Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak zakropić oczy?

Jak zakropić oczy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zakrapianie oczu to czynność, której mało komu uda się w życiu uniknąć. Praca przy komputerze, alergia, zapalenie spojówek, syndrom suchego oka – to tylko niektóre przykłady, w których użycie kropel do oczu może okazać się koniecznością. Warto więc dowiedzieć się jak zakropić oczy z korzyścią dla siebie i bez straty dla kropel. Dwie najbardziej skuteczne metody opisuję poniżej.
1
sposób zakrapiania oczu

Metoda „do lustra”

  • Dokładnie umyj ręce i stań (lub usiądź) naprzeciw lustra. Odkręć butelkę z kroplami. Odchyl głowę nieco w tył i delikatnie pociągnij w dół dolną powiekę.

  • Wyciśnij jedną kroplę leku w „kieszonkę” powstałą z naciągnięcia powieki. Nie dotykaj kroplomierzem oka, powieki, ani rzęs.

  • Puść powiekę i zamknij oko na możliwie najdłuższą chwilę.

  • Powtórz to samo dla drugiego oka (jeśli istnieje taka konieczność).

  • Jeżeli używasz dwóch różnych rodzajów kropel do oczu i musisz je stosować o tej samej porze dnia, odczekaj przynajmniej 5 minut, zanim zaaplikujesz do oka drugi lek. Dzięki temu pierwsze krople wchłoną się i nie zostaną „wypłukane” przez drugie krople.

  • Natychmiast po aplikacji leku dokładnie umyj ręce.

2
zakrapianie oczu

Metoda „sufitowa”

  • Dokładnie umyj i wysusz ręce. Usiądź na krześle lub połóż się. Odchyl głowę mocno do tyłu i popatrz w sufit.

  • Jedną ręką delikatnie odchyl dolną powiekę.

  • Drugą ręką zaaplikuj do wewnątrz dolnej powieki krople. Dla lepszej stabilizacji oprzyj rękę na czole. Staraj się patrzeć w sufit, a nie na kroplomierz. Końcówka kroplomierza nie powinna dotykać ani oka, ani powieki.

  • Mrugnij kilka razy i zetrzyj nadmiar leku chusteczką.

  • Zamknij oczy na kilka minut, żeby lek lepiej się wchłonął.

  • Analogicznie zakrop drugie oko (jeśli istnieje taka potrzeba).

  • Jeśli prócz kropel musisz stosować maść do oczu, pamiętaj, że krople mają pierwszeństwo.

  • Jeżeli używasz więcej, niż jednych kropel naraz, zachowaj 5-minutowy odstęp pomiędzy kolejnymi aplikacjami.

  • Umyj ręce natychmiast po aplikacji leku.

Jak przechowywać soczewki bez płynu do soczewek?
Jak leczyć jęczmień na oku?
Jak leczyć krótkowzroczność?
Jak pozbyć się jęczmienia na oku?
3
krople do oczu

Ogólne zalecenia dotyczące przechowywania kropel do oczu

Krople do oczu przed otwarciem są sterylne. Po ich otwarciu należy zadbać o to, by nie przenieść na nie żadnych bakterii. Oto jak należy przechowywać otwarte krople do oczu:

  • Krople po użyciu zakręć i przechowuj je w ciemnym, chłodnym miejscu

  • Nie dopuść do tego, żeby aplikator dotknął twoich oczu, powiek lub palców (zapobiegnie to przedostaniu się nań bakterii).

  • Nie odstępuj nikomu swoich kropel, ani nie pożyczaj kropel od nikogo.

  • Po upływie czasu wskazanego na opakowaniu, wyrzuć otwartą butelkę. Zrób to nawet wówczas, gdy krople jeszcze się nie skończyły. Dla ułatwienia zawsze zapisuj na kroplach datę ich pierwszego otwarcia.

  • Gdy zakrapiasz oczy, zdejmij soczewki kontaktowe.

  • Trzymaj krople do oczu z dala od dzieci.

 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Chochoł - 2015-09-03
+Puść powiekę i zamknij oko na możliwie najdłuższą chwilę.+ BŁĄD. Każdy lekarz powie aby przytrzymać odchyloną powiekę. Zamknięcie oka, spowoduje wypłynięcie kropli.
Wiesiek - 2015-08-07
METODA PODŁOGOWA. Ja na zwolnieniu, inni domownicy w pracy – krople trzeba zakraplać. 1. Umyj ręce – OK, 2.Pociągnij w dół dolną powiekę – OK ale teraz schody jak trafić kroplą do oka jeśli jeszcze mam patrzeć do góry – kończy się na tym, że do naprowadzania czubka buteleczki używam końcówki rzęs – czego robić nie wolno, więc opracowuję metodę PODŁOGOWĄ.
Dosuwam ławę do wersalki tak aby między tymi meblami zmieściła się moja głowa. Na brzegach wersalki i ławy kładę lustro stroną odbijającą do podłogi. Jeśli za krótkie lustro mogę na brzegach mebli ułożyć książki i je trochę wysunąć itd. Układam się plecami na podłodze. Wsuwam głowę między meble i patrzę sobie w lustro. Widzę dobrze oczy więc odchylam dolną powiekę i aplikuję krople, które spadają sobie do oka.
Spuchnięte powieki mogą być skutkiem płaczu, alergii, zakażenia czy  podrażnienia oczu spowodowanego soczewkami...
Jak zmniejszyć opuchliznę oka?
Spuchnięte powieki mogą być skutkiem płaczu, alergii...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt