Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?

Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (60 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Obrzęk i opuchlizna nóg i stóp są związane z nagromadzeniem płynów w przestrzeniach międzykomórkowych. Na początku jest to denerwujące, ale z czasem może prowadzić do poważnych problemów. Przyczyn opuchlizny może być wiele. Różnią się one w zależności od tego, czy opuchnięte są obie kończyny, czy jedna, czy opuchlizna pojawia się rano, czy może w nocy, czy opuchnięta kończyna jest zimna, czy ciepła. Opis poszczególnych przyczyn puchnięcia nóg wraz z objawami towarzyszącymi tym przyczynom znajdziesz poniżej.
1
chwilowa opuchlizna

Chwilowa opuchlizna

W pierwszej kolejności musimy wyeliminować proste powody, np. odwodnienie, spożycie zbyt dużej ilości soli, skutek uboczny zażywania leków lub dieta uboga w białko. Opuchlizna może być również skutkiem zatwardzenia (wypróżnienie powinno następować przynajmniej raz dziennie). Jeśli nie dopatrujemy się naszych problemów w żadnej z wymienionych powyżej przyczyn, należy spojrzeć głębiej i przeanalizować opisane poniżej kryteria.

2
opuchlizna nóg

Nerki

Miejsce opuchlizny nóg i stóp jest ciepłe, opuchlizna pojawia się już rano. Opuchnięta jest również twarz, powieki, nabrzmiała zewnętrzna część dłoni. Opuchlizna jest zazwyczaj prawostronna.

3
opuchnięta jedna kończyna

Zator limfatyczny

Zanim stwierdzisz, że to on jest przyczyną, wyklucz wszystkie pozostałe. Opuchnięte nogi i stopy mają normalną temperaturę. Opuchlizna może dotyczyć tylko jednej kończyny. Widoczne są również powiększone węzły chłonne w pachwinach, pod pachami lub na głowie.

4
opuchnięta lewa stopa

Problemy z sercem

Kończyny są zimne, opuchlizna zaczyna się w okolicach stawów, obejmując stopy. Zazwyczaj jest lewostronna.

5
opuchnięte stopy

Obrzęk wątroby

Zanim nogi i stopy zaczynają puchnąć, można zaobserwować powiększenie jamy brzusznej. Miejsce, gdzie znajduje się pępek jest wzdęte, tak, że sam pępek wygląda jak płaska plamka. W przeciwieństwie do opuchniętego brzucha, wszystkie kończyny wydają się na początku szczupłe. Mogą pojawić się problemy z wypróżnianiem. Zatwardzenie często obserwowane jest tuż przed pojawieniem się opuchlizny brzucha.

Wskazówki
  • Wyraźną ulgę odczujesz spędzając 10-15 minut każdego dnia w pozycji leżącej z nogami uniesionymi powyżej poziomu serca. Ułatwi ci to specjalna rehabilitacyjna poduszka pod nogi (do kupienia tutaj).
 3/5 (60 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Elik - 2016-03-10
Mam wrażenie, że ten artykuł powstał jedynie po to, aby umieścić na końcu informację o możliwości zakupu "...specjalnej rehabilitacyjnej poduszki pod nogi..."
zgred - 2014-09-05
Nogi puchną od nadmiaru piwska i gorzały tzw. podagra o tym napiszcie to plaga.
alex - 2014-09-04
durny, nic nie wnoszacy do wiedzy, artykulik.
widor - 2014-09-04
Ja miałem opuchnięte kostki z powodu niewydolności żylnej. Ale miałem również sprawdzane nerki, na szczęście nic tam nie wyszło. Stosuję teraz taxivital i jest w porządku.
aba - 2014-09-04
Spodziewałem się poważnych porad a tu takie bzdury jak dla dzieci
Kto płaci takim redaktorzynom za takie artykuły?
Wstydźcie się pisać w taki pobieżny i głupi sposób
Jeśli chcecie być dalej czytani to piszcie poważnie na poważne tematy
Za takie artykuły - zwolnić z pracy (tak pisać i przepisywać z wiki potrafi moja córeczka 10 letnia
dobra - 2014-09-04
wyklad z lymfologii gorszy niz mierny...
 
Opuchnięte nogi mogą skutecznie utrudnić wykonywanie codziennych czynności. Obrzęk nie tylko jest bolesny, ale wywołuje...
Jak zmniejszyć opuchliznę nóg za pomocą ćwiczeń?
Opuchnięte nogi mogą skutecznie utrudnić wykonywanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt