Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Czego objawem są czerwone dłonie?
Czego objawem są czerwone dłonie?

Czego objawem są czerwone dłonie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Dłonie to bardzo ważna część naszego ciała, nie tylko jeśli chodzi o wykonywanie codziennych czynności. Mogą one również dużo powiedzieć o stanie naszego zdrowia. Zmiany skórne, opuchlizna, sinienie dłoni – wszystko to może świadczyć o tym, że nasz organizm zmaga się z jakąś chorobą. W tym artykule dowiesz się o czym mogą świadczyć czerwone dłonie.
1
Możliwa diagnoza

W krótkim okresie czasu czerwone dłonie mogą być związane z codziennymi czynnościami, np. zbyt mocnym trzymaniem motyki podczas prac w ogródku, zbyt długim narażeniem dłoni na detergenty podczas prania ręcznego, czy mycia naczyń lub zetknięciem rąk z gorącym przedmiotem. Może to być również reakcja alergiczna na jakiś środek lub skutek odmrożenia.

Jeśli jednak dłonie są zaczerwienione przez dłuższy okres czasu, możesz mieć do czynienia ze schorzeniem zwanym rumieniem dłoniowym. Jest to objaw chorób wątroby, w szczególności marskości wątroby lub niealkoholowego stłuszczenia wątroby.

Wyjątek: Jeśli jesteś w ciąży, zaczerwienienie dłoni jest normalne i powstaje na skutek zwiększonego przepływu krwi. Sytuacja ta dotyka ponad połowy kobiet oczekujących na narodziny dziecka.
2

Dlaczego tak się dzieje?

Stan zapalny wątroby stopniowo zaczyna ujemnie wpływać na jej funkcjonowanie. Nie jest już ona w stanie skutecznie oczyszczać organizmu z resztek przemiany materii. Skutkiem tego jest nadmiar krążących we krwi hormonów, które sprawiają, że naczynia krwionośne w dłoniach i stopach rozszerzają się i stają się widoczne przez skórę.

3

Co robić?

Sprawdź, czy masz również inne objawy choroby wątroby, w tym: spuchnięte nogi i jamę brzuszną, żyły widoczne w górnej części klatki piersiowej i na brzuchu oraz czy odczuwasz wzmożone zmęczenie. Pokaż lekarzowi dłonie i stopy i poproś, by skierował cię na badania wątroby. Najczęściej sprawdza się poziom bilirubiny i enzymów wątrobowych.

Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?
Jak pozbyć się kamieni żółciowych?
Jak złagodzić ból brzucha?
Jak oczyścić wątrobę z toksyn?
 2.9/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ewelina82 - 2013-01-25
Temat pod kątem medycznym nie został wyczerpany, możemy mieć do czynienia z problemem związanym z krzepliwością krwi i wtedy konieczna jest wizyta u hematologa. Jeżeli natomiast problem czerwonych dłoni jest związany ze zbyt dużą ilością detergentów, warto zaopatrzyć się w dobrej jakości krem pielęgnacyjny do skóry rąk. Jednak w tym przypadku należy podejść do tematu ostrożnie, podrażniona skóra może bowiem zareagować na dany produkt odczynem alergicznym, warto wybierać preparaty apteczne lub takie o delikatnym, ale skutecznym działaniu składników aktywnych.
Zapalenie ucha jest bolesne i irytujące. Najczęściej występuje po przebytym przeziębieniu lub innych chorobach układu...
Jak leczyć zapalenie ucha?
Zapalenie ucha jest bolesne i irytujące. Najczęściej występuje po przebytym przeziębieniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kasia Szyszka
  • Olga Kosiec
  • Halina Otto
  • Jacek Zarzycki
  • Anna Blacha
  • Jerzy Krystkowiak
  • Edward Gruszka
  • Bożena Szymczak
  • Iwona Łatwińska
  • Rafal Domino
  • Lidia Dziwak
pasożyt