Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Jakie właściwości ma cebula?

Jakie właściwości ma cebula?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.9/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 

Właściwości zdrowotne cebuli znane są już od tysięcy lat. Cebula od tysiącleci wykorzystywana była do leczenia wszystkich schorzeń pod słońcem. Jednak wraz z rozwojem nauki i medycyny zaczęto badać, czy cebula rzeczywiście zasługuje na miano zdrowej i rozwiązującej wszelkie problemy zdrowotne. Okazało się, iż cebula rzeczywiście zawiera mnóstwo składników, które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Cebula ma ogromne właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe. Wielu uważa, że pomaga pokonać raka. Niniejszy artykuł traktuje o dobroczynnym wpływie cebuli na nasze zdrowie, o jej składzie i wszelkich innych zaletach.

1
właściwości lecznicze cebuli - krok 1

Cebula to bogate źródło witamin C, B6, biotyny, chromu, wapnia i błonnika. W dodatku cebula zawiera kwas foliowy, witaminy B1 i K. Już 100 gramów cebuli dostarcza 44 kalorie razem z 1.4 grama błonnika.

Podobnie jak czosnek cebula zawiera enzym, allinazę, który zostaje uwalniany podczas krojenia cebuli. To przez niego płaczemy.

Ponadto w cebuli znajdziemy flawonoidy, pigmenty, które nadają warzywom ich kolor. Działają one podobnie jak antyoksydanty, mają właściwości przeciwzapalne. Chyba nie trzeba dodawać, że cebula i syropy z niej wykonane świetnie radzą sobie z przeziębieniem i grypą.

2
właściwości lecznicze cebuli - krok 2

Cebula jest bardzo bogatym źródłem kwercetyny, antyoksydantu, który hamuje rozwój raka żołądka.

Co więcej, kwercetyna obniża poziom złego cholesterolu, a zwiększa poziom tego dobrego, pomaga w walce z astmą, katarem siennym, cukrzycą, obkurcza rozszerzone naczynia krwionośne i chroni przed powstawaniem skrzepów.

Kwercetyna działa też jako środek uspokajający. Jeśli więc często się denerwujesz i masz skołatane nerwy jedz często cebulę.

3
właściwości lecznicze cebuli - krok 3

W cebuli znajdziesz również metioninę i cystynę, świetne aminokwasy, które odgrywają bardzo ważną rolę podczas oczyszczania organizmu, między innymi z metali ciężkich. Dzięki nim z powodzeniem pozbędziesz się rtęci, kadmu i ołowiu.

Witamina C zawarta w dużych ilościach w cebuli to świetna pomoc w oczyszczaniu organizmu z ołowiu, arsenu i kadmu. Zwiększenie spożywanej cebuli pomoże organizmowi pozbyć się tych metali z organizmu.

4
właściwości lecznicze cebuli - krok 4

Aby skutecznie zniwelować ryzyko wystąpienia skrzepów i czerpać wiele korzyści z cebuli powinno się ją jeść zarówno na surowo jak i duszoną. Cebula ma też bardzo dobry wpływ na serce, obniża poziom złego cholesterolu, zwiększa poziom dobrego. Krew krąży swobodnie w niezapchanych żyłach, przez co i serce pracuje lepiej i wydajniej.

5
właściwości lecznicze cebuli - krok 5

Jak już zostało wspomniane, cebula zawiera antyoksydanty, które mogą ochronić Cię przed nowotworami poprzez zredukowanie uszkodzenia DNA w komórkach spowodowane niepożądanym działaniem wolnych rodników. Cebula, zarówno jak i jej krewniacy tacy jak czosnek, por, szalotka, czy szczypior zawierają tych antyoksydantów bardzo dużo. Ekstrakt z cebuli jest całkowicie nietoksyczny i skutecznie rozprawia się z wszelkimi złymi substancjami i minerałami w naszym organizmie.

6
właściwości lecznicze cebuli - krok 6

Substancje zawarte w cebuli poradzą sobie również z obniżeniem poziomu cukru we krwi. Mają one niekiedy działanie tak silne, że można je z powodzeniem porównać do niektórych leków.

7
właściwości lecznicze cebuli - krok 7

Od lat używa się cebuli w leczeniu astmy. A wszystko dzięki temu, że składniki zawarte w cebuli biorą czynny udział w skurczach mięśni oskrzelowych i łagodząc ataki kaszlu.

 3.9/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Cebulaki to pyszna przekąska. Jest smaczna zarówno na ciepło jak i na zimno. Możesz zabrać ja na lunch i cieszyć się...
Jak zrobić cebulaki?
Cebulaki to pyszna przekąska. Jest smaczna zarówno na ciepło jak i na zimno. Możesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt