Tutaj jesteś: Podróże > Typy Podróży > Weekendowe > Co warto zobaczyć w Gdańsku?

Co warto zobaczyć w Gdańsku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (246 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gdańsk jest największym i najnowocześniejszym portem w Polsce. Jest także ważnym ośrodkiem turystycznym i kulturalno - naukowym. Poniżej znajdziesz informacje, co warto obejrzeć podczas zwiedzania tego miasta.
1
Główne miasto i tak zwana "Droga Królewska". Jest to trasa, przy, której znajdują się najcenniejsze zabytki Gdańska, zrekonstruowane po II wojnie światowej.
2
Ratusz Głównego Miasta obecnie Muzeum Historii miasta Gdańska istniał już w 1357 roku, z powodu licznych wojen był kilkakrotnie niszczony i odbudowywany. Pełna odbudowę ratusza po ostatniej wojnie zakończono w 1970 roku.
3
Fontanna Neptuna to jeden z najbardziej popularnych zabytków. Pierwszy posąg Neptuna został odlany w 1613 roku z brązu, a fontanna działa od roku 1633. W połowie wieku XVIII została wykonana nowa rzeźba wraz z rzeźbami obramienia.
4
Kościół Najświętszej Marii Panny, zbudowany prawdopodobnie na miejscu kościoła, w którym w roku 1266 wystawiono zwłoki gdańskiego księcia Świętopełka. Kościół wznoszony w kilku etapach w 1945 roku został zniszczony w 50%, odbudowę jego zakończono w 1955 roku. Przed wojna wnętrze kościoła słynęło z bardzo bogatego wyposażenia, które częściowo uległo zniszczeniu, a częściowo znajduje się w muzeach, tylko niewielka część wróciła na swoje pierwotne miejsce.
Jak zaplanować dzień w Łańcucie?
Jak zorganizować zwiedzanie Jury Krakowsko-Częstochowskiej?
Co warto zobaczyć w Przemyślu?
Co warto zwiedzić w Sandomierzu?
 3.1/5 (246 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Megi - 2015-09-14
Stare miasto w Gdańsku jest przepiękne i na pewno warto je zwiedzić. Jeżeli ktoś lubi spędzać czas aktywnie to warto odwiedzić też sztuczny stok narciarski skimondo. Byliśmy tam z dziećmi ale wszyscy świetnie się bawiliśmy. Działa cały rok.
To miasto zna każdy, albo każdy zna, chociaż hejnał grany z wieży Kościoła Mariackiego, lub ziejącego ogniem smoka...
Co robić w weekend? Kraków: Wawel i hejnał
To miasto zna każdy, albo każdy zna, chociaż hejnał...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt