Tutaj jesteś: Podróże > Typy Podróży > Weekendowe > Co warto zobaczyć w Gdańsku?

Co warto zobaczyć w Gdańsku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (246 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gdańsk jest największym i najnowocześniejszym portem w Polsce. Jest także ważnym ośrodkiem turystycznym i kulturalno - naukowym. Poniżej znajdziesz informacje, co warto obejrzeć podczas zwiedzania tego miasta.
1
Główne miasto i tak zwana "Droga Królewska". Jest to trasa, przy, której znajdują się najcenniejsze zabytki Gdańska, zrekonstruowane po II wojnie światowej.
2
Ratusz Głównego Miasta obecnie Muzeum Historii miasta Gdańska istniał już w 1357 roku, z powodu licznych wojen był kilkakrotnie niszczony i odbudowywany. Pełna odbudowę ratusza po ostatniej wojnie zakończono w 1970 roku.
3
Fontanna Neptuna to jeden z najbardziej popularnych zabytków. Pierwszy posąg Neptuna został odlany w 1613 roku z brązu, a fontanna działa od roku 1633. W połowie wieku XVIII została wykonana nowa rzeźba wraz z rzeźbami obramienia.
4
Kościół Najświętszej Marii Panny, zbudowany prawdopodobnie na miejscu kościoła, w którym w roku 1266 wystawiono zwłoki gdańskiego księcia Świętopełka. Kościół wznoszony w kilku etapach w 1945 roku został zniszczony w 50%, odbudowę jego zakończono w 1955 roku. Przed wojna wnętrze kościoła słynęło z bardzo bogatego wyposażenia, które częściowo uległo zniszczeniu, a częściowo znajduje się w muzeach, tylko niewielka część wróciła na swoje pierwotne miejsce.
Co zwiedzić w Łowiczu?
Dlaczego warto zwiedzić Biskupin?
Jak zorganizować zwiedzanie Jury Krakowsko-Częstochowskiej?
Co warto zwiedzić w Sandomierzu?
5
Brama Mariacka zamyka ulice od strony Motławy, powstała w końcu XV wieku, jej mury przetrwały wojny i są autentyczne. Nad otworem bramy znajduje się gotycki, polichromowany herb Gdańska.
6
Ratusz Staromiejski wzniesiony w wieki XVI. W końcu XIX wieku dokonano renowacji wewnątrz i na zewnątrz. Nad głównym portalem znajduje się herb Gdańska, Polski i Prus Królewskich.
7
Port gdański i wycieczka na Westerplatte.
8
Park i katedra w Gdańsku Oliwie. Duża część bogatego wyposażenia przetrwała czasy wojny. Dumą katedry są wielkie organy rokokowe pochodzące z połowy XVIII wieku. W lecie odbywają się tu liczne koncerty organowe.
9
Ogród zoologiczny położony w Dolinie Radości wśród lasów stwarza znakomite warunki wypoczynkowe.
Przeczytaj teraz: Co warto zobaczyć w Gdyni?
 3.1/5 (246 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

borynka - 2016-02-25
Skimondo jak najbardziej, super miejsce dla amatorów sportów zimowych, którzy krucho stoją z czasem, co uniemożliwia im wyjazd w góry.
Megi - 2015-09-14
Stare miasto w Gdańsku jest przepiękne i na pewno warto je zwiedzić. Jeżeli ktoś lubi spędzać czas aktywnie to warto odwiedzić też sztuczny stok narciarski skimondo. Byliśmy tam z dziećmi ale wszyscy świetnie się bawiliśmy. Działa cały rok.
Co robić w weekend majowy?
Weekend majowy oczywiście najlepiej wykorzystać spędzając czas z przyjaciółmi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt