Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Domowe sposoby na ból ucha

Domowe sposoby na ból ucha

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.3/5 (108 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Ból ucha to przypadłość występująca najczęściej u dzieci, ale zdarza się coraz częściej i u dorosłych. Obecnie chyba każdy przynajmniej raz w życiu odczuwał ból ucha. Zazwyczaj ból ten pojawia się po przebytym przeziębieniu lub infekcji górnych dróg oddechowych. Ból ucha może pojawić się również po opróżnieniu nosa i położeniu się spać. Przyczyną tego są gromadzące się w przewodzie Eustachiusza płyny. Wywierają one nacisk na ucho, powodując ból i dyskomfort. Ból ten często występuje nocą, nie dając nam spać. Nie należy go jednak ignorować i liczyć, że kiedyś minie. Są przecież domowe sposoby, które mogą nam pomóc uśmierzyć ból i pozbyć się go na dobre.
 3.3/5 (108 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (15)

S. - 2015-07-21
Ból ucha to nie przelewki. Nawet jeśli któraś z powyższych "domowych" metod ma przynieść ulgę w bólu to zapewne tylko na chwilę, po czym ból może powrócić ze zdwojoną siłą. Trzeba pamiętać, że ból ucha nie bierze się znikąd. Zawsze jest jakieś podłoże bólu, którego skutki niestety boleśnie odczuwamy a nieuleczona choroba prowadzi do naprawdę poważnych powikłań. Zamiast tych powyższych metod polecam wizytę u laryngologa, który najlepiej wie co zrobić.
MateuszSiestrzeńcewic - 2015-06-06
Mam problem z uchem od trzech dni(zbierająca sie woda i ból) i po przeczytaniu waszych komentarzy stwierdziłem że pójdę do lekarza.No i się ciesze bo przypisał mi specjalne krople i antybiotyki. Powiedział bym nie czyścił wewnątrz uszu żadnymi patyczkami itp. Moim znaniem też lepiej iść do lekarza.
MateuszSiestrzeńcewic - 2015-06-06
Wpisz komentarz
aga - 2015-05-11
Olejek kamforowy lekko podgrzany i kilka kropel do ucha, zatykamy ucho watką i na następny dzień nie boli. Pamiętam z dzieciństwa, na pewno pomaga, mimo że trochę śmierdzi :)
ann - 2015-03-17
Przecież to oczywiste, że czosnek spowoduje pieczenie, ale czy to źle? Jak się poleje zabrudzoną ranę spirytusem salicylowym albo wodą utlenioną, to też bardziej piecze, niż gdyby rana była oczyszczona.
A wszyscy jacyś tacy wrażliwi, bo piecze, oj straszne... Myślałam, że to tylko dzieci bywają takie rozpuszczone.
mamuska - 2014-12-22
no tylko nie sok z czosnku i broń boże nie aplikujcie tego dzieciom. jeśli błona bębenkowa jest peknięta to tragedia gotowa. jak ktoś chce sobie ulżyć to leki przeciwbólowe i przeciwzapalne. a potem do lekarza po antybiotyk i po leczeniu do laryngologa na tympanometrię. samemu to można leczyc katarek a nie ucho.
wiktoria - 2014-11-12
Ja niewiem jak sie polozyc na tej butelce
jaga - 2014-10-23
W opisie Qigong wskazano: "Palec wskazujący i serdeczny ułóż w literę V i przyłóż do ucha". Na zdjęciu natomiast jest użyty palec serdeczny i kciuk lewej reki. Inne źródła podają: "Umieść palec wskazujący za uchem i środkowym palcem z przodu. Powinny stanowić V." No więc, w końcu jak ma być?!
zerrkos - 2014-07-17
"Bierzemy wiec aspiryne i/lub apap/i /lub ibuprom".
Oczywiście, że można to brać jak ktoś ma ochotę i dzięki tym specyfikom minie ból ucha. Ale ja się pytam czy mamy uśmierzyć ból czy leczyć? Najlepszym lekarstwem jest rozgrzanie ucha. A sposoby no cóż, jest wiele sposobów. Każdy wybiera jego zdaniem najlepszy jaki zna, niestety w większości przypadków opiera się na lekarzach. A ja zawsze powtarzam najlepszym lekarzem jesteśmy My sami, a to,m że nie umiemy wielu rzeczy to normalne. Nic nie przychodzi łatwo.
vito - 2014-07-17
wspolczuje tym,ktorzy zaczna stosowac te metody.Po co wypisywac glupoty ?
Jaki wplyw moz emeic cebula owinieta szmatka ???Jaki wplyw oliwa w uchu???Chyba tylko po to,zeby szybciej zebrak sie brod w tlustym uchu.
Ucho boli z powodow takich samych jak zatoki.Bierzemy wiec aspiryne i/lub apap/i /lub ibuprom.
Sprawdzoen jest jednoczesne wziecie aspiryny (wystarczy 375 mg) i apapu.Dziala synergia i takie jednoczesne branie bardzos zybko leczy i bole i zaziebienia a nwaet wyciagnie nas szybko z przeziebienia juz zaawansowanego.
jesli chodzi o samo ucho,to zawsze polecano i to dziala:kulka z liscia geranium.Kiedys roslina powszechnie trzymana w domach,dzis dosc rzadka ale napewno znajdzie sie u znajomych.
Ja - 2014-07-17
a poczciwe Geranium stosowane przez nasze babcie?? dziala.
Leszek - 2013-11-07
Ból ustąpił natychmiast, zrobiło się w uchu gorąco i piekło ale pieczenie po 4/5 minutach ustało.
Daniel - 2013-10-18
Co do soku z czosnku. Po aplikacji dosłownie 3 kropel tak mnie to ucho zaczęło boleć, że biegiem pod kran wypłukać ciepłą wodą. Muszę jednak przyznać, że po tej operacji ból naprawdę się zmniejszył
Apomaster - 2013-06-04
Jeżeli użyjecie czosnku to poczujecie jak wam wypala mózg, nie sądzę aby to pomogło, najbardziej polecam iść do lekarza i dostać krople do uszu oraz tabletki przeciwzapalne oraz przeciwbólowe, a jeżeli nie możecie spać w nocy to ciepła poduszka pomaga i aspiryna. Pozdrawiam
zuziazyl - 2013-01-04
Moi rodzice zawsze stosowali olejek kamforowy.
Nie od dziś wiadomo, że czosnek ma silne działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze. Dlatego też na jego bazie...
Jak zrobić olejek czosnkowy na ból ucha?
Nie od dziś wiadomo, że czosnek ma silne działanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Damian Malinowski
  • Magdalena Los
  • Mateusz Lisowski
  • Grzegorz Domański
  • Ewelina Irys
  • Sylwia Bralich
  • Joanna Bogdańska
  • Maria Szkopiak
  • Anna Kunikowska
  • Barbara Jachimczuk
  • Marek Jester
  • Natalia Zakrzewska
  • Maria Pachuta
pasożyt