Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Rozciąganie > Jakie ćwiczenia na zapalenie ścięgna Achillesa?

Jakie ćwiczenia na zapalenie ścięgna Achillesa?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Zapalenie ścięgna Achillesa może przysporzyć nam nie lada bólu. Sprawia ono również duży dyskomfort, problem z chodzeniem oraz tkliwość. Jeśli dosięgnie Cię zapalenie ścięgna bardzo ważne jest natychmiastowe jego unieruchomienie. Jeśli zaś chcesz zapobiegać powrotom zapalenia ścięgna, bo niestety jest to schorzenie o charakterze nawracającym i nierzadko przewlekłym możesz zastosować się do poniższych wskazówek i wykonywać podane ćwiczenia. Wszystko oczywiście po konsultacji z lekarzem. Nie uprawiaj samowolki, żeby sobie bardziej nie zaszkodzić.
1
Ćwiczenia na zapalenie ścięgna Achillesa krok 1
Będzie Ci potrzebny ręcznik lub ścierka. Usiądź na twardym podłożu, najlepiej na podłodze lub dywanie. Nogi wyprostuj , plecy prosto. Załóż za stopę z naciągniętym ścięgnem ręcznik jak pokazano na fotografii. Złap końce ręcznika w dłonie i ciągnij ręcznik do siebie. Nie zginaj jednak nogi w kolanie. Wytrzymaj tak 15 do 30 sekund. Daj nodze odpocząć przez drugie tyle. Powtórz trzy do pięciu razy.
2
Stań przodem do ściany. Oprzyj o nią ręce mniej więcej na wysokości wzroku i stań od niej na odległość wyprostowanych rąk. Lewą nogę cofnij lekko do tyłu, jednak cała stopa powinna opierać się o podłoże. Prawą nogą zrób krok w przód, nie odrywaj stopy od podłogi. Powoli przesuwaj wysunięta do tyłu lewą stopę w bok, w prawo. Powinnaś poczuć jak mięśnie w łydkach się naciągają. Wytrzymaj tak przez 15 do 30 sekund. Następnie powróć nogą do pozycji wyjściowej. Po chwili powtórz. Wykonaj pięć powtórzeń. Potem zmień nogi lub ćwicz tylko tą z chorym ścięgnem.
3
Stań przodem do ściany. Oprzyj o nią ręce na wysokości klatki piersiowej. Lekko ugnij nogi w kolanach i wysuń lewą nogę do tyłu. Przechyl się do ściany. Powinnaś poczuć jak mięśnie łydki w wysuniętej do tyłu nodze się naciągają. Skieruj palce stopy lewej nogi do środka. Wytrzymaj tak 15 do 30 sekund. Powróć do pozycji startowej. Powtórz do pięciu razy. Potem zmień nogi.
4
Połóż się na boku, ciało w linii prostej. Podłóż rękę na której leżysz pod głowę. Drugą oprzyj o podłoże jak widać na rysunku. Nogi powinny leżeć jedna na drugiej. Podnieś nogę z góry na około 25 centymetrów. Wytrzymaj tak przez 3 sekundy. Nie zginaj nóg w kolanach. Następnie powoli połóż nogę po czym ponownie ją podnieś. Wykonaj trzy sety po dziesięć powtórzeń. Potem zmień nogi.
5
Potrzebny Ci będzie jakiś niewysoki podest. Stań na nim chorą nogą. Druga powinna stać obok na podłodze. Ciężar ciała oprzyj na zdrowej nodze. Następnie przenieś ciężar na chorą nogę prostując ją w kolanie. Tym samym druga noga wyrówna się z tą wyżej. Powoli powróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj trzy sety po dziesięć powtórzeń.
6
Stań prosto. Obie stopy na podłożu, ręce wiszą swobodnie wzdłuż ciała, plecy prosto, głowa również. Następnie stań na palcach i wytrzymaj przez 5 sekund. Możesz stanąć sobie za oparciem krzesła, żeby w razie utraty równowagi móc się go złapać lub cały czas się o nie podpierać. Po pięciu sekundach powróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj trzy sety po dziesięć powtórzeń.
7
8
Stań w tej samej pozycji jak poprzednio. Jednak zamiast wyciągać rękę i nogę przed siebie wyciągaj ją pod skosem, jak widać na rysunku. Wykonaj dwa sety po dziesięć powtórzeń.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić szpagat?
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Paweł - 2015-02-27
Właśnie przedostatnie ćwiczenie ma nie prawidłowy opis. Myślę że te ćwiczenia są ok.
Jacek - 2014-10-14
Opis do ćwiczenia nr 7 jest nieprawidłowy. Prawdopodobnie skopiowany z ćwiczenia nr 6. Proszę o poprawę. Pozdrawiam
<p>Prawidłowo rozwinięte kończyny dolne powinny tworzyć linię prostą. To znaczy, że oś uda z osią podudzia powinny...
Jak leczyć kolana szpotawe?
Prawidłowo rozwinięte kończyny dolne powinny tworzyć linię prostą. To znaczy, że...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt