Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Style aranżacji > Jak urządzić mieszkanie w stylu minimalistycznym?

Jak urządzić mieszkanie w stylu minimalistycznym?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kluczem do stylu minimalistycznego jest pozbycie się z widoku wszystkich niepotrzebnych rzeczy. Powinno być ich możliwie jak najmniej, aby nie wprowadzały chaosu i zamieszania. Przykładowo, na podłodze w jadalni powinno znajdować się tylko kilka najważniejszych mebli a mianowicie stół (niezastawiony) i krzesła. W kuchni mogą to być szafki na których znajdują się: toster, mikrofalówka czy ekspres do kawy. Czy takie mieszkanie w stylu minimalistycznym jest pozbawione życia i radości? Niektórzy tak uważają, jednak właściciele takich mieszkań czują satysfakcję rozglądając się po niezabałaganionych pomieszczeniach. Mieszkania takie działają uspokajająco i są po prostu ładne. Jak je urządzić?
1

Zalety stylu minimalistycznego:

- Mniej stresu. Cokolwiek znajduje się na widoku przyciąga chociaż odrobinę naszą uwagę przez co mamy problem ze skupieniem myśli. Im mniejszy bałagan tym nasze myśli są bardziej klarowne. Dom urządzony w stylu minimalistycznym działa uspokajająco.

- Przyciągające. Pomyśl o zdjęciach pomieszczeń, które są zagracone różnymi przedmiotami i takich, które są minimalistyczne. Te, które nie mają nic oprócz pięknych mebli, ciekawej sztuki i zaledwie kilku artykułów dekoracyjnych są tymi, które najbardziej do nas przemawiają.

- Prostsze w sprzątaniu. Ciężko jest sprzątać półki zastawione setkami drobiazgów i pomieszczenia pozastawiane różnymi meblami. Im masz więcej rzeczy tym więcej musisz sprzątać a sprzątanie jest bardziej skomplikowane. Pomyśl sobie o ile łatwiej byłoby wysprzątać pusty pokój niż ten w którym znajduje się 50 różnych przedmiotów. To jest ekstremalny przypadek, jednak dobrze pokazuje różnice.

Poniżej znajdziesz przewodnik, który pomoże ci stworzyć wnętrze w stylu minimalistycznym.

Jak urządzić mieszkanie w starym stylu?
Jak urządzić mieszkanie w stylu francuskim?
Jak stworzyć wnętrze w stylu eko?
Jak ładnie urządzić łazienkę?
2
Kuchnia w stylu minimalistycznym

Jedno pomieszczenie na raz

Skup się na danym pomieszczeniu i udekoruj je tak, aby było spokojne i relaksujące. Pozwól aby pierwsze pomieszczenie zainspirowało cię do aranżacji kolejnych. Nie staraj się zaplanować całego mieszkania na raz.

3
Pokój dzienny w stylu minimalistycznym

Zacznij od mebli

Największymi przedmiotami w każdym pomieszczeniu są meble i to od nich należy zacząć aranżację. Im mniej mebli tym lepiej. Zastanów się z jakich mebli możesz zrezygnować bez ograniczenia funkcjonalności pomieszczenia. Meble które wybierzesz powinny być gładkie, możliwie proste, w jednym, stonowanym kolorze.

4
Pokój telewizyjny w stylu minimalistycznym

Tylko rzeczy podstawowe

Patrząc na mebel czy jakiś przedmiot w pomieszczeniu zadaj sobie pytanie, czy jest on na prawdę tam potrzebny. Jeśli możesz sobie bez niego poradzić to go usuń. Pamiętaj, że zawsze będzie można dodać kilka przedmiotów, jeśli pomieszczenie będzie ci się wydawać zbyt puste.

5
Sypialnia w stylu minimalistycznym

Oczyść podłogę

Oprócz mebli na podłodze nie powinno nic się znajdować. Podłogi nie powinno nic zagracać, zaśmiecać ani nic nie powinno być na niej przechowywane.

6
Łazienka w stylu minimalistycznym

Czyste powierzchnie

To samo dotyczy wszystkich płaskich powierzchni (np. blatów). Nie trzymaj na nich nic oprócz prostych dekoracji. Wszystko inne pochowaj.

7
Pokój dzienny w stylu minimalistycznym

Puste ściany

Niektórzy ludzie wieszają na ścianach różne rzeczy. Minimaliści tego nie robią. Oczyść ściany ze wszystkich przedmiotów (ramek ze zdjęciami, obrazów, masek i innych ozdób). Pozostaw tylko 1 lub 2 proste dzieła sztuki.

8
Salon w stylu minimalistycznym

Przechowuj wszystko poza zasięgiem wzroku

Było to już wcześniej wspomniane, jednak jest to bardzo ważne. Pochowaj różne przedmioty w pawlaczach, komodach i szafkach. Półki na książki mogą służyć do trzymania na nich książek, płyt DVD lub CD, jednak nie powinno być na nich nic innego oprócz ewentualnie kilku prostych elementów dekoracyjnych.

9
Pokój z kominkiem w stylu minimalistycznym

Pozbądź się całkowicie zbędnych przedmiotów

Jak już oczyścisz podłogi i blaty to możesz się zająć sprzątaniem szafek. Przeglądnij wszystko co się w nich znajduje i pozbądź się wszystkich niepotrzebnych przedmiotów (daj je znajomym lub oddaj biednym).

10
Sztuka w stylu minimalistycznym

Prosta sztuka

Aby pomieszczenia nie były nudne możesz ozdobić je prostym obrazem, grafiką lub zdjęciem umieszczonym w prostej, stonowanej kolorystycznie ramce. Jeśli to możliwe pozostaw niektóre ściany puste.

11
Dekoracje w stylu minimalistycznym - salon

Proste dekoracje

W pokoju minimalistycznym może znaleźć się również kilka prostych dekoracji. Wazon z kwiatami czy mały kwiatek doniczkowy to dwa klasyczne przykłady. Jeśli całe wnętrze utrzymane jest w stonowanych kolorach to akcenty dekoracyjne powinny być bardziej jaskrawe (np. czerwone czy żółte), aby przyciągały spojrzenie i dodawały pomieszczeniu nieco energii.

12
Okno w stylu minimalistycznym

Proste aranżacje okien

Okna w stylu minimalistycznym nie mają dekoracji w ogóle. Mogą to jednak być ewentualnie proste zasłony w stonowanym kolorze lub drewniane żaluzje. Zbyt wiele dekoracji okiennych wprowadza niepotrzebny zamęt.

13
Sypialnia w stylu minimalistycznym

Brak wzorów

Jeśli decydujesz się na dywan lub wykładzinę powinna ona być w jednym i stonowanym kolorze. Skomplikowane wzory takie jak szachownice czy kwiaty są za bardzo rzucające się w oczy.

14
Biel w stylu minimalistycznym

Stonowane kolory

Jak zostało wcześniej wspomniane, możesz wprowadzić do wnętrza jaskrawy element dekoracyjny, jednak większość pomieszczenia powinna być utrzymana w kolorach stonowanych i subtelnych. Klasycznym kolorem stylu minimalistycznego jest biel, jednak mogą być to również inne spokojne kolory (np. kolory ziemi takie jak niebieski, brązowy, zielony, beżowy).

15
Salon w stylu minimalistycznym

Po tygodniu przeglądnij jeszcze raz i usuń zbędne przedmioty

Po kilku dniach przyglądnij się jeszcze raz pomieszczeniom. Co mogłoby jeszcze zostać usunięte z pola widzenia? Co jest niepotrzebne? Z czasem będziesz odkrywać wiele nowych rzeczy, których możesz się pozbyć bez utraty funkcjonalności pomieszczenia.

16
Kuchnia w stylu minimalistycznym

Określone miejsce dla wszystkich przedmiotów

W domu minimalistycznym ważne jest, aby znaleźć miejsce dla każdego z przedmiotów i później pamiętać, gdzie to miejsce się znajduje. Gdzie należy odłożyć blender po użyciu? Wszystkie przedmioty trzymaj zawsze w tych samych miejscach - najlepiej znajdujących się blisko miejsca ich używania.

17
Pokój dzienny w stylu minimalistycznym

Usiądź i się zrelaksuj

Jak już uda ci się urządzić mieszkanie w stylu minimalistycznym rozejrzyj się dookoła. Wnętrze jest wyciszające i satysfakcjonujące. To nagroda za twoją ciężką pracę.

 5/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Faceci nie przywiązują dużej wagi do wystroju wnętrz. Większość studenckich pokoi przypomina prawdziwe pole bitwy i...
Jak urządzić pokój dla faceta w kilka dni?
Faceci nie przywiązują dużej wagi do wystroju wnętrz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt