Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Problemy w Szkole > Jak zmotywować dziecko do nauki?

Jak zmotywować dziecko do nauki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Martwisz się nauką swojego dziecka? Jeśli tak, to na pewno szukasz pomysłów, jak pomóc swojemu dziecku przezwyciężyć problemy z nauką. Głównym narzędziem wydaje się być motywacja, bez której ciężko osiągnąć cokolwiek. Każde dziecko stawia sobie inne cele. Jedne dzieci chcą być lekarzami, inne strażakami, jeszcze inne inżynierami. Ale oczekiwania rodziców wobec dzieci zawsze są te same. Rodzice po prostu chcą, aby dziecko dostało porządną edukację i w pełni z niej skorzystało odnosząc sukcesy w dorosłym życiu na polu zawodowym jak i osobistym. Obowiązkiem rodzica jest nie tylko posłanie dziecka do szkoły, ale również zachęcanie dziecka do nauki i pomaganie mu w niej, zwłaszcza na początku. Rodzice muszą niejako zareklamować dziecku naukę jako coś ciekawego i fascynującego, coś co da niesamowitą wiedzę i przeniesie w inny świat. Dzieci jednak są różne. Jedne szybko złapią bakcyla, inne później, jeszcze innym ciężko zainteresować się czymkolwiek. Jak radzić sobie z dziećmi, które mają problemy z nauką? Jak je motywować? Rodzicu, nie martw się. Skorzystaj z poniższych rad, to nie takie straszne jak myślisz.
1
Istota czytania

Istota czytania. Musisz wytłumaczyć dziecku, że czytanie książek jest bardzo ważne. Ale nie wystarczy dziecku tego po prostu powiedzieć. Trzeba mu to pokazać, zainteresować je. Jeśli w Waszym domu nie ma książek, dziecko nigdy nie widziało Cię z książką w ręku, nie miało czytanych bajek na dobranoc bardzo ciężko będzie mu się przekonać do czegoś, czego Ty sama nie robisz. W każdym domu powinna znaleźć się biblioteczka z książkami zarówno dla dziecka, jak i dla Ciebie. Również czytanie gazet czy magazynów jest dobre. Nie namawiaj jednak dziecka do czytania na siłę. Odniesie to skutek odwrotny do zamierzonego. Jeśli pokażesz mu, że czytanie sprawia Tobie przyjemność, dowiadujesz się ciekawych rzeczy dziecko też tak będzie chciało. Niech samo zdecyduje jakie książeczki, na jaki temat chce czytać. Ale pokazuj mu szereg możliwości, mnóstwo dziedzin.

2
Radość edukacji

Radość edukacji. Nie narzucaj dziecku z góry wyników jakie ma osiągnąć. Naucz dziecko, aby czerpało radość z nauki, aby chciało się uczyć. Nauka powinna dziecku dostarczać wiedzy, być czymś naturalnym, a nie przymusem. Wyjaśnij dziecku dlaczego to, czego musi się nauczyć jest ważne, w czym mu pomoże, co wyjaśni, w co wprowadzi. Uczenie się tylko po to, by dostać dobrą ocenę nie gwarantuje, że dziecko skorzysta z przyswojonej wiedzy, ponieważ tego typu wiedza szybko ucieknie z głowy. Należy wzbudzać w dziecku ciekawość świata już od samego początku jego życia. Dziecko powinno też mieć odpowiednie warunki do nauki. Swój pokój, w którym może się skupić nad tym, co robi. Odpowiednie światło, biurko, narzędzia i materiały, które pomogą w nauce. I pamiętaj, nie zmusisz dziecka do nauki, ale możesz je w niej wesprzeć, zachęcić i zainteresować.

Jak napisać podanie?
Jak się dobrze uczyć?
Jak przestać przeklinać?
Jak szybko nauczyć się historii?
 4.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dziecięca wyobraźnia nie zna granic. Dziecko jest w stanie sobie wyobrazić nawet najbardziej dziwne stworzenia czy...
Jak rozbudzić w dziecku wyobraźnię?
Dziecięca wyobraźnia nie zna granic. Dziecko jest w...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kamil Kowalski
  • Jolanta Florek
  • Emilia Andżelina
  • Angelika Mielczyk
  • Magda Postek
  • Aneta Gumowska
  • Mateusz Pałyska
  • Danuta Garbowicz
  • Beata Klimas Kala
  • Zofia Wojcik
  • Janina Węgrzyk
  • Elżbieta Łakomska
pasożyt