Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Napędy i Dyski Twarde > Jak utworzyć partycje w Windows 7?

Jak utworzyć partycje w Windows 7?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 14 
Potrzebujesz podzielić dysk? Masz za dużo miejsca na partycji systemowej i boisz się utraty danych w przypadku awarii systemu? Podziel swój dysk na partycje. W przypadku Windows 7 sprawa jest tak prosta, jak jeszcze nigdy do tej pory. Szczegóły krok po kroku – poniżej.
1
defragmentacja dysku w windows 7

Przed przystąpieniem do tworzenia partycji zdefragmentuj dysk, który masz zamiar podzielić. W tym celu użyj narzędzia administracyjnego o nazwie Defragmentator dysków. Zaznacz ikonę dysku, kliknij na nią prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości. W zakładce Narzędzia kliknij w opcję Defragmentuj. Poczekaj, aż zakończy się defragmentacja. Nie wykonuj w tym czasie żadnych innych operacji.

2
tworzenie partycji w windows 7 - krok 1

Po defragmentacji możesz przejść do podziały dysku na partycje. Najpierw musisz odnaleźć konsolę zarządzania komputerem. Sposoby są dwa – na skróty i poprawnie.

Na skróty:
Ponieważ nie lubię się przepracowywać, najpierw opiszę pierwszy z nich. Kliknij na przycisk Start i w polu wyszukiwania wpisz słowo partycja. W rezultacie powinieneś otrzymać wynik z Panelu sterowania o nazwie Utwórz i sformatuj partycje dysku twardego. Kliknij na nią, a zostaniesz przeniesiony do konsoli Zarządzanie dyskami.

Poprawnie:
Otwieraj kolejno Start → Panel Sterowania → System i konserwacja → Narzędzia administracyjne, a następnie kliknij dwukrotnie na Zarządzanie komputerem. W razie potrzeby podaj hasło do konta administratora.
W oknie Zarządzanie komputerem po prawej stronie znajduje się opcja Magazyn. Rozwiń ją, a następnie kliknij dwukrotnie na Zarządzanie dyskami.

3
tworzenie partycji w windows 7 - krok 2

Wybierz dysk, którego pojemność chcesz zmniejszyć na rzecz nowej partycji. Kliknij na niego prawym przyciskiem myszy i z menu podręcznego wybierz Zmniejsz wolumin.

4
tworzenie partycji w windows 7 - krok 3
Teraz musisz poczekać kilka minut, aż system sprawdzi, jaką część dysku da się wydzielić na nową partycję.
5
tworzenie partycji w windows 7 - krok 4

Gdy to się stanie, twoim oczom ukaże się okno z następującymi informacjami: Całkowity rozmiar przed zmniejszeniem (w MB), Rozmiar dostępnego miejsca zmniejszenia (w MB), Wprowadź ilość miejsca do zmniejszenia (w MB) i Całkowity rozmiar po zmniejszeniu (w MB).

Pojemność nowo tworzonej partycji wpisujemy w polu Wprowadź ilość miejsca do zmniejszenia. Pamiętaj, że pojemność ta podawana jest w MB, czyli jeśli chcesz, żeby twoja nowa partycja miała pojemność 10 GB, musisz w pisać w to pole wartość w przybliżeniu tysiąc razy większą: 10 GB → 10 000 MB (a dokładnie 10 * 1024 MB). Wpisz taką wartość, jaka ci odpowiada.

Na końcu klikamy na Zmniejsz i czekamy, aż system wykona zadanie.

6
tworzenie partycji w windows 7 - krok 5

Nowo utworzona partycja będzie mieć etykietę Nieprzydzielona. Musimy tak ją skonfigurować, by można z niej było normalnie korzystać. W tym celu klikamy na partycję prawym przyciskiem myszy i z menu podręcznego wybieramy Nowy wolumin prosty.

7
tworzenie partycji w windows 7 - krok 6

Pojawi się Kreator nowych woluminów prostych, który pozwoli nam sformatować partycję i przypisać jej określoną literę oraz etykietę. W pierwszym oknie klikamy Dalej.

8
tworzenie partycji w windows 7 - krok 7

W następnym oknie musimy określić pojemność nowego woluminu. Nie należy zmieniać podanej wartości domyślnej. Jeśli zmniejszymy pojemność tworzonego woluminu, reszta miejsca nie będzie w ogóle wykorzystana. Klikamy więc Dalej.

9
tworzenie partycji w windows 7 - krok 8

Teraz podajemy literę, która zostanie przypisana do tego dysku. Możemy pozostawić wartość domyślną lub wybrać literę samodzielnie. Zalecam wybranie dalszych liter alfabetu, dzięki czemu nie zmienią się litery przypisane napędom, które będą one wykryte później. Klikamy Dalej.

10
tworzenie partycji w windows 7 - krok 9

W kolejnym kroku kreator zapyta, czy chcemy sformatować nowy wolumin. Oczywiście, że chcemy to zrobić, a jako system plików wybieramy NTFS. Klikamy na Dalej.

11
tworzenie partycji w windows 7 - krok 10

Pojawi się ekran podsumowujący wprowadzone przez nas ustawienia. Jeśli wszystko się zgadza, klikamy na Zakończ.

12
tworzenie partycji w windows 7 - krok 11

Zanim rozpocznie się format, może jeszcze pojawić się monit ostrzegający. Jeśli nie masz zainstalowanych na dysku żadnych dodatkowych systemów operacyjnych, możesz śmiało kliknąć Tak.

13
nowa partycja w windows 7

Gdy wolumin zostanie sformatowany, pokaże się w oknie Zarządzanie dyskami. Możesz wówczas zamknąć konsolę i zacząć korzystać ze swojego nowego dysku.

 4.2/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Lupus - 2016-02-01
rewelacyjny artykuł,opis krok po kroku.brawo!!
Nikt z nas nie chce mieć dysku twardego jako jednej gigantycznej partycji do zapisu danych. Podzielenie dysku na kilka...
Jak podzielić dysk na partycje?
Nikt z nas nie chce mieć dysku twardego jako jednej gigantycznej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt