Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Domowe sposoby na zapalenie spojówek

Domowe sposoby na zapalenie spojówek

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.6/5 (35 ocen)
Oceń 
 1 z 17 
Zapalenie spojówek jest bardzo powszechne wśród wszystkich grup wiekowych. Występuje zarówno u dzieci, nastolatków jak i u dorosłych. Jest to choroba powodowana przez czynniki alergiczne, ale również przez bakterie czy wirusy. Zapalenie spojówek objawia się zaczerwienieniem białka oka. Zapalenie spojówek nie jest bardzo szkodliwe, ale bardzo przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu. Czasami przechodzi samo po 7-10 dniach, ale kto wytrzyma tyle? Podstawowe objawy to swędzenie, pieczenie, uczucie piasku pod powiekami, światłowstręt, ból. Jeśli zapalenie spojówek jest alergiczne oczy łzawią. Jeśli jest bakteryjne czy wirusowe z oczu cieknie ropa, często podczas snu. Powieki rano są sklejone. Zazwyczaj zapalenie spojówek występuje tylko w jednym oku, ale zdarza się i w obu. Alergiczne zapalenie spojówek nie jest zaraźliwe, ale bakteryjne i wirusowe już tak, jako że bakterie przenoszą się łatwo z oka na oko, czy z osoby na osobę. Najlepiej udać się jednak do okulisty i zapalenie spojówek zaleczyć, aby nie wracało. Ale jeśli zapalenie wraca, to ciężko co chwilę biegać do specjalisty, zwłaszcza, że kolejki do okulisty na NFZ są dość długie, a wizyty prywatne nie należą do tanich. Warto wtedy pomyśleć o domowych sposobach na zapalenie spojówek, zwłaszcza, że rzeczywiście one działają. Przejrzyj proponowane niżej sposoby i znajdź ten najlepszy dla siebie.
Przeczytaj teraz: Jak ćwiczyć oczy?
 3.6/5 (35 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (18)

fikka - 2014-12-30
No to nie od dziś wiadomo, że rumianek może uczulać.To już lepiej zwykłą herbatą przemyć. Ale ja też raczej tych kropli używam, jak mnie dopadnie zapalenie. Nawet u dzieci jak coś zaczynają im oczy ropieć, to też tym przemywam.
kicia - 2014-12-30
Próbowałam przemywać rumiankiem, ale niestety mnie uczulił, więc sięgnęłam po sulfacetamid i dopiero wtedy pozbyłam się zapalenia. Ale słabo by było na wigilii z takimi oczami wystąpić ;)
Prawda - 2014-12-08
Najlepsze dla dzieci i pewnie dorosłych jest mleko mamy. Ono ma właściwości antybakteryjne i antywirusowe,dlatego dzieci karmione piersią praktycznie nie chorują (chyba że ktoś dziecka nie hartuje,nie ma odpowiedniej higieny,po cesarce dziecko nie jest dobrze odessane,itp).
gosc - 2014-12-08
widze ze interia juz szykuje sie z poradami pod przyszly rok, gdy wejda skierowania do okulisty ;)
Ula - 2014-12-08
No ja bym jednak radziła udac się do okulisty, a nie działac na wlasną ręke. Ostatnio 2 miesiące leczyłam zapalenie spojówek, bo ciągle wracało w końcu otrzymalam bardzo dobry antybiotyk i się wyleczyłam.
miko - 2014-12-08
Nie zapomnijcie o chlebie z pajęczyną, a najważniejsze, żeby trzy razy się obrócić i za każdym razem splunąć. Takie porady to publikowano w Nowym Kurierze Warszawskim (szmatławcu) w 1939 roku, a nie w XXI wieku w centrum Europy.
gabba - 2014-11-24
bulka, można stosować u dzieci po 3 miesiącu. Moja córeczka ostatnio miała zapalenie spojówek i stosowałam te krople, więc na bieżąco jestem ;)
bulka - 2014-11-18
A czy to prawda, że można te krople też u dzieci stosować?
mikka - 2014-10-22
Lekarka mi przepisała sulfacetamid - rzeczywiście skutecznie leczy zapalenie spojówek. Najpierw próbowałam się wykurować przemywając oczy solą fizjologiczną, ale nic mi nie pomagała.
gargaska - 2014-08-18
Ja zakraplam sulfacetamid (działa przy bakteryjnym i alergicznym zapaleniu spojówek) Nawet u dzieci można te krople stosować, bo są bezpieczne.
anka - 2014-03-24
solą przemywać oko? w życiu...
henryk - 2013-09-13
produkuję srebro koloidalne (wg, jak wyprodukowac Ag-koloidalne) tym zmywam rece i oczy za pomocą wacika i to pomaga mi na b. chore oczy
jer - 2013-09-02
rumianek napar mocna herbata napar i czesto myc rece np protex mydlo nie dotykac oczu moj sposob
natka - 2013-07-11
Ja dodaję do pół szklanki wody 4 krople olejku eterycznego z drzewa herbacianego, trochę piecze, ale nie wypala.Oszczędzam na okuliście, który to tylko serwuje mi sterydy i antybiotyki. Teraz jest ok.
DobraWiedzma - 2013-05-09
Dla mnie czymś absolutnie niezawodnym jest srebro koloidalne. Normalnie można je kupić w aptekach, sklepach zielarskich, czy tego typu miejscach. Można też zrobić samemu dzięki specjalnej maszynce.
Jak tylko widzę, że coś się dzieje (a dzieje się, bo mam wrażliwe oczy i podczas jazdy na rowerze, mimo okularów czasami coś mi tam nawłazi ;P) psikam sobie roztwór srebra bezpośrednio do oka. Srebro koloidalne, to cząsteczki srebra "rozpuszczone" w wodzie destylowanej. Oczywiście ten płyn ma jeszcze wiele innych zastosowań, ale tu konkretnie o oczach mowa, a jak ktoś będzie chciał, to sobie znajdzie w necie ;)

Ciekawe porady

Jak sadzić magnolie?

Oczy są nie tylko zwierciadłem duszy, ale też naszym oknem na świat. Są one tak ważne i mają w sobie taką moc, że w...
Jak dbać o zmęczone oczy?
Oczy są nie tylko zwierciadłem duszy, ale też naszym oknem na świat. Są one tak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub