Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie łazienki > Jak czyścić pralkę?

Jak czyścić pralkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (66 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Po pewnym czasie użytkowania pralka zaczyna zwykle nieprzyjemnie pachnieć. Aby zlikwidować przykry zapach unoszący się z bębna, należy ją porządnie wyczyścić. Jak? Dowiesz się tego poniżej.
1
Włącz program czyszczący pralkę. Jeśli go nie masz, czytaj dalej...
2
Spryskaj pralkę wybielaczem w miejscach, gdzie jest widoczny grzyb. Pozostaw na pół godziny, a następnie wytrzyj. Wybielaczem wyczyść również dozownik na proszek.
3
Do środka pralki wlej 2 litry octu spirytusowego i wsyp odkamieniacz do pralek. Ustaw na najwyższą temperaturę i włącz pranie (z pustym bębnem, bez ubrań). Możesz również użyć 2-3 opakowania kwasku cytrynowego i 2 szklanki octu, a następnie włączyć puste pranie w wysokiej temperaturze. Dobrym sposobem jest również zrobienie prania z pustym bębnem dodając pół kg sody oczyszczonej i ustawiając temperaturę na 90 stopni C.
4
Wyczyść filtr pralki (w nowszych pralkach może go nie być).
Jak usunąć kamień z toalety?
Jak wyczyścić toaletę?
Jak usunąć zapach stęchlizny z prania?
Jak usunąć pleśń?
Wskazówki
  • Zawsze wyciągaj pranie z pralki. Po zakończeniu prania pozostaw drzwiczki otwarte, aby pralka wyschła w środku. Jeśli będziesz o tym zapominać, w pralce zrobi się grzyb odpowiedzialny za nieprzyjemny zapach.
 3/5 (66 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (13)

ilona - 2016-04-28
moja pralka przez pierwsze 10 lat nie miała tego problemu, ale ostatnio śmierdzi, mimo, że zawsze wycieram bęben, zostawiam ją otwartą i czyszczę filtr. Prędzej czy później każda pralka zbiera osady. Kiedy kupowałam swoją nie było na rynku środków do czyszczenia...
dziubas - 2015-07-27
U nas raz w miesiącu preparat odkamieniający i odtłuszczający E6WMG100 i pralka śmiga bez kamienia i brzydkich zapachów. Środek spokojnie można do zmywarek też stosować.
majka - 2014-10-13
Wystarczy pozostawiać pralkę otwartą, aby miała dopływ powietrza.Zamykamy ją tylko kiedy pierze.To wystarczy aby miała zawsze ładny zapach.
Jay - 2014-10-13
Raz na kilka prań trochę Domestosa i - rzecz jasna przy pustym bębnie - cykl prania na 20-30C (dla nadgorliwych: gotowanie rozniesie "woń" Domestosa na całe mieszkanie), taki proces zabije wszystkie grzyby i bakterie (a jak wiadomo brud i smród powodują drobnoustroje). Oczywiście drzwiczki pralki otwarte po każdym praniu oraz po takiej operacji dezynfekcyjnej aby wnętrze spokojnie wyschło. Poza tym, tam gdzie konstrukcja pralki tego wymaga, po praniu trzeba wytrzeć do sucha gumowy kołnierz.
A&G - 2014-10-13
Ja też nigdy nie zamykam drzwiczek pralki, czsami wykonuję powyższe czynności (ocet, soda itd), a jak śmierdziało, tak śmierdzi (ale tylko po praniu w 60*).
m - 2014-10-13
I tu mijamy się z prawdą. Bo w nowych pralkach jest filtr w pompie odpływowej. I nie w każdej pralce można stosować ocet, kwasek, wybielacz do czyszenia.
ola - 2014-10-13
mozna tez wsypac pol szklanki drobnego piasku. Pomaga skutecznie usunac osad z bebna.
nick - 2014-10-13
Polecam raz na jakieś pół roku użyć oryginalnego proszku do czyszczenia pralki dr Beckann (koszt ok 15zł). Ważne żeby był oryginalny-znaczy bez polskich napisów na opakowaniu.
kasia - 2014-10-13
można użyć sody oczyszczonej.zawartość opakowania wsypać do pustej pralki i szuflady.nastawić na 60 stopni.przeprać.zostawić otwartą do wyschnięcia.super skuteczny sposób.polecam.
~js - 2014-10-13
Pralki nie trzeba wcale czyścić!!!! Wystarczy po każdym praniu zostawić ją na jakiś czas lekko otwartą aby wyschła i nic nie czuć, a raczj czuć ładny zapach po proszkach czy płynie do płukania!
hrtw - 2014-10-13
Spoko Agniesia. Ja nie zamykam pralki nawet na czas prania.
Axel - 2014-10-13
Co jakiś czas (miesiąc, kwartał) robię dokładnie jak w opisie tyle tylko że zamiast wybielacza używam Domestos'a. Ogólnie chodzi o coś z chlorem.
Ale 90 stopni to przesadza, wystarczy 60 stopni C.
Agniesia2678 - 2013-12-30
Robię tak że w miejsce proszku wsypuje 1-2 paczki zwykłej sody, w miejsce płynu wlewam ocet i włączam pralkę na gotowanie na 90st. Najczęściej nie wrzucam nic. Po takiej kąpieli otwieram pralkę aby sobie dobrze wyschła. W ogóle po każdym jednym praniu nigdy nie zamykam pralki.
Jaki jest sens robienia prania, jeśli po wyjęciu z pralki pachnie ono gorzej, niż zanim je do niej włożyliśmy? Żaden....
Co zrobić żeby pralka nie śmierdziała?
Jaki jest sens robienia prania, jeśli po wyjęciu z pralki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt