Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Cera sucha > Jak mieć piękną cerę od zaraz?

Jak mieć piękną cerę od zaraz?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Marzysz o cerze tak pięknej, jak u gwiazd z pierwszych stron gazet? Da się zrobić. Choć dziwić może fakt, że każda gwiazda pytana o sekret swojego piękna mówi zawsze jedno: „Piję dużo wody”. Taaa, jasne. Niestety sekretów idealnej cery jest znacznie więcej. Dzięki nam poznasz triki stosowane przez profesjonalistki. Pamiętaj, że liczy się przede wszystkim regularna pielęgnacja. Zastosuj się do poniższych wskazówek, a twoja cera stanie się piękna praktycznie od zaraz!
1
pielęgnacja cery - krok 1

Po pierwsze, podstawowa pielęgnacja

To podstawy, które powinna znać każda z nas: oczyszczanie, tonizowanie, nawilżanie. Należy je przeprowadzać codziennie rano i wieczorem. Wieczór to również najlepsza pora na inne zabiegi na twarz. Szczególnie istotne jest dobre nawilżanie twarzy przed pójściem spać, ponieważ w nocy skóra absorbuje znacznie bardziej, niż w dzień. Rano opłucz twarz wodą i nałóż krem nawilżający. W nocy użyj żelu oczyszczającego i toniku, a następnie nałóż solidną dawkę kremu nawilżającego na twarz, szyję i dekolt. Jeśli martwią cię zmarszczki, zainwestuj w krem zawierający witaminę A i C. Nie tylko ukoi on skórę, ale również wspomoże odnowę komórek.

2
pielęgnacja cery - krok 2

Na szybko przed imprezą

Wychodzisz wieczorem i potrzebujesz szybko odświeżyć cerę? Wypróbuj ten trik. Weź kawałek gazy lub ligniny i zwilż tonikiem lub wodą mineralną. Dociśnij ją do skóry lekko ją napinając, a następnie szybko puść. Rób to energicznym ruchem, skupiając się na czole, oczach i skrzydełkach nosa. To tzw. technika gąbki. Naprężając skórę i szybko uwalniając ją sprawiasz, że pory chłoną więcej wilgoci, a cera momentalnie staje się odświeżona.

3
pielęgnacja cery - krok 3

Nie używaj mleczka do demakijażu

Nie przesadzaj z pielęgnacją cery, zastąp ciężkie mleczko do demakijażu żelem oczyszczającym (cleanserem) o podwójnym działaniu oczyszczającym i usuwającym makijaż. Taki kosmetyk oczyści cerę nie zatykając jej i nie pozbawiając naturalnej warstwy ochronnej.

4
pielęgnacja cery - krok 4

Bananowy song

Doskonale rozświetlają cerę. Są pełne potasu i magnezu, co nie tylko korzystnie wpływa na układ trawienny, ale i na cerę. Banana zetrzyj na papkę i dodaj do niego odrobinę oleju z nasion lnu i rozdrobnionych płatków owsianych, tworząc pastę. Nanieś ją grubą warstwą na twarz i pozostaw do wyschnięcia. Zmyj pastę wacikiem kosmetycznym, a odkryjesz pod nią nawilżoną, ukojoną i odżywioną cerę.

5
pielęgnacja cery - krok 5

Nie przesadzaj ze złuszczaniem

Kobiety często przesadzają ze stosowaniem peelingów. Skutkiem tego jest podrażniona, osłabiona cera i popękane naczynka. Jeśli co wieczór zmywasz twarz żelem myjącym (cleanserem) i wycierasz bawełnianym ręczniczkiem w zupełności wystarczy to, by usunąć martwe komórki naskórka.

6
pielęgnacja cery - krok 6

Stop pryszczom

Gdy cera ma tendencję do niedoskonałości, doskonale sprawdzi się odżywczy peeling lub maseczka z dyni. Oddziałuje ona z naturalnymi enzymami skóry, rozbijając niedoskonałości, a nie wysuszając je. Nakładaj ją na pryszcze na noc. Jest to najskuteczniejszy i najszybszy sposób na niedoskonałości.

7
pielęgnacja cery - krok 7

Sama rób sobie kosmetyki do makijażu

Nie wydawaj majątku na drogie kremy koloryzujące cerę. Zrób je sobie sama. Zmieszaj kilka kropel tłustego podkładu z kremem nawilżającym. Ponieważ podkład jest na bazie oleju, sprawi, że cera będzie nawilżona i odżywiona, a żadne zmarszczki nie będą widoczne. Pudrowe podkłady nadają cerze niezdrowy wygląd. Oleiste sprawiają, że skóra wygląda na młodszą i zdrowszą.

8
pielęgnacja cery - krok 8

Otwórz oczy

Jeśli opuchnięte oczy od lat są twoich problemem, wypróbuj ten prosty trik. Na zamknięte powieki połóż zimną, wilgotną jeszcze torebkę zaparzonej herbaty i pozostaw ją tak na 10 minut. Herbata wchłania wodę i redukuje opuchliznę. Skuteczne będą również plastry ogórka. Nie tylko zmniejszają opuchliznę, ale mają również tymczasowe działanie rozświetlające. Jeśli chodzi o cienie pod oczami, niestety nie ma na nie całkowicie skutecznego sposobu. Skóra pod oczami to najsłabszy obszar cery, a cienie, które się na niej pojawiają, tworzą się na skutek nieprawidłowego ukrwienia. Nie pozbędziesz się ich, ale możesz postarać się o to, by nie stały się ciemniejsze. Jak? Wysypiaj się dobrze i zawsze znajdź czas, żeby się zrelaksować.

9

Zadbaj o usta

Ważna jest nie tylko zadbana cera, ale i piękne, nawilżone usta. Gdy wargi pierzchną i przesuszają się, tworzy się na nich twarda skorupa, którą później nie sposób wyleczyć. Wargi należy więc złuszczać, np. przy pomocy domowej roboty peelingu do ust. Zmieszaj ze sobą odrobinę oleju kokosowego lub wazeliny oraz łyżkę cukru. Delikatnie wetrzyj peeling w usta. Cukier utrzymuje wilgoć, zapewni więc ustom nawilżenie na długo po zmyciu peelingu. Jeśli twoje usta są popękane, nanieś na nie odrobinę miodu. Efekt gwarantowany.

Przeczytaj teraz: Jak mieć piękną cerę?
 4.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ogromna ilość Azjatek wygląda o wiele młodziej, niż wskazywałby na to ich wiek – w wieku czterdziestu lat mogą...
7 sekretów stosowanych przez piękności azjatyckie
Ogromna ilość Azjatek wygląda o wiele młodziej, niż...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt