Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Przepisy na naleśniki > Jak zrobić czerwone naleśniki?

Jak zrobić czerwone naleśniki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nie ma prostszej potrawy, niż naleśniki i koloru bardziej kojarzącego się z miłością, niż czerwony. Jaki jest skutek połączenia tych dwóch rzeczy? Naleśniki walentynkowe. Podaj swojemu ukochanemu serce na talerzu, a na pewno padnie ci do stóp.
Rzeczy, których potrzebujesz:
– ciasto –, 1 ½ szklanki mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, ½ łyżeczki sody oczyszczonej, ¼ łyżeczki soli, 3 łyżki cukru, 2 szklanki maślanki, 1 ¼ szklanka mleka, 1 duże jajko, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, 1 ½ łyżek niesłodzonego kakao, 1 łyżka czerwonego barwnika spożywczego, 2 łyżki oleju (do natłuszczenia patelni), – nadzienie mascarpone –, 500 ml śmietany kremówki, 300 g serka mascarpone, ½ szklanki cukru pudru, skórka z 1 pomarańczy, ½ szklanki dżemu malinowego (opcjonalnie), – polewa czekoladowa –, 75 g gorzkiej czekolady, posiekanej, 75 ml śmietany kremówki, 1 łyżka cukru
1

Nadzienie mascarpone

Zmiksuj serek mascarpone, ¼ szklanki cukru i ekstrakt waniliowy na gładką, puszystą masę. Odstaw na bok. Ubij śmietanę i pozostały cukier na sztywno. Dodaj ją do masy serowej i ostrożnie wymieszaj. Gotowe nadzienie włóż do lodówki do czasu użycia.

2

Polewa czekoladowa

Umieść posiekaną czekoladę w rondelku. W małym rondlu podgrzej śmietanę i cukier. Mieszaj, dopóki śmietana nie zacznie wrzeć. Gdy to nastąpi, zdejmij śmietanę z ognia i wlej ją na wierzch czekolady. Ostrożnie wymieszaj całość i odstaw na bok. Jeśli polewa zastygnie, roztop ją w naczyniu do gotowania na parze.

3

Czerwone naleśniki

W dużej misce zmieszaj ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i kakao. Odstaw na bok.

4
czerwone naleśniki - krok 4
W osobnej misce zmieszaj maślankę, mleko, jajko, cukier, roztopione masło, ekstrakt waniliowy i barwnik spożywczy. Mieszaj całość metalową trzepaczką, aż do uzyskania jednorodnej konsystencji.
5
Wlej składniki mokre do suchych i wymieszaj drewnianą łyżką do całkowitego połączenia. Ciasto będzie nieco rzadkie (jak zupa). Upewnij się, że nie ma w nim grudek.
Jak spędzić romantyczny weekend w domu?
Jak zrobić naleśniki serca?
Jak zrobić galaretki na walentynki?
Jak zrobić mini naleśniki po niemiecku?
6
Używając pędzla do ciasta, lekko natłuść powierzchnię nieprzywierającej patelni olejem. Rozgrzej patelnię na średnim ogniu. Żeby sprawdzić, czy jest gotowa do smażenia, upuść na nią kilka kropel wody. Jeśli zasyczą i wyparują, powierzchnia patelni jest już wystarczająco gorąca.
7
Na środek patelni wylej około ¼ szklanki ciasta (ilość zależy jednak głównie od rozmiarów patelni). Poruszaj patelnią, by ciasto równomiernie rozpłynęło się po całej jej powierzchni. Postaraj się, by nie było go zbyt dużo. Naleśnik powinien być możliwie cienki.
8
Smaż naleśnik przez około 2 minuty (dopóki jego spód się nie usmaży), a następnie przewróć na drugą stronę i smaż jeszcze przez około 45 sekund.
9
Naleśnik umieść na talerzu i włóż do nagrzanego do 100°C piekarnika (żeby nie wystygł). Analogicznie usmaż pozostałe naleśniki.
10
czerwone naleśniki - krok 10

Nadziewanie naleśników

Na środku naleśnika nanieś pas dżemu malinowego (opcjonalnie). Nadzieniem mascarpone napełnij rękaw spożywczy i nałóż je na środek naleśnika, jak pokazuje zdjęcie obok.

11
czerwone naleśniki - krok 11
Zwiń naleśnik w rulon, oprósz cukrem pudrem i polej przygotowaną na początku polewą czekoladową.
12
czerwone naleśniki - krok 12
Na cukrze pudrze możesz zrobić serduszka. Będzie jeszcze bardziej walentynkowo.
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Aga Wrocław - 2016-05-24
łeeee z baaarwnikiem ! Nawet mi przez myśl nie śmignęło. Miałam wrażenie, że to zmiksowane truskawki zamiast mleka np.
ati - 2015-03-11
Mozna jeszcze zabarwic nalesniki na zielono lub niebiesko, tylko pytam, PO CO? KOMU TO POTRZEBNE? Ktos wymysla kwadratowe jaja, zeby tylko cos napisac... Ile za taki madry przepis placa?
ble ble ble - 2015-01-26
Wszystko pięknie fajnie ale broń Boże dla dzieci!!! Barwnik czerwony ( czerwień koszelinowa) E122 E124 może mieć szkodliwy wpływ na aktywność i skupienie uwagi u dzieci.
gimli - 2013-01-22
Spodziewałam się czegoś bardziej oryginalnego niż barwnik spożywczy...
kanciapka - 2012-02-10
ślinka mi cieknie... ;)
O ile w Andrzejki wróżymy sobie czy spotkamy swojego przyszłego męża, w Walentynki możemy wywróżyć jakie losy czekają...
Jak zrobić walentynkowe ciasteczka z wróżbą?
O ile w Andrzejki wróżymy sobie czy spotkamy swojego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt