Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Dobre Nawyki w Pracy > Jak się zmotywować do pracy?

Jak się zmotywować do pracy?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 4.7/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Motywacja do pracy jest ciężka do osiągnięcia, zwłaszcza dla tej bardziej leniwej części społeczeństwa jednak jest ona możliwa. Dobra automotywacja pomoże nam skupić się na wykonywanej pracy oraz być efektywniejszymi w naszych działaniach.
1
Poczta elektroniczna oraz komunikatory internetowe

Poczta e mail oraz komunikatory internetowe są wspaniałymi narzędziami usprawniającymi nam komunikację z otoczeniem, bez których ciężko byłoby w pełni kontrolować obieg informacji w niejednej firmie. Są one jednak równocześnie największymi pochłaniaczami naszego czasu.

Ustal sobie czas, w którym będziesz sprawdzać oraz czytać otrzymane wiadomości i rób to maksymalnie dwa razy w ciągu pracy a nie co godzinę. Częste sprawdzanie poczty oraz rozmowy poprzez komunikatory skutecznie potrafią odciągnąć od pracy oraz negatywnie wpływają na koncentrację.
2
Wyłącz telefon
Nie tylko e mail i komunikatory wpływają destruktywnie na motywację do pracy lecz również telefon. Jeśli masz dużo pilnej pracy włącz w telefonie pocztę głosową lub przynajmniej wycisz dźwięk w telefonie. Telefon, podobnie jak wcześniej wspomniane narzędzia sprawdzaj również co najwyżej dwa razy podczas godzin pracy. Oczywiście, dotyczy to wyłącznie osób, których praca nie jest związana z telefonem.
Jak mówić wyraźnie?
Jak zwiększyć wydajność pracowników w firmie?
Jak ćwiczyć silną wolę?
Jak rzucić palenie papierosów?
3
Trzymaj się rutyny lub harmonogramu

Miej w nawyku robienie sobie przerw zawsze w tym samym czasie. Czy jest to przerwa śniadaniowa czy przerwa na papierosa - ustal sobie dokładny czas, kiedy będziesz odrywać się od pracy.
4
Lista zadań.

Zawsze miej listę wszystkiego co musisz zrobić. Pomoże Ci ona w organizacji działań oraz wpłynie na efektywność pracy.
5
Wizualizacja celu
Uświadom sobie co jest najważniejsze i co chcesz osiągnąć.

Wyobraź sobie czynność, którą masz wykonać oraz gotowe dzieło. Wizualizacja jest techniką, która pomaga wielu osobom. Jeśli potrafisz sobie wyobrazić co chcesz osiągnąć, nawet w symbolicznym sensie, Twoja energia zostanie skupiona na osiągnięciu zamierzonego celu. Podświadomość ma ogromny wpływ na nasze powodzenia i niepowodzenia. Podświadomość jest jak wiara - jeśli w coś się mocno wierzy, to tak się stanie. Zatem, aby coś osiągnąć musimy wskazać to najpierw naszej podświadomości wyobrażając sobie przyszłe (pozytywne dla nas) sytuacje.

Im częściej będziemy sobie wyobrażać to, co chcemy osiągnąć, tym wyobrażenie to będzie realniejsze dla naszej podświadomości. Dzięki temu mocniej będziemy się koncentrować na działaniach zmierzających do osiągnięcia celu.
6
Nagradzaj się za dobrze wykonaną pracę.

Jeśli skończysz już swoją pracę np. skończysz projekt w wymaganym terminie, rozerwij się, kup coś dla siebie. Spędź cały dzień w salonie spa lub kup sobie jakąś dobrą książkę. Każda mała rzecz, którą dla siebie zrobimy w nagrodę za dobrą pracę, będzie dla nas pozytywnym wzmocnieniem.
 4.7/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Ozone - 2012-07-30
A co jeśli bd zapieprzał w tartaku (tylko 1 miesiąc). Kolega przeżył tam 4 dni, więc jak ja mogę sobie tam poradzić 23 dni... jakieś propozycje? :D
Bossa - 2010-07-15
Najgorzej jest się zmotywować do pracy po weekendzie w poniedziałek lub po dłuższym urlopie. Patrząc po sobie to w pełni efektywna jestem chyba tylko w środy. Poniedziałek, wtorek myśli krążą jeszcze wokół weekednu, w czwartek i piątek myśli się już o nadchodzącym wolnym :)
lunasz - 2008-11-20
ja to wszystko wiem,ale jak jest napad lenia ,to nie ma mocnych na popchnięcie do działania i to jest problem,zapewne niejednego z nas.
 
Istnieje wiele sposobów, by zmotywować uczniów do nauki i brania aktywnego udziału w lekcji. Dzieci zmotywowane to...
Jak motywować uczniów do nauki?
Istnieje wiele sposobów, by zmotywować uczniów do nauki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt