Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły?

Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (305 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 18 
Jeśli zapuszczasz włosy, zapewne zastanawiasz się co możesz zrobić, aby przyspieszyć ten proces. Otóż sposobów jest wiele, trzeba tylko znaleźć te najlepiej działające na Ciebie i Twoje włosy. Możesz sobie oczywiście włosy po prostu przedłużyć, ale jeśli chcesz mieć naturalnie długie włosy powinnaś zastosować kilka sztuczek. Zapoznaj się z nimi.
1
Sposoby na długie włosy krok 1

Przycinanie końcówek. Pomyślisz sobie, dlaczego podcinanie końcówek ma przyspieszyć ich porost. I masz rację, bo podcinanie włosów nie przyspiesza w żaden sposób ich wzrostu, włosy w końcu rosną od cebulki, a nie na końcach. Poza tym, dlaczego podcinać włosy, skoro się je zapuszcza? Wyjaśnienie tego jest bardzo proste. Podcinanie końcówek to podstawowa forma dbania o włosy. Włosy niszczeją i rozdwajają się właśnie od końców. Jeśli nie obetniesz końcówek na czas, mogą one się poważnie rozwarstwiać, a nawet łamać. Czy jest sens zapuszczania takich włosów? Nie będzie to wyglądało estetycznie, ani nie przyniesie pożądanych efektów. Regularnie podcinanie włosy to zdrowe włosy. Podcinanie włosów co 6-8 tygodni o 1 -2 centymetry jest kluczowe, by mieć lśniące, zdrowe włosy.

2
Sposoby na długie włosy krok 2

Masaż skóry głowy. Najlepiej wykonać go gorącymi olejkami. To świetny sposób na pobudzenie mieszków włosowych, dzięki czemu włosy rosną szybciej, są gęstsze i bardziej miękkie.

3
Sposoby na długie włosy krok 3

Białka jajek. Są one znane z tego, że rewelacyjnie naprawiają uszkodzone włosy, odżywiają je. Włosy są niesamowicie miękkie i błyszczące. Oddziel białka od żółtek z kilku jaj i nałóż białka na włosy na piętnaście minut. Włosy od razu będą wyglądać na dziesięć razy zdrowsze, będą silniejsze, a co za tym idzie będą pobudzone do szybszego wzrostu.

4
Sposoby na długie włosy krok 4

Pij wodę. Woda to odpowiedź na wiele pytań, jeśli chodzi o zdrowie i nie tylko. Jest to szybka i naturalna metoda szybkiego wypłukania z ciała toksyn, dzięki czemu włosy mogą nie niepokojone przez nic rosnąć szybciej. Pij około ośmiu szklanek wody codziennie. Nie tylko Twoje włosy będą rosły szybciej i będą mocniejsze, ale również poczujesz się dużo lepiej.

5
Sposoby na długie włosy krok 5

Szczotkuj włosy. Szczotkowanie powinno odbywać się codziennie przed snem oraz rano. Nie znaczy to, że masz przeciągać szczotką włosy po sto razy za każdym razem, bez przesady. Po prostu rozczesz je dokładnie rano i wieczorem. Pamiętaj o przejechaniu szczotką po skórze głowy, aby poprawić krążenie w skórze głowy. Dzięki temu pobudzone również zostaną mieszki włosowe i włosy rosnąć będą szybciej. Pamiętaj jednak, aby nie szczotkować włosów mokrych. Wtedy włosy są bardziej podatne na uszkodzenia. Pozwól włosom wyschnąć i dopiero wtedy bierz się za ich szczotkowanie.

6
Sposoby na długie włosy krok 6

Unikaj suszenia włosów suszarką. Suszenie włosów bardzo je osłabia i niszczy. Gorące powietrze nie ma najlepszego wpływu na stan włosów oraz ich porost. Ogranicz więc suszenie do minimum.

7
Sposoby na długie włosy krok 7

Proteiny. To co jesz ma ogromny wpływ na Twoje zdrowie, samopoczucie i wygląd. Odpowiednie składniki odżywcze mają również wpływ na porost włosów. Jeśli brakuje Ci witamin Twoje włosy z całą pewnością będą o tym krzyczeć. Spożywając dużo produktów bogatych w proteiny zauważysz dużą różnicę w prędkości wzrostu włosów, ale również w ich wyglądzie. Włosy będą zdrowe, lśniące, grubsze. Jedz więc dużo ryb, jajek, chudego mięsa. Zrezygnuj z fast foodów i tzw. zapychaczy typu chipsy czy paluszki.

8
Sposoby na długie włosy krok 8

Odżywki. Aby włosy były mocne i chciały rosnąć stosuj odżywki (te wspomagające porost włosów kupisz na przykład tutaj). Stosuj je przynajmniej raz w tygodniu. Musisz jednak uważać, ponieważ odżywki powinny być nakładane tylko na włosy, nie na skórę głowy. Odżywka nałożona na całe włosy, również u nasady obciąża je i sprawia, że szybciej się przetłuszczają. Włosy się męczą i nie chcą tak szybko rosnąć. Nakładaj więc odżywkę na końce włosów, mniej więcej od połowy ich długości.

