Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Czego objawem są opuchnięte palce u rąk?

Czego objawem są opuchnięte palce u rąk?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Opuchlizna palców może pojawiać się w różnych okolicznościach i mieć różny stopień nasilenia. Jeśli na zewnątrz jest upał, wkrótce spodziewasz się okresu, zjadłaś dużą porcję słonych potraw lub dopiero co wysiadłaś z samolotu, nie przejmuj się - jest to objaw chwilowy. Jeśli jednak opuchlizna utrzymuje się dłużej, niż kilka dni, nie pomaga picie dużej ilości płynów, ani odstawienie soli lub towarzyszy jej opuchlizna stawów, należy zacząć się martwić, ponieważ może to być objaw poważniejszych schorzeń. Jakich? Dowiesz się poniżej.
1
niedoczynność tarczycy
Niedoczynność tarczycy

Gdy tarczyca wykazuje zbyt małą aktywność, produkuje mniejszą ilość hormonów regulujących metabolizm i zapewniających prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Spowolniony metabolizm skutkuje przybieraniem na wadze i zatrzymywaniem w organizmie wody. Pierwszym miejscem, w którym woda ta się zbiera są palce. Jest to nie tylko dobrze widoczne, ale i wyraźnie odczuwalne. Palce są sztywne, problem sprawia ich łatwe zgięcie. W takim przypadku należy udać się do endokrynologa, który zleci badanie tarczycy ze względu na poziom hormonu TSH we krwi.
2
choroba zwyrodnieniowa stawów

Jeśli prócz opuchlizny palców, pojawia się również opuchlizna stawów, może to być objawem jednej z chorób opisanych poniżej.

Choroba zwyrodnieniowa stawów

Dotyka najczęściej osoby po 70. roku życia, ale obserwuje się ją również u osób przed 55. rokiem życia. Jej ofiarą padają ludzie, w których rodzinie ktoś wcześniej chorował na zwyrodnienie stawów, zmagający się z nadwagą, po wcześniejszych urazach stawów oraz ci, których praca wymaga powtarzalnego ruchu palców.

Opuchlizna pojawia się, ponieważ ochronna chrząstka dookoła kości z czasem zużywa się, sprawiając, że kość zaczyna trzeć o drugą kość. Dookoła stawów tworzą się ostrogi lub narośle, a mięśnie i więzadła słabną. Ból, opuchlizna, coraz mniejsza mobilność stawów i ich skrzypienie to objawy tej choroby.
3
reumatoidalne zapalenie stawów
Reumatoidalne zapalenie stawów

Jest to choroba autoimmunologiczna, która dotyka częściej wyściółkę stawów, niż samą chrząstkę. Uszkodzenie wyściółki prowadzi do erozji kości, co skutkuje deformacją stawu i opuchlizną. Reumatoidalne zapalenie stawów trzykrotnie częściej dotyka kobiet, niż mężczyzn i najczęściej atakuje osoby między 40., a 60. rokiem życia.
4
młodzieńcze zapalenie stawów
Młodzieńcze zapalenie stawów

Jest to odmiana reumatoidalnego zapalenia stawów, która najczęściej dotyka dzieci poniżej 16. roku życia. Może mieć charakter chwilowy lub trwały. Młodzieńcze zapalenie stawów powoduje ból, sztywność i puchnięcie stawów, ale może również występować jako choroba układowa, dotykając nie tylko stawów, ale i organów wewnętrznych. Występuje w trzech odmianach: kilkustawowe (atakuje mniej, niż pięć stawów, zazwyczaj tych największych, towarzyszą jej problemy z oczami), wielostawowe (pięć lub więcej stawów) oraz układowe.
5
toczeń rumieniowaty
Toczeń rumieniowaty układowy

Zwany potocznie toczniem, jest chorobą autoimmunologiczną, która w większości (70-90% przypadków) dotyka kobiet w wieku rozrodczym. Choroba ta prócz stawów atakuje serce, płuca i nerki. Może pojawić się nagle i równie nagle ulec uśpieniu. Około 90% chorych jako jeden z objawów tej choroby wymienia opuchliznę i ból stawów, które z czasem ulegają deformacji.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć zapalenie ucha?
 2.6/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

zuziazyl - 2013-01-23
Ja mam zazwyczaj bóle w piszczelach i nadgarstkach na zmianę pogody to chyba tez niedobrze co?
Grzybica pochwy jest częstą dolegliwością kobiet i na ogół przebiega łagodnie. Jednak pomimo braku powikłań i łagodnego...
Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?
Grzybica pochwy jest częstą dolegliwością kobiet i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt