Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Potrawy z grilla > Jak zrobić szaszłyki z grilla?
Jak zrobić szaszłyki z grilla?

Jak zrobić szaszłyki z grilla?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (41 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli przygotowujesz przyjęcie z grillem powinieneś zadbać nie tylko o jedzenie, ale także o dobry wygląd Twojego stołu. Najlepszym rozwiązaniem będzie podanie gościom szaszłyków. Zadbajmy o to by były one smaczne i kolorowe. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak przygotować szaszłyki z grilla.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mięso, Boczek, Papryka, Cebulka, Sól, pieprz, Przyprawa curry i zioła, Oliwa z oliwek, Pieczarki, Kiełbasa, Ogórek, Pomidor, Wykałaczki lub bambusowe patyczki, Folia lub tacki aluminiowe
1
Mięso dokładnie umyj i pokrój w małe kosteczki. Przypraw je solą i pieprzem, dodaj przyprawę curry i zioła według uznania. Całość skrop oliwą z oliwek, dokładnie wymieszaj i wstaw na noc do lodówki. Do mięsa możesz dodać również specjalne marynaty przeznaczone do grillowania.
2
Boczek pokrój w cienkie plastry i przekrój je na pół. Paprykę pokrój na kawałki, a cebulkę na plasterki.
3
Tak przygotowane składniki nadziewaj kolejno na bambusowy patyczek lub wykałaczkę. Rozpocznij od mięsa, następnie nałóż boczek, cebulkę i paprykę. Powtarzaj kolejno ten schemat pamiętając, by boczek stykał się z mięsem, gdyż podczas grillowania będzie oddawał mu swój tłuszcz.
4
Tak przygotowane szaszłyki zawiń pojedynczo w folię aluminiową lub ułóż na tacce do grillowania. Piecz je na grillu, aż wszystkie składniki będą miękkie. Dla urozmaicenia możesz dodać także pieczarki.
5
Doskonałym rozwiązaniem jest także zrobienie szaszłyków z kiełbasy. Kroimy ją w talarki i nabijamy na patyczek wraz z warzywami. Do kiełbasy możemy dodać także ogórka i pomidora. Całe szaszłyki pieczemy do momentu, aż składniki będą miękkie i dobrze zarumienione.
6
szaszłyki
Jeśli lubisz egzotyczne potrawy możesz wykonać szaszłyki z krewetek, cukinii, ananasa i pomidorków koktajlowych. Pamiętaj, aby przed położeniem je na grilla przyprawić je pieprzem lub inną przyprawą, wedle uznania.
Jak zrobić marynowane krewetki na grillu?
Jak grillować ziemniaki?
Jak przygotować skrzydełka na grilla?
Jak przygotować marynatę do warzyw na grilla?
 3.6/5 (41 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Ewelina82 - 2013-04-29
Brakuje informacji o jakie mięso do szaszłyków w tym przypadku chodzi, przyprawa curry nadaje się raczej do mięsa z kurczaka, ale autor przepisu o tym nie wspomniał. Próbowałam robić te szaszłyki w wersji z mięsem wieprzowym i o ile poszczególne warzywa (cebula, papryka, pieczarki) były już miękkie to mięso nie było niestety dość dobrze upieczone, więc proszę uważać na rodzaj mięsa, które dodajemy, bo wiadomo, że mięso z kurczaka szybciej mięknie podczas pieczenia.
Doskonałym warzywem do szaszłyków mięsnych jest także marchewka, ja zauważyłam, że szaszłyki były o wiele lepsze smakowo jeśli każdy składnik warzywny został delikatnie posolony i polany oliwą z oliwek, po upieczeniu takie szaszłyki stawały się odpowiednio miękkie. Zamiast patyczków drewnianych można użyć także metalowych tylko trzeba uważać, bo one podczas pieczenia bardziej się nagrzewają i można się poparzyć przy przewracaniu. I na koniec w razie niepogody próbowałam także przyrządzić te szaszłyki w piekarniku na ruszcie przykrytym folią aluminiową, w przypadku mięsa wieprzowego ustawiłam program nagrzewanie górne i dolne, a piekarnik rozgrzałam do 200 stopni i piekłam po 2 razy po15 minut z przerwą na przewrócenie. Zamiast różnych przypraw użyłam do marynaty klasycznej przyprawy do grilla, w przypadku mięsa wieprzowego nie dodawałam curry. Smacznego :)
Sumik - 2011-05-26

jak zawinie się w folię to mięso będzie bardziej soczyste.

krycha - 2011-05-25
Po co zawijać w folie ? Nie można normalnie położyć na ruszcie?
Miłośnicy letniego grillowania wiedzą, że bez szaszłyków nie ma przyjęcia. Są bardzo proste w wykonaniu i nie wymagają...
Jak zrobić szaszłyki z kurczaka i winogron?
Miłośnicy letniego grillowania wiedzą, że bez szaszłyków...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt