Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Potrawy z grilla > Jak zrobić szaszłyki z grilla?
Jak zrobić szaszłyki z grilla?

Jak zrobić szaszłyki z grilla?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (40 ocen)
Oceń 
Jeśli przygotowujesz przyjęcie z grillem powinieneś zadbać nie tylko o jedzenie, ale także o dobry wygląd Twojego stołu. Najlepszym rozwiązaniem będzie podanie gościom szaszłyków. Zadbajmy o to by były one smaczne i kolorowe. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak przygotować szaszłyki z grilla.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mięso, Boczek, Papryka, Cebulka, Sól, pieprz, Przyprawa curry i zioła, Oliwa z oliwek, Pieczarki, Kiełbasa, Ogórek, Pomidor, Wykałaczki lub bambusowe patyczki, Folia lub tacki aluminiowe
1
Mięso dokładnie umyj i pokrój w małe kosteczki. Przypraw je solą i pieprzem, dodaj przyprawę curry i zioła według uznania. Całość skrop oliwą z oliwek, dokładnie wymieszaj i wstaw na noc do lodówki. Do mięsa możesz dodać również specjalne marynaty przeznaczone do grillowania.
2
Boczek pokrój w cienkie plastry i przekrój je na pół. Paprykę pokrój na kawałki, a cebulkę na plasterki.
3
Tak przygotowane składniki nadziewaj kolejno na bambusowy patyczek lub wykałaczkę. Rozpocznij od mięsa, następnie nałóż boczek, cebulkę i paprykę. Powtarzaj kolejno ten schemat pamiętając, by boczek stykał się z mięsem, gdyż podczas grillowania będzie oddawał mu swój tłuszcz.
4
Tak przygotowane szaszłyki zawiń pojedynczo w folię aluminiową lub ułóż na tacce do grillowania. Piecz je na grillu, aż wszystkie składniki będą miękkie. Dla urozmaicenia możesz dodać także pieczarki.
5
Doskonałym rozwiązaniem jest także zrobienie szaszłyków z kiełbasy. Kroimy ją w talarki i nabijamy na patyczek wraz z warzywami. Do kiełbasy możemy dodać także ogórka i pomidora. Całe szaszłyki pieczemy do momentu, aż składniki będą miękkie i dobrze zarumienione.
6
szaszłyki
Jeśli lubisz egzotyczne potrawy możesz wykonać szaszłyki z krewetek, cukinii, ananasa i pomidorków koktajlowych. Pamiętaj, aby przed położeniem je na grilla przyprawić je pieprzem lub inną przyprawą, wedle uznania.
Jak zrobić pizzę z grilla?
Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?
Jak przygotować marynatę do warzyw na grilla?
Jak zrobić grillowane udka z kurczaka?
 3.7/5 (40 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Ewelina82 - 2013-04-29
Brakuje informacji o jakie mięso do szaszłyków w tym przypadku chodzi, przyprawa curry nadaje się raczej do mięsa z kurczaka, ale autor przepisu o tym nie wspomniał. Próbowałam robić te szaszłyki w wersji z mięsem wieprzowym i o ile poszczególne warzywa (cebula, papryka, pieczarki) były już miękkie to mięso nie było niestety dość dobrze upieczone, więc proszę uważać na rodzaj mięsa, które dodajemy, bo wiadomo, że mięso z kurczaka szybciej mięknie podczas pieczenia.
Doskonałym warzywem do szaszłyków mięsnych jest także marchewka, ja zauważyłam, że szaszłyki były o wiele lepsze smakowo jeśli każdy składnik warzywny został delikatnie posolony i polany oliwą z oliwek, po upieczeniu takie szaszłyki stawały się odpowiednio miękkie. Zamiast patyczków drewnianych można użyć także metalowych tylko trzeba uważać, bo one podczas pieczenia bardziej się nagrzewają i można się poparzyć przy przewracaniu. I na koniec w razie niepogody próbowałam także przyrządzić te szaszłyki w piekarniku na ruszcie przykrytym folią aluminiową, w przypadku mięsa wieprzowego ustawiłam program nagrzewanie górne i dolne, a piekarnik rozgrzałam do 200 stopni i piekłam po 2 razy po15 minut z przerwą na przewrócenie. Zamiast różnych przypraw użyłam do marynaty klasycznej przyprawy do grilla, w przypadku mięsa wieprzowego nie dodawałam curry. Smacznego :)
Sumik - 2011-05-26

jak zawinie się w folię to mięso będzie bardziej soczyste.

krycha - 2011-05-25
Po co zawijać w folie ? Nie można normalnie położyć na ruszcie?
Wstążeczki z cukinii owinięte dookoła kostek sera feta, pomidorów i oliwek sprawiają, że te szaszłyki są pysznym,...
Jak zrobić szaszłyki z fetą, cukinią i pomidorami?
Wstążeczki z cukinii owinięte dookoła kostek sera...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Julia Więcek
  • Paulina Soj
  • Monika Miazga
  • Teresa Turniak
  • Anna Koziarz
  • Ewa Seeber
  • Klaudia Ossowska
  • Beata Winiarska
  • Daniel Szpak
  • Mariusz Soroń
  • Karolina Padewska
  • Izabela Bączykowska
  • Renata Budnik
  • Natalia Błaszczak
  • Iwona Sulewska
  • Maria Domagalska
  • Janusz Jablonski
  • Jadwiga Szoproni
  • Kamila Kamila
  • Sandra Golińska
  • Dagmara Dudek
  • Anna Baranska
  • Barbara Machała
  • Buśka Kopeć
  • Wojciech Chełstowski
  • Darek Szpakiewicz
  • Justyna Gierlińska
  • Małgorzata Mimus
  • Alicja Roszkowska
  • Justyna Walińska
pasożyt