Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Jak rozpoznać grzybicę paznokci?

Jak rozpoznać grzybicę paznokci?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 2.7/5 (34 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Grzybica paznokci daje nam popalić. Nie dość, że zmienia kolor naszych paznokci, pogrubia płytkę paznokciową, nasze paznokcie wyglądają nieestetycznie to na dodatek brzydko pachną. Grzybicy paznokci można nabawić się poprzez nieodpowiednią higienę, również na basenie, czy plaży. Podejrzewasz, że masz grzybicę paznokci, ale nie jesteś pewna? Przeczytaj poniższe kroki, które pomogą Ci zidentyfikować i rozpoznać tę przypadłość.
1
Grzybica paznokci krok 1
Bacznie obserwuj paznokcia i jego kolor. Pierwszym objawem grzybicy zazwyczaj jest zmiana koloru płytki paznokciowej. Kolor paznokcia zaatakowanego przez grzybicę będzie miał odcienie koloru żółtego, aż po brązowy, gdy będzie bardziej rozwinięta. Jeśli zauważysz jakiekolwiek zmiany w kolorze musisz zacząć szybko działać. Jeśli to jest grzybica paznokcia, zaoszczędzisz sobie długiego i żmudnego leczenia i uchronisz się przed uszkodzeniem płytki paznokcia.
2
Grzybica paznokci krok 2
Zwracaj uwagę na grubość płytki paznokcia. Jeśli paznokieć jest grubszy niż zazwyczaj, lub grubszy niż inne paznokcie masz się czym martwić, to może być grzybica. Dlaczego tak się dzieje? Grzyb rośnie pod paznokciem wypychając go ku górze. Dlatego wydaje się być grubszy. Im bardziej rozwinięta choroba, tym grubszy paznokieć.
3
Grzybica paznokci krok 3
Paznokcie generalnie składają się z kreatyniny. Dzięki niej paznokcie są silne i nie łamią się. Płytka paznokciowa zaatakowana przez grzybicę nie będzie taka silna, paznokcie będą poszarpane przy końcach, łatwo będą się łamać, kruszyć. Jeśli zauważysz, że Twoje paznokcie są takie słabe, to na pewno grzybica. Działaj szybko.
4
Grzybica paznokci krok 4
Paznokcie połączone są ze skórą cienkim naskórkiem. Jeśli zauważysz, że tego naskórka nie ma, łatwo możesz oddzielić paznokcia od skóry to znaczy, że Mozę on być zaatakowany grzybicą.
 2.7/5 (34 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Grzybica paznokci, wywoływana przez grzyb drożdżopodobny Candida albicans, to bardzo powszechne schorzenie. Według...
Jak ustrzec się przed grzybicą paznokci?
Grzybica paznokci, wywoływana przez grzyb drożdżopodobny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt