Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Szybkie i proste dania > Jak zrobić zapiekany chleb?

Jak zrobić zapiekany chleb?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Super przepis na zapiekany chleb. Dzięki doborowi składników ze swojej półki smakowej możesz go przyrządzić tak jak lubisz, za każdym razem uzyskując inny smak, dzięki różnorodności składników. Wypróbuj, a nie pożałujesz.
Rzeczy, których potrzebujesz:
bochenek chleba, ser mozzarella, ok. 1/2 szklanki pesto, 1/3 szklanki oliwy z oliwek wymieszanej z 3-4 ząbkami sprasowanego czosnku i 3 łyżkami posiekanego drobno rozmarynu, ok. 100 gramów masła zmiksowanego z 2 ząbkami sprasowanego czosnku, i po jednej łyżce posiekanej bazylii, rozmarynu i pietruszki, ser żółty, inne wybrane dodatki typu szynka, kiełbasa, salami, pomidory, oliwki – co kto lubi, sól, pieprz.
1
Zapiekany chleb krok 1
Bochenek chleba ponacinaj na grube kromki, ale nie prowadź noża do końca, nie przecinaj spodu chleba. Zatrzymaj nóż tuż przed nim. Ponacinaj w ten sposób cały bochenek.
2
Zapiekany chleb krok 2
Następnie odwróć bochenek i zrób nacięcia prostopadłe do poprzednich. Chleb powinien być pocięty w szachownicę.

Wymieszaj pesto z doprawionym masłem. Następnie w nacięcia włóż masło z pesto – mniej lub więcej, w zależności od tego czy bardzo lubisz, czy mniej. Jednak nie przesadzaj, żeby chleb nim nie namókł. Zrób to tylko wzdłuż linii idących w jednym kierunku.
3
Zapiekany chleb krok 5
Następnie w nacięcia włóż mozzarellę i pokrojone w cienkie paski lub plasterki pozostałe składniki. Spryskaj oliwą.

Na koniec posyp solą i pieprzem do smaku oraz startym na tarce żółtym serem.

Włóż do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piecz przez 15-20 minut lub do momentu, aż chleb się zarumieni na górze, a ser stopnieje.
4
Zapiekany chleb krok 7
Wyjmij gotowe danie z piekarnika. Odstaw na 5 minut, aby chleb lekko przestygł. Udekoruj świeżą natką pietruszki. Smacznego.
 4.3/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Twarożki mają wyjątkową wartość odżywczą. Pod względem zawartości białka mogą równać się z mięsem, dostarczając ponadto...
Jak zrobić twaróg domowy?
Twarożki mają wyjątkową wartość odżywczą. Pod względem zawartości białka mogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt