Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Domowe sposoby na grzybicę paznokci.

Domowe sposoby na grzybicę paznokci.

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.2/5 (78 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Leczenie grzybicy paznokci może trwać bardzo długo, zwłaszcza kiedy zaniedbamy pierwsze objawy i zabierzemy się za walkę z już rozwiniętą grzybicą. Udaj się do lekarza po maści i inne specyfiki by walczyć z chorobą paznokci. Ale możesz też walczyć z grzybicą w domu. Nie od dziś wiadomo, że domowe sposoby naszych babć są skuteczne.
1
Olejek z drzewa herbacianego.

Olejek z drzewa herbacianego.

Jest to znany środek antyseptyczny (odkażający) i grzybobójczy. Świetnie poradzi sobie w walce z grzybicą paznokci. Połącz olejek z drzewa herbacianego z oliwą z oliwek, nasącz w tym wacik i przyłóż do paznokcia, lub paznokci. Możesz też wydzielić kilka kropli omawianego olejku bezpośrednio na paznokcia i wcierać go w niego codziennie. Kolejnym sposobem jest zmieszanie równych części olejku z drzewa herbacianego, oliwy z oliwek, olejku z tymianku i stosowanie tej mieszanki na zainfekowane paznokcie. Zrób z nich kompres i trzymaj na paznokciach przez 10 do 15 minut. Po tym czasie delikatnie ścieraj paznokcie szczoteczką do zębów. Dzięki temu oleje dokładnie wchłoną się w paznokcie oraz pod nie. Dzięki szczoteczce do zębów zetrzesz z powierzchni płytki warstwy grzyba, jedna po drugiej. Jest to jednak długi proces. Aby pozbyć się grzyba całkowicie musisz pamiętać o powtarzaniu tych czynności codziennie przez około 4-5 tygodni, może nawet więcej – w zależności od stopnia zaawansowania. Już po wyleczeniu stosuj olejek z drzewa herbacianego przez miesiąc, aby mieć pewność, że grzyb został usunięty na dobre. Możesz stosować olejek w czystej formie lub w postaci specjalnego preparatu do stóp i paznokci (sprawdź tutaj). Olejek pomoże w początkowej fazie grzybicy paznokci oraz w bardziej rozwiniętym stanie choroby. Jednak przy bardzo zaawansowanej grzybicy już będzie za późno na olejek.

2
Płyn listerine.

Płyn Listerine.

Nie od dziś wiadomo, że płyn do płukania ust ma dużo więcej zastosowań niż tylko czyszczenie naszej jamy ustnej. On też zawiera środki antyseptyczne, ponadto alkohol, który dodatkowo odkazi zainfekowane paznokcie. Zmieszaj listerine i ocet jabłkowy lub sok z cytryny w równych proporcjach. Dzięki temu, zwiększysz jego efektywność. Zamocz płatek kosmetyczny w tej mieszance i zrób okłady na paznokcie. Owiń je bandażem, aby nie zsunęły się tak łatwo. Pozostaw namoczone płatki na paznokciach przez około 45 minut. Następnie zdejmij płatki i delikatnie masuj paznokcie, aby mikstura dobrze się w nie wchłonęła. Możesz też dodać tą mieszankę do miski z wodą i płucz w tym stopy przez około 20 minut. Wykonuj tą czynność przynajmniej raz dziennie przez kilka kolejnych tygodni. W większości przypadków, jeśli wszystko jest robione jak należy, poprawę widać już do dwóch tygodni. Przy regularnym i odpowiednio długim stosowaniu tej metody możesz pozbyć się grzybicy z paznokci na dobre. Po każdym namoczeniu paznokcia w zrobionej mieszance i zrobionym masażu pamiętaj, aby wytrzeć go do sucha. Nie może być wilgotny.

3
ocet jabłkowy.

Ciepła woda i ocet jabłkowy.

Mocz stopy lub dłonie przez 15-20 minut w miksturze przygotowanej z ciepłej wody i octu jabłkowego zmieszanych w równych proporcjach. Po tym czasie dokładnie wytrzyj paznokcie i kończyny. Możesz też wysuszyć dokładnie paznokcie suszarką do włosów. Ocet jabłkowy zabezpieczy paznokcie przed rozprzestrzenianiem się grzyba. W połączeniu z wodą może być jednak stosowany tylko jako wspomaganie leczenia, nie samo leczenie.

4
oregano i oliwa

Oliwa z oliwek i oregano.

Zmieszaj 2 krople olejku z oregano z łyżeczką oliwy z oliwek. Nakładaj na zmienione paznokcie codziennie nie dłużej niż przez trzy tygodnie. Olejek z oregano ma właściwości antyseptyczne, odkażające, przeciwgrzybiczne, antybakteryjne, antywirusowe i przeciwbólowe. Tak wiele, za tak niewiele.

 3.2/5 (78 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (19)

atia - 2016-07-25
ja grzybice duzego paznokcia u nogi wyleczylam robiac kapiel stop w roztworze: letnia woda przegotowana, ocet jablkowy, sok z cytryny lub limonki.
Moczenie obu stop wieczorem okolo 15-20 minut. Po wysuszeniu leko nakremowc kremem do stop i poczekac ok 30 min az "wszystko" wsiaknie i wyschnie.
Przyjemna i spokojna noc do spania
mar - 2016-03-14
Żeby pozbyć się grzybicy należy odkwasić organizm. Trzeba zatem zmienić swoją dietę, w moim przypadku wystarczyło ograniczyć spożycie cukru. Stosowałem też moczenie stóp w wodzie z dodatkiem chlorku magnezu. Magnez jak wiadomo jest alkaliczny, ma działanie antyseptyczne
iska - 2016-03-14
lakier do paznokci to jest porażka, nic nie pomaga i jest drogi ,paznokieć żółknie ,pomalowałam sobie drugi paznokieć dla zabezpieczenia przed grzybem,tak go uchroniłam że sama przeniosłam grzyba na paznokcia u drogiej nogi ,nie polecam,
jola - 2016-03-14
tylko jodyna pomaga!
inka - 2016-01-27
olejek herbaciany to mit dla naiwniaków albo dla tych co go chcą sprzedać . NIE działa i szkoda kasy na niego.
adela_44 - 2016-01-20
radzę spróbować sodę oczyszczoną , patogeny nie lubią zasadowego środowiska , pamiętajcie rak żywi się cukrem , (sodę , 5kg. za ok 27 zł. zamówiłam przez internet) , w letniej wodzie rozpuścić i moczyć nogi np. przy komputerku , lub telewizji , kilka razy a potem co jakiś czas powtarzać , mi przeszło po czerech razach moczenia , ale fakt , że nie miałam silnej grzybicy , miałam tak pod paznokciem jakby ktoś wbił drzazgę i wyją ją taki ślad , nie mogłam niczym tam zrobić cokolwiek, spróbujcie , nie naganiam , soda tania , woda wszędzie dotrze, i mam już spory czas spokój, buty i skarpety wyparzam myjką ciśnieniową ( koszt 75 zł, kupiłam ją bo miałam pluskwy w domu , taka mądra byłam , że wzięłam dywan spod śmietnika ), przekazujcie wszystkim o tej sodzie na grzybicę , bo są takie strony co jakieś kapsułki proponują ale komentarzy to jakoś nie przyjmują , soda nie szkodliwa zewnętrznie i tania można spróbować , jak wam pomoże dajcie znać na anastazja211@gmail.com , będzie mi miło a jak nie pomoże to też napiszcie
Niki - 2015-10-30
Sama jestem zwolenniczką domowych kuracji, acz szczerze wątpię, żeby grzyba udało się wyleczyć za pomocą pocierania olejkiem herbacianym. Może w początkowej fazie, ale jak już jest potężny wykwit? Tylko dermatolog i leczenie dobranymi medykamentami. Po co ryzykować?
besia - 2015-10-06
ja zamiast się wyleczyć tylko sobie więcej problemow narobiłam tymi domowymi sposobami. Sugeruje wizytę u lekarza i odpowiednio dobrane leki. U mnie się skończyło na terapii doustnej w trzech cyklach.
Toni - 2015-09-15
Przecież każdy wie, że grzyb rośnie na martwym, a więc jest brak krążenia, jak go ruszyć a mianowicie robimy roztwór wódki ok 27% następnie bierzemy bandaż elastyczny nasączamy go tym roztworem i obwijamy kolano kilka razy w tygodniu, trzymamy taki okład ok. 2 godz. należy pamiętać aby ten roztwór nie ciekł po nodze
golas - 2015-05-25
stosowałem orungal przepisany przez dermatologa koszt lączny 300zł + dodatkowe specyfiki około 50zł i z grzybicą pożegnałem się na około 7 lat, później znowu się pojawiła mam tego już dość k..wa !
Jola - 2014-10-13
mialam grzybice na paznokciu u nogi i w ciagu 2 tygodni ja wyleczylam . codziennie wieczorem na czysty paznokiec oblóz watá namaczana w cieplym moczu , zaloz na to gumowy palec i skarpete zeby nie zmoczyc poscieli i w ciacu 2 tygodni schodzi caly paznokiec z choroba . minélo juz 6 lat i grzybica jakos nie wystapila sprubujcie bo warto. pozdrawiam.
agromka - 2014-09-02
Mnie leki domowe nie pomogły i w końcu lekarka mi przepisała doustny trioxal. I dopiero po nim widzę poprawę. A było naprawdę kiepsko.
kasia - 2014-07-24
ja nie wiem jaka ja mialam grzybice na paznokciu walczylam z nia miesiac . ( nie mozna malowac lakierem paznokci - grzyb sie wtedy rozmnaza ) Niezastapiony olejek z drzewa herbacianego mi pomogl , rano jak wstalam dalam krople i wieczorem po kapieli .
Mozolne ... dlugotrwale ale warto !!!
lolo - 2014-07-24
mam nadzieje, ze juz nie masz tej grzybicy paznokci, ja mialam na paznokciach u dloni, jak chcesz to napisz evagio@interia.eu
Kobiet@ - 2014-07-24
czysty ocet spirytusowy 10 %. Kuracja trwa tyle ile rośnie paznokieć. Rezultat gwarantowany.
ja - 2014-07-24
Terbinafina w tabletkach (na recepte) + kwas borowy do moczenia nog i po grzybach.
grzybiarz - 2014-07-24
Grzybicy sie nie wyleczy !!! Mozna ZALECZYC ale zawsze wroci w roznych okresach czasu !!! Przerabiam juz to kilkanascie lat uzywajac roznych metod i lekarstw !!! Najdluzszym okresem "bezgrzybicznym" bylo 3 lata !!!
madzia - 2013-06-03
bardzo długo,ja walczę już ponad rok i co zniknie to się pojawia na nowo!!!
martakali2889 - 2013-02-12
Ile może trwać leczenie takiej grzybicy?
 
Grzybica paznokci daje nam popalić. Nie dość, że zmienia kolor naszych paznokci, pogrubia płytkę paznokciową, nasze...
Jak rozpoznać grzybicę paznokci?
Grzybica paznokci daje nam popalić. Nie dość, że zmienia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt