "X".

10

Pole "Dane i podpis lekarza"

W tym polu należy mocno odbić pieczątkę, aby były czytelne: imię, nazwisko, numer prawa wykonywania zawodu; oraz własnoręcznie się podpisać.

Wskazówki
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Poniżej znajdziesz 4 najważniejsze i najbardziej śmiałe wśród trendów w makijażu na sezon wiosna / lato 2012. To co...
Trendy w makijażu na sezon wiosna / lato 2012
Poniżej znajdziesz 4 najważniejsze i najbardziej śmiałe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt