Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Problemy w Szkole > Jaka dieta na lepszą koncentrację?

Jaka dieta na lepszą koncentrację?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Zwiększ swoją zdolność do koncentrowania się jedząc odpowiednie produkty. To co jesz i pijesz ma bezpośredni wpływ na efektywność pracy Twojego mózgu, zdolność koncentracji, wykonywanie różnych zadań, na to jak się czujesz, jak odnajdujesz się w świecie. Dlatego tak ważnym jest, aby dokonywać właściwych wyborów jeśli chodzi o pożywienie. Zwiększ swoją efektywność, polepsz samopoczucie właśnie przez jedzenie odpowiednich produktów. Stare powiedzenie mówi 'jesteś tym, co jesz'. W stu procentach się z tym zgadzam. Pokarmy, które poprawiają pracę naszego mózgu i mają duży wpływ na naszą koncentrację powinny zawierać dużo składników odżywczych, witamin i minerałów. Które produkty znajdują się w czołówce, jeśli chodzi o poprawę naszej koncentracji? Które z nich najbardziej pomogą również w kontroli stresu, zwiększeniu zdolności do zapamiętywania różnych rzeczy, przyspieszą czas reakcji, pobudzą Cię do działania, dodadzą energii, zmotywują, a nawet wydłużą czas starzenia się komórek w mózg? Odpowiedź w krokach poniżej.
1
Jagody

Jagody. Jagody to kopalnia antyoksydantów i kwasów omega-3. Badania dowiodły, iż jagody mogą pomóc w ochronie mózgu przed uszkodzeniami ze strony wolnych rodników. Składniki zawarte w jagodach, zmniejszają również ryzyko wystąpienia chorób związanych ze starzeniem się, takich jak na przykład Alzheimer czy demencja. Jagody przydadzą się również uczniom, studentom i wszystkim innym, którzy się uczą się nowych rzeczy. Dlaczego? Otóż okazało się, że dieta bogata w jagody poprawia zdolności do nauki, koncentracji, a co za tym idzie zapamiętywania nowych rzeczy. Antyoksydanty przyspieszają przepływ krwi do mózgu, co oznacza, iż działa on lepiej i pracuje wydajniej. Kwasy omega-3 poprawiają nastrój i pewność siebie.

2
Ryby

Ryby. Są one doskonałym źródłem protein i kwasów omega-3, które są niezbędne w prawidłowej pracy mózgu i jego rozwijania się. Dzięki temu dużo lepiej koncentrujemy się na różnych rzeczach, przez co lepiej i na dłużej je zapamiętujemy. Poza tym, że omega-3 zwiększają zdolności do zapamiętywania, to dodatkowo niwelują demencję, czy oddalają ryzyko udaru mózgu. Jeśli masz uczulenie na ryby, lub ich po prostu nie lubisz jedz mnóstwo orzechów włoskich. One również naładowane są kwasami omega-3.

3
Kawa

Kawa. Kofeina zawarta w kawie skutecznie nas rozbudza i dodaje energii na cały dzień. Pomaga się skoncentrować i skupić. Któż z nas nie pił kawy, kiedy czuł się senny. Pomagała nam ona zostać na tzw. czujce dużo dłużej. To wszystko dzieje się dzięki temu, że kofeina pobudza komórki mózgowe i zapewnia zastrzyk energii. Kofeina często jest składnikiem napojów energetyzujących, czekolady i niektórych leków. Jednak należy uważać, bo zbyt duża dawka kofeiny nie pomoże, ale wręcz zaszkodzi skutkując roztrzęsieniem i poczuciem niepewności, zakłopotania. Ponadto, może uszkodzić komórki mózgowe, podnieść ciśnienie krwi i doprowadzić do zaburzeń w pracy serca. A zatem kawa a i owszem, ale w rozsądnych ilościach.

4
Gorzka czekolada

Gorzka czekolada. Czy słyszałeś, że spożywanie ciemnej czekolady może obniżyć ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu? A to wszystko dzięki dużej ilości wspomnianej już kofeiny oraz kakao i zawartych w nim antyoksydantach. Wspomagają one naszą koncentrację. Dlatego zaleca się uczniom i studentom podgryzanie od czasu do czasu gorzkiej czekolady przed nauką. Nikomu to jeszcze nie zaszkodziło. Gorzka czekolada jest dużo zdrowsza od czekolady mlecznej czy czekolad nadziewanych. Mają dużo mniej tłuszczu i cukru, a przez to i kalorii.

5
Jajka

Jajka. Żółtka jajek zawierają ogromne ilości choliny, która odgrywa istotną rolę w pracy naszego mózgu. Początkowo nawet była ona zaliczana do witamin z grupy B, ale pogląd ten uległ zmianie. Wiele badań dowiodło i wciąż dowodzi, że spożywanie choliny znacznie poprawia pracę mózgu i jego zdolności do zapamiętywania. Dodatkowo, jajka są świetnym źródłem protein, które mają bardzo dobry wpływ na nasz organizm i jego prawidłowe funkcjonowanie.

6
Banany

Banany. Znane są z dużej zwartości potasu i manganu. Dzięki temu również i one znacznie poprawiają zdolności naszego mózgu. Poza wspomnianymi składnikami banany mają w sobie dużo witaminy C i białka. Banany, ponownie jak gorzka czekolada powinny być spożywane w czasie wzmożonej aktywności mózgu, kiedy się uczymy, siedzimy nad projektami w pracy, czy musimy skoncentrować się na jakiejkolwiek innej pracy. Banany są również naładowane witaminą B6, która wspomaga produkcję serotoniny i dopaminy w mózgu. One z pewnością pomogą w lepszej koncentracji.

7
Awokado

Awokado i produkty pełnoziarniste. W ciele ludzkim praca każdego organu uzależniona jest od przepływu krwi, zwłaszcza mózg i serce. Dieta bogata w produkty przyspieszające przepływ krwi redukuje ryzyko chorób serca, obniża poziom złego cholesterolu i zwiększa wydajność pracy mózgu. Dzięki szybszemu przepływowi krwi komórki ciała są lepiej odżywiane dzięki czemu lepiej pracują. Produkty pełnoziarniste i awokado zawierają duże ilości witaminy E i błonnika. Dzięki czemu krew krąży szybciej, a wolne rodniki są zwalczane.

8
Szpinak

Szpinak. Naładowany antyoksydantami i żelazem szpinak uważany jest za jedno z najzdrowszych warzyw. Ponadto zawiera duże ilości potasu, magnezu, witamin B12 i B6, czy kwas foliowy. Składniki te mają znaczący wpływ na pracę mózgu. Kwas foliowy ochrania neurony w mózgu przed uszkodzeniami. Wspomniane witaminy i minerały poprawiają koncentrację. Regularne spożywanie szpinaku może pozytywnie wpłynąć na ochronę mózgu przed utratami pamięci, jak na przykład chorobą Alzheimera. Wspomaga on również rozprowadzać krew i tlen po całym organizmie, aż do mózgu.

9
Pomarańcze

Pomarańcze. Pomarańcze znane są z dużej zawartości witaminy C. Świeży sok z pomarańczy lub same te owoce nie tylko orzeźwiają nasze ciało, ale również i umysł. Pomarańcze mają również pozytywny wpływ na system immunologiczny. Chronią one nas przed działaniem wolnych rodników, które mają niekorzystny wpływ na komórki naszego organizmu. Witamina C pomaga nam również zwalczyć różne choroby, w tym choroby serca czy infekcje bakteryjne i wirusowe.

10
Suplementy

Suplementy. Wiele osób wspomaga się suplementami diety w tabletkach, które zawierają niemalże wszystkie potrzebne witaminy i minerały, które pozytywnie wpływają na cały nasz organizm, w tym mózg. Witaminy pełnią ważną funkcję w poprawie naszych zdolności do zapamiętywania różnych rzeczy. Witaminy z grupy B odgrywają kluczową rolę w syntezie neuroprzekaźników. Witaminy E i C z kolei pomagają naszym komórkom uchronić się przed niszczeniem przez wolne rodniki. Ponadto na pracę mózgu korzystnie wpływają wspomniane już potas, magnez, beta karoten. Ważne, żeby dostarczać sobie odpowiednich ilości witamin i minerałów w regularnych odstępach czasowych. Wtedy będziemy mieć pewność, że nasz mózg i cały organizm będą pełnić swoje funkcje bez zarzutu.

 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Sandra30012 - 2013-11-05
orzechy ? -_-
Śniadanie jest to jeden z najważniejszych posiłków zjadanych przez nas w ciągu dnia. Jedząc śniadanie uzupełniamy...
Dlaczego powinniśmy jeść śniadanie?
Śniadanie jest to jeden z najważniejszych posiłków...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt