Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak zakropić oczy?

Jak zakropić oczy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zakrapianie oczu to czynność, której mało komu uda się w życiu uniknąć. Praca przy komputerze, alergia, zapalenie spojówek, syndrom suchego oka – to tylko niektóre przykłady, w których użycie kropel do oczu może okazać się koniecznością. Warto więc dowiedzieć się jak zakropić oczy z korzyścią dla siebie i bez straty dla kropel. Dwie najbardziej skuteczne metody opisuję poniżej.
1
sposób zakrapiania oczu

Metoda „do lustra”

  • Dokładnie umyj ręce i stań (lub usiądź) naprzeciw lustra. Odkręć butelkę z kroplami. Odchyl głowę nieco w tył i delikatnie pociągnij w dół dolną powiekę.

  • Wyciśnij jedną kroplę leku w „kieszonkę” powstałą z naciągnięcia powieki. Nie dotykaj kroplomierzem oka, powieki, ani rzęs.

  • Puść powiekę i zamknij oko na możliwie najdłuższą chwilę.

  • Powtórz to samo dla drugiego oka (jeśli istnieje taka konieczność).

  • Jeżeli używasz dwóch różnych rodzajów kropel do oczu i musisz je stosować o tej samej porze dnia, odczekaj przynajmniej 5 minut, zanim zaaplikujesz do oka drugi lek. Dzięki temu pierwsze krople wchłoną się i nie zostaną „wypłukane” przez drugie krople.

  • Natychmiast po aplikacji leku dokładnie umyj ręce.

2
zakrapianie oczu

Metoda „sufitowa”

  • Dokładnie umyj i wysusz ręce. Usiądź na krześle lub połóż się. Odchyl głowę mocno do tyłu i popatrz w sufit.

  • Jedną ręką delikatnie odchyl dolną powiekę.

  • Drugą ręką zaaplikuj do wewnątrz dolnej powieki krople. Dla lepszej stabilizacji oprzyj rękę na czole. Staraj się patrzeć w sufit, a nie na kroplomierz. Końcówka kroplomierza nie powinna dotykać ani oka, ani powieki.

  • Mrugnij kilka razy i zetrzyj nadmiar leku chusteczką.

  • Zamknij oczy na kilka minut, żeby lek lepiej się wchłonął.

  • Analogicznie zakrop drugie oko (jeśli istnieje taka potrzeba).

  • Jeśli prócz kropel musisz stosować maść do oczu, pamiętaj, że krople mają pierwszeństwo.

  • Jeżeli używasz więcej, niż jednych kropel naraz, zachowaj 5-minutowy odstęp pomiędzy kolejnymi aplikacjami.

  • Umyj ręce natychmiast po aplikacji leku.

Jakie są przyczyny heterochromii?
Sposoby na zmęczone oczy – astenopia
Sposoby na jęczmień na oku
Zwyrodnienie plamki żółtej oka – jakie są objawy i leczenie?
3
krople do oczu

Ogólne zalecenia dotyczące przechowywania kropel do oczu

Krople do oczu przed otwarciem są sterylne. Po ich otwarciu należy zadbać o to, by nie przenieść na nie żadnych bakterii. Oto jak należy przechowywać otwarte krople do oczu:

  • Krople po użyciu zakręć i przechowuj je w ciemnym, chłodnym miejscu

  • Nie dopuść do tego, żeby aplikator dotknął twoich oczu, powiek lub palców (zapobiegnie to przedostaniu się nań bakterii).

  • Nie odstępuj nikomu swoich kropel, ani nie pożyczaj kropel od nikogo.

  • Po upływie czasu wskazanego na opakowaniu, wyrzuć otwartą butelkę. Zrób to nawet wówczas, gdy krople jeszcze się nie skończyły. Dla ułatwienia zawsze zapisuj na kroplach datę ich pierwszego otwarcia.

  • Gdy zakrapiasz oczy, zdejmij soczewki kontaktowe.

  • Trzymaj krople do oczu z dala od dzieci.

 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Chochoł - 2015-09-03
+Puść powiekę i zamknij oko na możliwie najdłuższą chwilę.+ BŁĄD. Każdy lekarz powie aby przytrzymać odchyloną powiekę. Zamknięcie oka, spowoduje wypłynięcie kropli.
Wiesiek - 2015-08-07
METODA PODŁOGOWA. Ja na zwolnieniu, inni domownicy w pracy – krople trzeba zakraplać. 1. Umyj ręce – OK, 2.Pociągnij w dół dolną powiekę – OK ale teraz schody jak trafić kroplą do oka jeśli jeszcze mam patrzeć do góry – kończy się na tym, że do naprowadzania czubka buteleczki używam końcówki rzęs – czego robić nie wolno, więc opracowuję metodę PODŁOGOWĄ.
Dosuwam ławę do wersalki tak aby między tymi meblami zmieściła się moja głowa. Na brzegach wersalki i ławy kładę lustro stroną odbijającą do podłogi. Jeśli za krótkie lustro mogę na brzegach mebli ułożyć książki i je trochę wysunąć itd. Układam się plecami na podłodze. Wsuwam głowę między meble i patrzę sobie w lustro. Widzę dobrze oczy więc odchylam dolną powiekę i aplikuję krople, które spadają sobie do oka.
 
Kiedy do twojego oka dostaną się bakterie, mogą one wywołać jego obrzęk, zaczerwienienie, swędzenie, a nawet ból....
Domowe sposoby na jęczmień na oku
Kiedy do twojego oka dostaną się bakterie, mogą one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt