Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Potrawy z grilla > Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?
Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?

Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (20 ocen)
Oceń 
Z pewnością każdy z nas próbował kiedyś ziemniaków gotowanych, smażonych czy ziemniaczków z ogniska. Polecam także spróbować ziemniaki grillowane. Mają one wspaniały smak i z pewnością każdy skusi się, by je skosztować. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przygotować ziemniaki z grilla.
1
Istnieje kilka sposobów na przygotowanie grillowanych ziemniaków. Należy jednak pamiętać, by były to ziemniaczki młode i by przygotować je z odpowiednim wyprzedzeniem.
2
Przygotuj odpowiedniej wielkości kawałki folii aluminiowej, tak, aby móc zawinąć w nie ziemniaka. Na każdym kawałku folii ułóż po kawałku masła. Ziemniaki obierz, umyj i osusz. Każdy z osobna ułóż na folii z masłem i posyp solą oraz przyprawą do ziemniaków. Każdy ziemniak szczelnie zawiń i ułóż na grillu.
3
Aby skrócić czas pieczenia ziemniaków na grillu możemy przygotować je w nieco inny sposób. Ziemniaki ze skórką ugotuj we wrzącej osolonej wodzie i ostudź. Gdy będą miękkie, pokrój je na plastry. Folię aluminiową nasmaruj oliwą z oliwek i ułóż na niej plastry ziemniaków. Zawiń plasterki i opiekaj z każdej strony po 5 minut.
4
Ziemniaczki możemy również przygotować z dodatkiem boczku. Wyszorowane ziemniaki wstaw do nagrzanego piekarnika na około 20 minut. Lekko je ostudź, a następnie każdego z osobna owiń plasterkiem boczku. Tak przygotowane zawijaj w folię aluminiową i układaj na grillu. Ziemniaki staną się miękkie, a boczek chrupiący.
5
Do grillowanych ziemniaczków możemy przygotować sos. W dużej misce ubij trzepaczką 3 łyżki oliwy z oliwek, sok z 1/4 cytryny i dodaj do tego rozgnieciony ząbek czosnku i posiekaną natkę pietruszki. Tak przygotowanym sosem możesz polać ziemniaki. Możesz dodać do nich również krajaną i grillowaną cebulkę.
Jak zrobić szaszłyki z grilla?
Jak przygotować marynatę do warzyw na grilla?
Jak zrobić ser pleśniowy z grilla?
Jak grillować pieczarki?
 3.5/5 (20 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Dr. Esiarz - 2015-04-27
Na Boga! FOLII, FOLII a nie "foli". Sam przepis świetny :P
meszekowy - 2013-08-10
Polecam jeszcze posypać ziemniaki przyprawą do ziemniaków od kamis.
Poniższy przepis na grillowane ziemniaki jest świetną alternatywą dla nudnych i mdłych ziemniaków. Ziemniaki zrobione...
Jak grillować ziemniaki?
Poniższy przepis na grillowane ziemniaki jest świetną alternatywą dla nudnych i mdłych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Damian Nej
  • Arkadiusz Prokop
  • Sylwia Nowaczyk
  • Danuta Perlak
  • Marek Dudkiewicz
  • Daria Gładysz
  • Joanna Jankowiak
  • Mieczysław Kulaszewicz
  • Ireneusz Kajdas
  • Kamil Lechkun
  • Szymon Mydłowski
pasożyt