Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Matki > Prezenty na Dzień Matki > Jak zrobić witraż - obrazek?
Jak zrobić witraż - obrazek?

Jak zrobić witraż - obrazek?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (30 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Chciałabyś zrobić obrazek witraż, a nie wiesz jak się do tego zabrać? Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak wykonać niepowtarzalny prezent na dzień matki i nie tylko.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Papier woskowany, Kredki woskowe, Temperówkę, Nożyczki, Jakieś płaskie obiekty tj. liście, obrazki z gazet, naklejki, sreberka itp., Żelazko.
1
witraż - obrazek 1
Wytnij dwa koła lub owale z papieru woskowanego. Wielkość zależy od tego jaki duży ma być witraż. Oba kawałki powinny być takiej samej wielkości i nakładać się na siebie.
2
witraż - obrazek 2
Połóż jedno z kół na płasko – najlepiej na stole. Ułóż na nim wybrane dekoracje, zaaranżuj je. Zastrugując kredki temperówką możesz wykorzystać "strużki" do dekoracji. Z kredek woskowych możesz rozrzucić drobinki po całym kole, aby witraż był kolorowy.
3
witraż - obrazek 3
Poprzednie dwa kroki z łatwością mogą wykonać dzieci. Do trzeciego potrzebna będzie pomoc osoby dorosłej. Włącz żelazko, na deskę do prasowania połóż kilka warstw gazet, na nich połóż papier z zaaranżowaną dekoracją, przykryj drugim kołem. Następnie przykryj delikatnie gazetą.
4
Żelazko powinno być średnio gorące. Prasuj ostrożnie po zewnętrznej gazecie, sprawdzając czy się nie przypala.
5
Prasuj dopóki oba koła z papieru woskowego się skleją, a woskowe "strużki" roztopią. Aby koła z papieru woskowego lepiej się skleiły nie układaj dekoracji na samych brzegach.
6
Pozostaw aż ostygnie, delikatnie zdejmij gazetę. Jeżeli okażę się że jakiś brzeg się nie skleił podklej go delikatnie przeźroczystą taśmą klejącą lub bezbarwnym klejem.
7
Na górze zrób otwór dziurkaczem, możesz obciąć brzegi jeżeli się rozsunęły podczas sklejania, uważaj abyś nie przycięła za dużo, bo dekoracja umieszczona pomiędzy nimi może się rozsypać. Możesz użyć ząbkowanych nożyczek, a by ozdobić brzegi obrazka.
8
witraż - obrazek 4
Twój obrazek jest gotowy do powieszenia.
Jak zrobić zdrapkę?
Jak narysować Mikołaja?
Jak zrobić mini miotły czarownicy?
Jak zrobić piwonie z bibuły?
Wskazówki
  • Musisz wiedzieć ze cała kompozycja nie jest zbyt mocno przyklejona do papieru, utrzymuje się w swojej pozycji głównie dzięki temu że brzegi obrazka dobrze do siebie przylegają, dlatego musisz uważać jeśli będziesz musiała przyciąć zewnętrzne brzegi.
 2.3/5 (30 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

jejku - 2012-04-13
muszę spróbować
HoFuI - 2012-03-28
zrobie po swojemu
Milena - 2010-03-03
piękny
 
Za pomocą opakowania po chińskim jedzeniu lub po czymkolwiek innym możesz zrobić świetne obrazki. Będą się znakomicie...
Jak zrobić obrazki za pomocą opakowań styropianowych?
Za pomocą opakowania po chińskim jedzeniu lub po czymkolwiek...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt