Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Planowanie aranżacji wnętrz > Jak urządzić mały pokój?

Jak urządzić mały pokój?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (58 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Urządzając małe przestrzenie należy kierować się zasadą umieszczania w nich wyłącznie rzeczy, które naprawdę kochasz i które są ci niezbędne. W małym pokoju nie ma miejsca na nic, co nie sprawiałoby ci radości. Bardziej praktyczne wskazówki dotyczące aranżacji małych pomieszczeń znajdziesz poniżej.
1
aranżacja małego pokoju

Używaj mebli wielofunkcyjnych

Kiedy to tylko możliwe, staraj się wybierać takie przedmioty, które mają kilka zastosowań. Na przykład otomana, do której można coś schować, może służyć jako stół, dodatkowe siedzisko, skrzynia na książki, koce, czy akcesoria. Rozkładany stół jadalniany może pełnić funkcję biurka, rozkładana sofa w dzień może służyć za kanapę, a w nocy za łóżko sypialne. Składane stoliki czy krzesła można rozłożyć w razie obecności niespodziewanych gości, po czym złożyć i schować pod łóżko lub za szafę. Każdy mebel, który znajduje się w małym pokoju powinien mieć co najmniej dwie różne funkcje.

Łóżka z szufladami, podobne do pokazanych na zdjęciu obok, kupisz tutaj.
2
mały pokój aranżacja

Ogranicz dodatki do minimum

Urządzając mały pokój unikaj przepełnienia go akcesoriami. Dodatki nadają wnętrzu osobistego charakteru, ale należy uważać, żeby z nimi nie przesadzić. Zamiast umieszczania w pokoju lampy i ozdobnej figurki, postaraj się połączyć te dwie rzeczy – kup ozdobną lampę i postaw ją na biurku. Zainwestuj w ozdobne pudełeczka, które nie tylko będą pięknie prezentować się na regale, czy stoliku, ale będzie w nich można schować różne drobiazgi, np. biżuterię.

3
mały pokój urządzanie

Nie bój się koloru

Nie unikaj koloru we wnętrzu, ani śmiałych deseni. Większość osób myśląc o małych pomieszczeniach automatycznie uważa, że powinno się pomalować je w jasne kolory i unikać jakichkolwiek wyraźnych wzorów. Takie podejście rzeczywiście pozwala optycznie powiększyć wnętrze, ale nie zawsze jest to gra warta świeczki. Ciemne kolory i zdecydowane wzory nie sprawią, że twój pokój będzie wyglądał na większy, ale na pewno dodadzą mu klimatu i charakteru.

4
urządzanie małego pokoju

Dekoruj w pionie

  • Półki (lub regały) wieszaj pionowo, aż do sufitu. Ludzie postrzegają metraż pomieszczeń analizując wyłącznie powierzchnię podłogi. Nie zapominaj, że twój pokój to też ściany. Wykorzystaj to.

  • Ozdoby okienne wieszaj od sufitu po podłogę (jeśli pasuje to do stylu wnętrza). Optycznie wydłuży to ściany sprawiając, że wnętrze wyda się wyższe.

5
przykładowa aranżacja małego pokoju

To, co trzymasz na podłodze, umieść na ścianach

Zamiast dostawiać w pokoju kolejny stolik, powieś na ścianie pionowy regał, tak, by jego najniższa półka znajdowała się na wysokości stołu. Dzięki temu zyskasz blat na lampkę, czy kubek, na górze wygospodarujesz miejsce na książki, a pod regałem bez problemu zmieści się jeszcze mały stołek. W analogiczny sposób można wygospodarować dodatkowe miejsce również w korytarzu. Zamontuj regał blisko drzwi, ale na takiej wysokości, by pod nim zmieściły się jeszcze buty, toby, itp.

6
małe wnętrze aranżacja

Zakryj nieatrakcyjne schowki

Wszystkie schowki możesz bez problemu ukryć za dekoracyjnymi tkaninami. Jeśli trzymasz niepotrzebne rzeczy pod stołem, uszyj z materiału zasłonkę i zamocuj ją dookoła stołu ukrywając nieestetyczne pudełka znajdujące się pod nim. Możesz również nakryć stół długim obrusem.

Przeczytaj teraz: Jak zaaranżować salon?
 3.5/5 (58 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

angelikaprzepiorkowska - 2015-10-20
Ja "oddałam" się w ręce profesjonalistów przy aranżacji mojego małego mieszkanka i wydaje mi się, że to jest dobre rozwiązanie dla tych, którzy nie mają czasu samodzielnie zgłębic tematu. W każdym razie polecam Panie z Project-Art w Warszawie, dzięki nim mam cudowne małe pokoje!
nosleep - 2015-08-22
fajne meble do pokoju można kupić w sklepie [url]http://www.impresje24.pl/[/url] . Jeśli ktos lubi oryginalne i niecodzienne rzeczy to napewno znajdzie cos dla siebie. Ja nie dawno zamawiałam i jestem bardzo zadowolona.
nargilia84 - 2015-06-11
mnie nurtuje inne pytanie - GDZIE TU MIEJSCE NA SZAFĘ Z UBRANIEM-??????
ekstra,pieknie opisane ale sensu w tym zero. Doczytałam CIERPLIWIE licząc , że Autor uwzględnia iż w XXI wieku zdecydowanie korzystamy też z UBRAŃ.
nargilia84 - 2015-06-11
Ja - 2015-01-09
Jasne, wesołe, funkcjonalne wnętrza, z tym, że większość tych półek nad łóżkiem jest w/g mnie trochę problematyczna. Żeby sięgnąć książkę, wytrzeć kurz muszę wskrobywać się na łóżko i balansować na materacu. Może o to chodziło...
monia - 2013-09-18
wszystko zależy od tego jak mały pokój chcemy urządzić, jeśli chodzi o metraż12 m2 nie ma problemu, ale już urządzenie lazienki 5 m2 moze przyspozyc klopotow;) faktycznie dobrze jest pomyslec o zawieszeniu polek na scianie, oraz schowaniu kartonow bo one zawsze zagracaja przestrzen sa nieestetyczne nawet jesli sa ladne kolorowe i nowe daja poczucie bezladu i zycia na .... kartonach;) pozdrawiam
Abramowitz20 - 2013-08-20
Urządzenie małej powierzchni jest zawsze problematyczne. Czasem warto zaufać specjaliście:
badrianna - 2013-02-15
może wiecie gdzie mogę znaleźć takie łóżko. jest bardzo ładne
majkaku.95 - 2013-02-04

Myślałam nad antresolą do mojego małego pokoju, ale ja lubię spać na szerokim łóżku więc i sama antresola musiałaby być dosyć szeroka, co już jednak optycznie znacznie ten pokój zmniejszało. Postawiłam w końcu na zwykłe rozkładane łóżko, duże lustro i jasne kolory. Myślę, że pomieszczenie prezentuje się teraz całkiem ładnie.

arimor - 2013-01-29
Świetnym pomysłem na zagospodarowanie przestrzeni jest antresola- można zrobić specjalną drewnianą nadbudowę i to na niej umieścić łóżko. Pod spodem zmieści się jeszcze biurko - w ten sposób urządzisz przestrzeń do spania i do pracy zajmując tylko jedną ścianę. Zamiast wielkiego ekranu/monitora kup natomiast rzutnik i rozsuwany ekran- rzutnik jest mały, a materiałowy ekran można zawiesić na szafce i tylko rozsuwać, kiedy jest potrzebny.
 
Obecnie panuje moda na nowoczesne wnętrza. Prostota i minimalizm opanowały aranżacje. Jeżeli jednak nie jesteś...
Jak urządzić mieszkanie w starym stylu?
Obecnie panuje moda na nowoczesne wnętrza. Prostota i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt