Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Domowe sposoby na ból ucha

Domowe sposoby na ból ucha

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.1/5 (182 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Ból ucha to przypadłość występująca najczęściej u dzieci, ale zdarza się coraz częściej i u dorosłych. Obecnie chyba każdy przynajmniej raz w życiu odczuwał ból ucha. Zazwyczaj ból ten pojawia się po przebytym przeziębieniu lub infekcji górnych dróg oddechowych. Ból ucha może pojawić się również po opróżnieniu nosa i położeniu się spać. Przyczyną tego są gromadzące się w przewodzie Eustachiusza płyny. Wywierają one nacisk na ucho, powodując ból i dyskomfort. Ból ten często występuje nocą, nie dając nam spać. Nie należy go jednak ignorować i liczyć, że kiedyś minie. Są przecież domowe sposoby, które mogą nam pomóc uśmierzyć ból i pozbyć się go na dobre.
1
Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek / oliwka dla dzieci. To jeden z najbardziej popularnych sposobów. Podgrzej delikatnie oliwę, nie może być za ciepła, na pewno nie gorąca, żeby nie uszkodzić ucha. Letnią oliwę zaaplikuj do ucha, około 3 do 5 kropli. Ból powinien ustać. Olej zadziała jak lubrykant, nawilży ucho i pomoże pozbyć się świądu i infekcji.

2
Suszarka.

Suszarka. Włącz suszarkę i ustaw na ciepły strumień powietrza, na najniższą moc. Ustaw ją około 20-30 cm od ucha i skieruj strumień powietrza w stronę małżowiny. Ciepłe powietrze powinno dostać się do ucha, a tym samym złagodzić ból. Możesz też usiąść blisko grzejnika i zbliżyć do niego ucho, zadziała tak samo, jak suszarka. Nie dmuchaj powietrzem dłużej, niż 3 do 5 minut.

3
Czosnek.

Czosnek. Rozgnieć ząbek czosnku i wyciśnij z niego sok. Wpuść ten sok do bolącego ucha. Czosnek zawiera substancje działające jak naturalne antybiotyki. Po co połykać tabletki, skoro czosnek jest na wyciągnięcie ręki.

4
Ciepła woda

Ciepła woda. Owiń butelkę z ciepłą wodą w ręcznik. Użyj jej jako poduszki. Połóż się na niej przykładając bolące ucho. Ciepło z butelki powinno uśmierzyć ból.

5
Guma do żucia

Guma do żucia. Żucie gumy, a nawet przeżuwanie jedzenia, pomoże w wentylacji przewodu Eustachiusza. Dzięki temu nacisk płynów na ucho zmniejszy się, a tym samym złagodzeniu ulegnie ból.

6
Cebula.

Cebula. Ugotuj całą cebulę do miękkości. Jeszcze ciepłą owiń czystą ściereczką i przyłóż do ucha. Trzymaj kilka minut, po czym przyłóż również do drugiego ucha.

7
Liście mięty

Liście mięty. Kolejnym dobrym sposobem są liście mięty, a dokładnie sok z nich otrzymany. Zaaplikuj kilka kropel prosto do ucha, aby przynieść sobie ulgę.

8
Imbir

Imbir. Również świeży sok z imbiru w ilości kilku kropel wprowadzonych do ucha pomoże pozbyć się bólu. Imbir ma silne działanie przeciwzapalne, dzięki czemu poczujesz się lepiej.

9
Ostre przyprawy

Ostre przyprawy. Zjedz dobrze doprawioną, ostrą zupę. Oczyści ona kanaliki i przyniesie ulgę.

10
Qigong.

Qigong. To metoda medycyny chińskiej, która również pomaga pozbyć się bólu ucha. Palec wskazujący i serdeczny ułóż w literę V i przyłóż do ucha jak pokazano na schemacie. Przyciśnij palce do ucha u nasady i przekładaj nacisk w górę palców. Odczekaj kila sekund i naciskaj je od czubków do nasady. Powtórz 36 razy.

 3.1/5 (182 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (25)

jamkowalski - 2016-09-01
Mnie dokuczał ból ucha dobry tydzień. Postanowiłam skorzystać z tego poradnika i nie żałuje :)
stopbolucha.wordpress.com
Ból minął dosłownie w ten sam dzień :)
jamkowalski - 2016-08-25
Mnie dokuczał ból ucha dobry tydzień. Postanowiłem skorzystać z tego poradnika i nie żałuje :)
stopbolucha.wordpress.com
Ból minął dosłownie w ten sam dzień :)
Aneta - 2016-07-11
Suszyłam suszarką bez efektu, leżenie na ciepłym kompletnie bez efektu. Z bezsilności starłam imbir i przez gazę wycisnęłam dwie krople do ucha, przez kilka minut czułam pulsujące ciepło i ból jak ręką odjął. Ogromne dzięki, jest niedziela i niestety nie mam możliwości udać się dzisiaj do laryngologa, a jak widać niektóre sposoby jednak działają.
PatroticPL - 2016-04-20
Zapchałem sobię bolące ucho imbirem ALE CZĄSTKAMI A NIE SOKIEM i obecnie piecze.Czy to oznacza że działa?
beti - 2016-03-07
Warto mieć w doniczce geranium- potocznie zwane anginką.Kawałek wygniecionego liścia włożony do ucha na kilka godzin, leczy stany zapalne. Od zawsze.
justa - 2016-02-01
a mi mama zawsze mowila ze nie wolno stosowac tlustych plynow do ucha bo to moze zalepic ucho i tluste plyny ciezko wydostaja sie na zewnatrz co moze prowadzic do lekkiej gluchoty.... poki nie ma sie wizytu u lekarza najlepiej podgrzac sol na patelni ale nie moze byc goraca przesypac do grubej skarpety i przykladac do ucha zawsze pomagalo
monika.marczuk1265 - 2015-12-21
Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy po przeczytaniu tytułu artykułu to wata w uchu. To jedyny znany mi babciny sposób na ból ucha. Babcia zawsze jak ją przewiało i czuła, że coś się dzieje z uchem to robiła sobie kulkę z waty, delikatnie spryskiwała spirytusem i wkładała do ucha. Na to zakładała chusteczkę na głowę i tak trwała z tym sposobem kilka godzin. Później nigdy nie skarżyła się na ból. Nie wiem ile w tym prawdy, a ile tego, że po prostu z uchem nie działo się nic poważnego i samo mijało.
dorota - 2015-10-26
dziecko było na basenie, zamoczyło ucho i w piątek wieczorem zapalenie ucha 39 st, więc co robić? Spróbowałam ogrzewanie termoforem i suszarką i na noc oprócz Nurofenu, wacik z sokiem czosnku, w nocy też ją bolało, ale mniej. Normalnie w sobotę już bym była z receptą na antybiotyk, ale poczekałam, dalej nuroefn i ten wacik z czosnkiem (6 w ciągu doby), guma do żucia ku uciesze córy i jest ok. Dzięki serdeczne za porady. Człowiek już tak ogłupiał z tej farmacji, że przestał rozsądnie myśleć. Wasze porady są nam bardzo potrzebne.
Ola - 2015-09-03
Nie mam dobrych doświadczeń z laryngologiem - nawet nagły wypadek taki jak ból ucha i lecąca z niego ropa zostały zakwalifikowane na kolejkę i zapisy. Efekt - zostałam zapisana na następny tydzień. Kiedy dotarłam do laryngologa, ucho mnie już nie bolało i dostałam burę za niepotrzebne zawracanie mu głowy... No cóż, następnym razem zaplanuję sobie ten ból i zapiszę się z wyprzedzeniem... Ponieważ mam bardzo wrażliwe uszy, bolą mnie przy każdym przeziębieniu. Ja zawsze parzę sobie gorącej herbaty, dolewam odrobinę zimnej wody, żeby nie było parzące i nadstawiam ucho nad parującym kubkiem. Pomaga zawsze, a jaka ulga! Potem biorę termofor z gorącą wodą, owijam w kocyk i kładę na nim ucho. Ciepło pomaga na ból i na sen, więc najgorsze przesypiam, a potem grzeję ucho, pilnuję, żeby mnie nie przewiało i czekam, aż przejdzie. Z kolejkami do lekarza ta metoda jest chyba najskuteczniejsza...
Świniak - 2015-08-05
To nie pomaga !!!!
S. - 2015-07-21
Ból ucha to nie przelewki. Nawet jeśli któraś z powyższych "domowych" metod ma przynieść ulgę w bólu to zapewne tylko na chwilę, po czym ból może powrócić ze zdwojoną siłą. Trzeba pamiętać, że ból ucha nie bierze się znikąd. Zawsze jest jakieś podłoże bólu, którego skutki niestety boleśnie odczuwamy a nieuleczona choroba prowadzi do naprawdę poważnych powikłań. Zamiast tych powyższych metod polecam wizytę u laryngologa, który najlepiej wie co zrobić.
MateuszSiestrzeńcewic - 2015-06-06
Mam problem z uchem od trzech dni(zbierająca sie woda i ból) i po przeczytaniu waszych komentarzy stwierdziłem że pójdę do lekarza.No i się ciesze bo przypisał mi specjalne krople i antybiotyki. Powiedział bym nie czyścił wewnątrz uszu żadnymi patyczkami itp. Moim znaniem też lepiej iść do lekarza.
MateuszSiestrzeńcewic - 2015-06-06
Wpisz komentarz
aga - 2015-05-11
Olejek kamforowy lekko podgrzany i kilka kropel do ucha, zatykamy ucho watką i na następny dzień nie boli. Pamiętam z dzieciństwa, na pewno pomaga, mimo że trochę śmierdzi :)
ann - 2015-03-17
Przecież to oczywiste, że czosnek spowoduje pieczenie, ale czy to źle? Jak się poleje zabrudzoną ranę spirytusem salicylowym albo wodą utlenioną, to też bardziej piecze, niż gdyby rana była oczyszczona.
A wszyscy jacyś tacy wrażliwi, bo piecze, oj straszne... Myślałam, że to tylko dzieci bywają takie rozpuszczone.
mamuska - 2014-12-22
no tylko nie sok z czosnku i broń boże nie aplikujcie tego dzieciom. jeśli błona bębenkowa jest peknięta to tragedia gotowa. jak ktoś chce sobie ulżyć to leki przeciwbólowe i przeciwzapalne. a potem do lekarza po antybiotyk i po leczeniu do laryngologa na tympanometrię. samemu to można leczyc katarek a nie ucho.
wiktoria - 2014-11-12
Ja niewiem jak sie polozyc na tej butelce
jaga - 2014-10-23
W opisie Qigong wskazano: "Palec wskazujący i serdeczny ułóż w literę V i przyłóż do ucha". Na zdjęciu natomiast jest użyty palec serdeczny i kciuk lewej reki. Inne źródła podają: "Umieść palec wskazujący za uchem i środkowym palcem z przodu. Powinny stanowić V." No więc, w końcu jak ma być?!
zerrkos - 2014-07-17
"Bierzemy wiec aspiryne i/lub apap/i /lub ibuprom".
Oczywiście, że można to brać jak ktoś ma ochotę i dzięki tym specyfikom minie ból ucha. Ale ja się pytam czy mamy uśmierzyć ból czy leczyć? Najlepszym lekarstwem jest rozgrzanie ucha. A sposoby no cóż, jest wiele sposobów. Każdy wybiera jego zdaniem najlepszy jaki zna, niestety w większości przypadków opiera się na lekarzach. A ja zawsze powtarzam najlepszym lekarzem jesteśmy My sami, a to,m że nie umiemy wielu rzeczy to normalne. Nic nie przychodzi łatwo.
vito - 2014-07-17
wspolczuje tym,ktorzy zaczna stosowac te metody.Po co wypisywac glupoty ?
Jaki wplyw moz emeic cebula owinieta szmatka ???Jaki wplyw oliwa w uchu???Chyba tylko po to,zeby szybciej zebrak sie brod w tlustym uchu.
Ucho boli z powodow takich samych jak zatoki.Bierzemy wiec aspiryne i/lub apap/i /lub ibuprom.
Sprawdzoen jest jednoczesne wziecie aspiryny (wystarczy 375 mg) i apapu.Dziala synergia i takie jednoczesne branie bardzos zybko leczy i bole i zaziebienia a nwaet wyciagnie nas szybko z przeziebienia juz zaawansowanego.
jesli chodzi o samo ucho,to zawsze polecano i to dziala:kulka z liscia geranium.Kiedys roslina powszechnie trzymana w domach,dzis dosc rzadka ale napewno znajdzie sie u znajomych.
Ja - 2014-07-17
a poczciwe Geranium stosowane przez nasze babcie?? dziala.
Leszek - 2013-11-07
Ból ustąpił natychmiast, zrobiło się w uchu gorąco i piekło ale pieczenie po 4/5 minutach ustało.
Daniel - 2013-10-18
Co do soku z czosnku. Po aplikacji dosłownie 3 kropel tak mnie to ucho zaczęło boleć, że biegiem pod kran wypłukać ciepłą wodą. Muszę jednak przyznać, że po tej operacji ból naprawdę się zmniejszył
Apomaster - 2013-06-04
Jeżeli użyjecie czosnku to poczujecie jak wam wypala mózg, nie sądzę aby to pomogło, najbardziej polecam iść do lekarza i dostać krople do uszu oraz tabletki przeciwzapalne oraz przeciwbólowe, a jeżeli nie możecie spać w nocy to ciepła poduszka pomaga i aspiryna. Pozdrawiam
zuziazyl - 2013-01-04
Moi rodzice zawsze stosowali olejek kamforowy.
 
Jeśli w uchu źle się dzieje, czujemy ból i zgłaszamy się do laryngologa. Ale zwracajmy też uwagę na inne symptomy, np....
Co może być przyczyną bólu ucha?
Jeśli w uchu źle się dzieje, czujemy ból i zgłaszamy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt