Tutaj jesteś: Komputery > Sieci Komputerowe > Sieci Lokalne > Jak przyspieszyć internet radiowy?
Jak przyspieszyć  internet radiowy?

Jak przyspieszyć internet radiowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jaki jest sens płacić za szybki internet, z którego możliwości nie możesz w pełni korzystać? W przypadku internetu bezprzewodowego różnica między rzeczywistym transferem, a tym, który mamy zakontraktowany w umowie, może być dość wyraźna. Jeśli zauważyłeś, że twój internet nie jest tak szybki jak powinien, przeczytaj tę poradę. Poznasz kilka prostych trików, które pozwolą ci go przyspieszyć.
1

Kwestie związane z routerem

Jeśli używasz routera bezprzewodowego (wifi), żeby zyskać dostęp do internetu, upewnij się, że jest on właściwie skonfigurowany i umieszczony we odpowiednim miejscu. Po pierwsze, pamiętaj, by kupić najszybszy router, na jaki cię stać. Najnowszy standard wifi to 802.11n. Zapewnia on największy transfer. Również położenie routera ma bardzo duże znaczenie dla rzeczywistej prędkości internetu. Im większa odległość między urządzeniem bezprzewodowym (np. laptopem), a routerem, tym mniejszy będzie transfer. Przeszkody takie jak ściany, drzwi, urządzenia elektroniczne i meble również mogą zakłócać sygnał. Żeby straty transferu były jak najmniejsze, umieść router wysoko nad podłogą i jak najbliżej miejsca, gdzie zazwyczaj korzystasz z laptopa. Możesz również dokupić specjalną antenę do routera, która wzmocni sygnał. Na koniec upewnij się, że na routerze jest zainstalowane najnowsze oprogramowanie i uaktualniaj je na bieżąco pobierając aktualizacje ze strony producenta routera.

Jak sprawdzić IP swojego komputera?
Jak zmienić IP?
Jak zresetować router?
Jak skonfigurować router TP LINK?
2

Programy przyspieszające internet

Na rynku dostępnych jest kilka programów, które dokonując zmian w komputerze, są w stanie przyspieszyć internet. Programy te optymalizują protokół TCP/IP i Rejestr systemu Windows do twoich wymagań i dzięki temu pozwalają uzyskać szybszy i bardziej optymalny transfer. Takim programem jest np. Robust Internet Speed Booster (do pobrania tutaj) , SpeedConnect Internet Accelerator (do pobrania tutaj), Wifi Speed Booster – inaczej PAL Speed Booster (do pobrania tutaj).

3

Optymalizacja systemu

Może wydaje się to oczywiste, ale odpowiednie używanie programów naprawdę pozwala przyspieszyć transfer. Jeśli masz otwartych wiele programów, a każdy z nich łączy się z internetem, twój transfer znacznie spadnie. Komunikatory, klienci poczty e-mail, programy wymiany plików p2p (np. torrenty) – wszystkie te aplikacje zabierają dla siebie część transferu sprawiając, że możesz mieć problemy np. z otwieraniem stron, czy oglądaniem filmów na YouTube. Zwróć również uwagę na programy w autostarcie, które mało tego, że uruchamiają się za każdym razem, gdy włączasz komputer, to dodatkowo zabierają dla siebie część transferu.

4

Ograniczenie ilości urządzeń korzystających z sieci

Im więcej urządzeń korzysta w danym momencie z internetu, tym mniejszy transfer przypada na każde z nich. Ogranicz liczbę urządzeń, które łączą się z twoim routerem, a transfer poprawi się natychmiast. W jednej chwili do sieci nie powinny być podłączone więcej, niż dwa urządzenia. Jeśli ilość urządzeń z uzasadnionych powodów musi być większa, postaraj się, by wszystkie znajdowały się w jednym pomieszczeniu. Upewnij się też, że ktoś nie kradnie ci transferu nielegalnie dołączając się do twojej sieci. Wpływa to niekorzystnie nie tylko na transfer, ale i na bezpieczeństwo sieci.

5

Zabezpieczanie routera hasłem

Swoją sieć bezprzewodową zawsze ochraniaj hasłem, by zabezpieczyć ją przed nielegalnym dostępem z zewnątrz. Każdy router ma domyślnie ustawione hasło, które niestety większość osób zapomina zmienić. Komuś, kto chce skorzystać z twojej sieci, złamanie tego hasła zajmie zaledwie kilka sekund. Z tego powodu zawsze pamiętaj, by konfigurując router zmienić domyślne hasło. Instrukcję znajdziesz w dokumentacji dołączonej do routera. Zazwyczaj wszystkie ustawienia zmienia się wpisując w przeglądarkę adres IP routra. Pamiętaj, że hasło powinno być mocne, tj. zawierać duże i małe litery, cyfry i znaki specjalne.

6

Wyłączenie SSID

Dobrym sposobem na przyspieszenie transferu i zabezpieczenie sieci przed niepowołanym dostępem z zewnątrz jest jej ukrycie. Można to zrobić wyłączając funkcje SSID, która automatycznie ogłasza wszystkim użytkownikom z zewnątrz nazwę twojej sieci. Nieuprawniona osoba może wykorzystać to, żeby połączyć się twoją siecią i ukraść ci transfer.

7

Szyfrowanie sieci

Twój router ma na pewno opcję szyfrowania sieci: WEP i WPA. Każda z nich chroni sieć za pomocą specjalnie wygenerowanego hasła, które uniemożliwia połączenie się z siecią nieuprawnionym komputerom. Szyfrowanie WEP spotyka się częściej, ale WPA jest znacznie bezpieczniejsze (najbardziej, gdy hasła są długie i skomplikowane).

8

Odpowiedni program antywirusowy

Ostatnią rzeczą, o jaką musimy się zatroszczyć, jest odpowiedni program antywirusowy. Wirusy, trojany, oprogramowanie szpiegujące nie tylko są niebezpieczne dla twojego komputera (mogą skutkować utratą lub wyciekiem danych oraz awarią systemu), ale dodatkowo bardzo poważnie ograniczają transfer. Żeby uniknąć nieprzyjemności, zainwestuj w dobry program antywirusowy i na bieżąco aktualizuj jego bazę wirusów (program zazwyczaj robi to automatycznie, gdy tylko komputer jest połączony z internetem).

9

Zmiana usługi lub usługodawcy

Jeśli żaden z tych sposobów nie pomoże, skontaktuj się z dostawcą usług internetowych. Być może ma ci on do zaoferowania większy transfer za niższą cenę. Jeśli nie, rozejrzyj się u konkurencji. Nie ma sensu przepłacać za usługę, która nie spełnia twoich oczekiwań.

Przeczytaj teraz: Jak zresetować router?
 2.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Adres MAC, zwany też adresem fizycznym, to charakterystyczny, nadany fabrycznie, numer karty sieciowej. O ile adres IP...
Jak sprawdzić adres MAC karty sieciowej?
Adres MAC, zwany też adresem fizycznym, to charakterystyczny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt