Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Domowe sposoby na ból ucha

Domowe sposoby na ból ucha

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.4/5 (81 ocen)
Oceń 
 1 z 11 
Ból ucha to przypadłość występująca najczęściej u dzieci, ale zdarza się coraz częściej i u dorosłych. Obecnie chyba każdy przynajmniej raz w życiu odczuwał ból ucha. Zazwyczaj ból ten pojawia się po przebytym przeziębieniu lub infekcji górnych dróg oddechowych. Ból ucha może pojawić się również po opróżnieniu nosa i położeniu się spać. Przyczyną tego są gromadzące się w przewodzie Eustachiusza płyny. Wywierają one nacisk na ucho, powodując ból i dyskomfort. Ból ten często występuje nocą, nie dając nam spać. Nie należy go jednak ignorować i liczyć, że kiedyś minie. Są przecież domowe sposoby, które mogą nam pomóc uśmierzyć ból i pozbyć się go na dobre.
 3.4/5 (81 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

ann - 2015-03-17
Przecież to oczywiste, że czosnek spowoduje pieczenie, ale czy to źle? Jak się poleje zabrudzoną ranę spirytusem salicylowym albo wodą utlenioną, to też bardziej piecze, niż gdyby rana była oczyszczona.
A wszyscy jacyś tacy wrażliwi, bo piecze, oj straszne... Myślałam, że to tylko dzieci bywają takie rozpuszczone.
mamuska - 2014-12-22
no tylko nie sok z czosnku i broń boże nie aplikujcie tego dzieciom. jeśli błona bębenkowa jest peknięta to tragedia gotowa. jak ktoś chce sobie ulżyć to leki przeciwbólowe i przeciwzapalne. a potem do lekarza po antybiotyk i po leczeniu do laryngologa na tympanometrię. samemu to można leczyc katarek a nie ucho.
wiktoria - 2014-11-12
Ja niewiem jak sie polozyc na tej butelce
jaga - 2014-10-23
W opisie Qigong wskazano: "Palec wskazujący i serdeczny ułóż w literę V i przyłóż do ucha". Na zdjęciu natomiast jest użyty palec serdeczny i kciuk lewej reki. Inne źródła podają: "Umieść palec wskazujący za uchem i środkowym palcem z przodu. Powinny stanowić V." No więc, w końcu jak ma być?!
zerrkos - 2014-07-17
"Bierzemy wiec aspiryne i/lub apap/i /lub ibuprom".
Oczywiście, że można to brać jak ktoś ma ochotę i dzięki tym specyfikom minie ból ucha. Ale ja się pytam czy mamy uśmierzyć ból czy leczyć? Najlepszym lekarstwem jest rozgrzanie ucha. A sposoby no cóż, jest wiele sposobów. Każdy wybiera jego zdaniem najlepszy jaki zna, niestety w większości przypadków opiera się na lekarzach. A ja zawsze powtarzam najlepszym lekarzem jesteśmy My sami, a to,m że nie umiemy wielu rzeczy to normalne. Nic nie przychodzi łatwo.
vito - 2014-07-17
wspolczuje tym,ktorzy zaczna stosowac te metody.Po co wypisywac glupoty ?
Jaki wplyw moz emeic cebula owinieta szmatka ???Jaki wplyw oliwa w uchu???Chyba tylko po to,zeby szybciej zebrak sie brod w tlustym uchu.
Ucho boli z powodow takich samych jak zatoki.Bierzemy wiec aspiryne i/lub apap/i /lub ibuprom.
Sprawdzoen jest jednoczesne wziecie aspiryny (wystarczy 375 mg) i apapu.Dziala synergia i takie jednoczesne branie bardzos zybko leczy i bole i zaziebienia a nwaet wyciagnie nas szybko z przeziebienia juz zaawansowanego.
jesli chodzi o samo ucho,to zawsze polecano i to dziala:kulka z liscia geranium.Kiedys roslina powszechnie trzymana w domach,dzis dosc rzadka ale napewno znajdzie sie u znajomych.
Ja - 2014-07-17
a poczciwe Geranium stosowane przez nasze babcie?? dziala.
Leszek - 2013-11-07
Ból ustąpił natychmiast, zrobiło się w uchu gorąco i piekło ale pieczenie po 4/5 minutach ustało.
Daniel - 2013-10-18
Co do soku z czosnku. Po aplikacji dosłownie 3 kropel tak mnie to ucho zaczęło boleć, że biegiem pod kran wypłukać ciepłą wodą. Muszę jednak przyznać, że po tej operacji ból naprawdę się zmniejszył
Apomaster - 2013-06-04
Jeżeli użyjecie czosnku to poczujecie jak wam wypala mózg, nie sądzę aby to pomogło, najbardziej polecam iść do lekarza i dostać krople do uszu oraz tabletki przeciwzapalne oraz przeciwbólowe, a jeżeli nie możecie spać w nocy to ciepła poduszka pomaga i aspiryna. Pozdrawiam
zuziazyl - 2013-01-04
Moi rodzice zawsze stosowali olejek kamforowy.
Zatkane ucho może być bardzo dużym kłopotem. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być bardzo różne, m.in.:...
Jak odetkać ucho?
Zatkane ucho może być bardzo dużym kłopotem. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub