Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jakie są objawy egzemy?

Jakie są objawy egzemy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (14 ocen)
Oceń 
 1 z 11 
Egzema to niezwykle uciążliwa choroba skóry. Zaczyna się niewinnie, męczącym swędzeniem skóry. Pojawia się już u niemowląt i małych dzieci pod postacią rumienia. U starszych dzieci rumień ten jest przesuszony i łuszczący. U dorosłych egzema przybiera formę twardych, łuskowatych wykwitów skórnych, przypominających łaty. Może też pojawiać się na rękach. Egzema funkcjonuje również pod nazwą atopowe zapalenie skóry (AZS).
 3.4/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

mama - 2015-04-07
Mam synka z azs.Straszne to jest.Wlasnie jest zaostrzenie choroby,nawet protopic nie pomaga,emolienty nic..Szkoda,że w naszym kraju choroba jest bagatelizowana,że dla lekarzy najprosciej jest wypisac recepge na steryd, nikt nie szuka przyczyny choroby.
Ona - 2015-04-01
Ala, dziękuje.
Klaudia - 2015-04-01
Trzydzieści jeden lat z tym walczę. Przerobiłam już stany zapalne dosłownie na całej powierzchni skóry, w mięśniach (nie byłam w stanie wyprostować palców u dłoni, o chodzeniu nie mówiąc), oraz wypadanie włosów. Emolienty, dermokosmetyki, Protopic, tabletki, zastrzyki, sterydy. Nie palę, nie piję alkoholu, nie używam ostrych przypraw, nie drapię się (!). Do lekarzy nie chodzę, ponieważ ich No. 1 są sterydy (przy długim ich używaniu, dochodzi do zaniku skóry właściwej ;) ). Tudzież przepisują leki/ maści, które mają kosmiczne ceny, np.: 50ml kosztuje 50zł. albo i więcej (a trzeba smarować całe ciało, więc 50ml. pójdzie na raz). Kolejną ich "mądrą" radą jest: "Smarować, smarować i jeszcze raz smarować" - a jak pracuje się dziesięć, lub więcej godzin, to kiedy mam się smarować !? Mam podejść do kierownika/ kierowniczki zmiany i powiedzieć: "Idę się umyć i nasmarować (łącznie zajmuje mi to około godziny, ponieważ jedynie czego nie smaruję, to głowy). W pracy jeśli mam taką możliwość, to noszę bawełniane rękawiczki, choć one i tak przepuszczają kurz i bród. W naszym Kraju lekarze mają w poważaniu Atopików, wystarczy poczytać Forum Atopowe. Polska jest jedynym krajem w UE, gdzie Protopic nie jest refundowany, oraz gdzie Atopicy nie mają przyznanej grupy inwalidzkiej . To nie jest coś, co da się wyleczyć. Może się u kogoś "wyciszyć". Ba ! Może i być tak, iż Atopia będzie jedynie objawiała się suchością skóry. Jednak jest wiele osób, dzieci i dorosłych, którzy pomimo "stawania na rzęsach", mają przez większość swojego życia "problem nie do przeskoczenia". Często Atopia uniemożliwia normalny tryb pracy, a nie każdy ma rodzinę która pomoże w takich sytuacjach. Od pracodawców za każdym razem słyszę: "Albo pani coś z tym zrobi, albo będzie pani szukać nowej pracy/ Mam nadzieję że to więcej się nie powtórzy".
ada - 2015-04-01
a dodałbym w ojczystym j. chińskim z szyfrem "Enigmy"
Joakim - 2015-03-31
Mam chyba coś takiego na nodze powyżej lewego kolana. Mama kupiła mi krem Emolium i kazała pić świeżo zaparzonego bratka przed snem. Natychmiastowo przestało swędzieć i po tygodniu prawie już tego nie widać.
Ala - 2015-03-31
Pod numerami stron jest opcja "pokaż wszystkie" i można od razu całość przeczytać na jednej stronie.
Ona - 2015-03-31
Szkoda, że każdego zdania osobno nie umieszczono na kolejnej stronie. Czytałoby się jeszcze "lepiej". Dobrnęłam do końca tylko ze względu na temat. Szkoda, że został potraktowany: "pleć pleciugo, byle długo".
martakali2889 - 2013-03-08
Okropne można się wściec.:(
Egzema, zwana również atopowym zapaleniem skóry, to przewlekła choroba skóry, która objawia się wypryskiem atopowym, a...
Jak leczyć atopowe zapalenie skóry?
Egzema, zwana również atopowym zapaleniem skóry, to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Anna Wełnitz
  • Pio Czu
  • Monika Nadia Kondracka
  • Sylwia Piekut
  • Teresa Zając
  • Urszula Prokop
  • Melisa Wis
  • Jan Oczadły
  • Małgorzata Chojnowska
  • Natalia Bójko-Przybylak
  • Jolanta Hrycak
  • Piotr Pieńkosz
pasożyt