Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak dbać o anturium?

Jak dbać o anturium?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Anturium jest stosunkowo łatwe w pielęgnacji, ma ładne liście i w odpowiednim środowisku wypuszcza przez cały rok piękne kwiaty. Anturium rośnie najlepiej w temperaturze 25-32 stopnie C w ciągu dnia i 21-24 stopnie C w nocy. Temperatura powyżej 32 stopnie C może być przyczyną poparzenia liści, wyblakłego koloru i krótszej trwałości kwiatów. Temperatura od 4 do 10 stopni C powoduje spowolniony wzrost anturium i żółknięcie dolnych liści. Anturium nie toleruje przymrozków lub mrozu.
1

Podłoże

Anturium lubi podłoże gruboziarniste, przepuszczalne i łatwo się nagrzewające. Podłoże powinno składać się z mchu torfowego, kory sosnowej i pelitu w stosunku (1:1:1). Młode rośliny powinny być sadzone w mniej przepuszczalnej mieszance, aby utrzymać wilgoć. Gleba powinna ściśle wypełniać przestrzenie między korzeniami. Bryła korzeniowa powinna wypełniać całą doniczkę przed przesadzeniem rośliny do większej.

2

Podlewanie

Anturium należy obficie podlewać, jednak należy pamiętać, aby robić to tylko wtedy gdy ziemia będzie sucha (latem co około 4 dni zaś zimą raz w tygodniu). Woda użyta do podlewania powinna być odstana i w temperaturze pokojowej. Kwiatów tej rośliny nie należy spryskiwać bo może dojść do poparzenia (pojawią się na nich plamki). Powietrze powinno być jednak stosunkowo wilgotne. Jeśli będzie zbyt suche wówczas liście mogą zacząć się zawijać.

Przesuszenie rośliny może spowolnić jej wzrost, brązowienie końców liści i uszkodzenie systemu korzeniowego. Zbyt częste podlewanie i przelanie rośliny również może być przyczyną uszkodzenia systemu korzeniowego i nagłego żółknięcia liści anturium.

3

Stanowisko

Anturium jako roślina domowa lubi możliwie jak najwięcej światła, jednak nie lubi bezpośrednich promieni słonecznych. Mała ilość światła spowalnia proces produkcji kwiatów.

4

Nawożenie

Większość hodowców tych kwiatów używa nawozu o spowolnionym czasie działania dla kwiatów kwitnących i stężeniu 3-4 razy mniejszym od zalecanego.

5

Choroby i szkodniki

Wełnowce - Szkodniki te wyglądają jak małe białe kropeczki na spodzie i w załamaniach liści. Anturium należy przetrzeć tamponem nawilżonym denaturatem wymieszanym z wodą (1:1). Grzyby - Na liściach pojawiły się brązowe plamy. Spryskaj liście anturium fungicydem.

Jak pielęgnować gardenię?
Jak hodować orchidee?
Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?
Jak podlewać kwiaty doniczkowe?
 3.2/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Orchidea jest pięknym kwiatem i ozdobi Twoje mieszkanie na długi czas. Jak wybrać odpowiednią? Przeczytaj poniżej.
Jak wybrać Orchideę do domu?
Orchidea jest pięknym kwiatem i ozdobi Twoje mieszkanie na długi czas. Jak wybrać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Czesław Zawłocki
  • Basia Sochacka
  • Siegfried Hohenstauf
  • Antoni Gorzynik
  • Wioletta Szprengel
  • Radosław G-r
  • Anila FA Anila FA
  • Jurek Borzęcki
  • Lilianna Kwiecińska
  • Paulina Wisniewska
  • Glowicka Genowefa
pasożyt