9
Sposoby na długie włosy krok 9

Cebula. Może i myślisz, że cebulę wykorzystuje się tylko w kuchni to grubo się mylisz. Ugotuj kilka cebul w wodzie i płucz w tej wodzie włosy. Naprawdę, to działa. Włosy zostaną świetnie pobudzone do wzrostu. I nie martw się o cebulowy zapach włosów. Po spłukaniu włosów wodą cebulową, spłucz je czystą wodą, po czym nałóż odżywkę i ponownie spłucz. Na mokrych włosach może i zostanie lekki zapach cebuli, ale gdy włosy wyschną, zapach zniknie.

10
Sposoby na długie włosy krok 10

Maseczka z ziemniaków. Kolejny produkt z ogródka, obok cebuli, który wzmocni włosy i pobudzi ich wzrost. Zetrzyj na tarce trzy obrane ziemniaki, dodaj do nich żółtko z jednego jajka i trochę miodu. Zamieszaj. Nałóż tak przygotowaną maseczkę na włosy. Różnica w strukturze włosów gwarantowana. Przy regularnym stosowaniu Twoje włosy będą rosły jak szalone.

11
Sposoby na długie włosy krok 11

Olejki eteryczne. Również one wspomogą porost włosów. Zmieszaj trzy krople olejku lawendowego, trzy krople olejku rozmarynowego, dwie krople olejku z tymianku i dwie krople olejku z drzewa sandałowego. Nałóż na skórę głowy i wykonaj masaż. Potem zmyj głowę.

12
Sposoby na długie włosy krok 12

Ocet jabłkowy. Jeśli zapuszczasz włosy, aby były bardzo długie to jest sposób w sam raz dla Ciebie. Zmieszaj ocet jabłkowy z wodą w równych proporcjach. Używaj do płukania włosów po umyciu ich szamponem. Ocet stymuluje mieszki włosowe aktywując je do wydajniejszej pracy.

13
Sposoby na długie włosy krok 13

Olej z pestek winogron. Masuj nim skórę głowy, a pobudzisz mieszki włosowe, poprawisz krążenie i stan skóry głowy. Poczujesz i zauważysz ogromną różnicę.

14
Sposoby na długie włosy krok 14

Mycie włosów. Wiele z nas uważa, że codzienne mycie włosów jest koniecznością, jednak to niej jest prawda. Szampon oczyszcza włosy, ale zbyt częste oczyszczanie może włosy uszkodzić i sprawić, że nie będą rosły tak szybko jak tego chcemy. Częste narażanie włosów na chemikalia zawarte w szamponach wcale im nie służy. Ideałem byłoby, gdyby włosy były myte dwa, trzy razy w tygodniu. Ale nie oszukujmy się, nikt tyle nie wytrzyma. Myj więc włosy chociaż co drugi dzień.

15
Sposoby na długie włosy krok 15

Lakiery, pianki. Unikaj używania produktów do stylizowania włosów. Wszystkie lakiery, pianki, gumy do włosów czy żele używane za często i w zbyt dużej ilości zniszczą włosy i spowolnią ich wzrost. Używaj ich wtedy, kiedy naprawdę musisz. Uważaj, aby nie przedobrzyć z lakierem czy żelem. Nie wygląda to estetycznie i ma zły wpływ na strukturę włosa.

16
Sposoby na długie włosy krok 16

Słońce. Jednym ze sposobów, aby chronić włosy przed powolnym wzrostem jest ich ochrona przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. Unikaj też kąpieli w basenie czy jeziorze w godzinach, gdy słońce jest najmocniejsze. Zawsze zakładaj czapkę czy chustkę, która ochroni skórę głowy przed słońcem.

17
Sposoby na długie włosy krok 17

Sen. Unikaj spania z ciasno związanymi czy splecionymi włosami. Przez to po jakimś czasie włosy są osłabione, częściej się łamią i nie chcą rosnąć. Włosy powinny mieć swobodę. Jeśli chcesz je związać to zawiąż je w bardzo luźny koński ogon lub kucyk. Gumka nie może być zbyt ciasna. Powinnaś też spać na jedwabnej poszewce, a nie na bawełnianej. Jedwab jest dużo łagodniejszy i delikatniejszy dla włosów. Nie powoduje w nich tyle załamań i nie uszkadza ich struktury. Jedwab jest również przyjemniejszy dla skóry. Same zalety.

 3.8/5 (305 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (37)

fiona990@interia.pl - 2015-11-27
pisze sie ą i ę tak a ktosz hyba nieumie pisać
colourandart - 2015-10-24
ale bzdety
zuzz - 2015-08-06
"bardziej zdrowsze"?? umówmy się, że coś jest bardziej zdrowe albo zdrowsze ;)
Monika - 2015-07-20
bzdury z bzdur
Anonim - 2015-07-07
Same bzdury... Co pare miesięcy włosy rosną mi o 1 cm dłużej, moja mama jest fryzjerką i stosuję się jej rad i jakoś rosną idealnie.
Szatanidło - 2015-06-22
Co za bzdura, spanie z rozpuszczonymi włosami niszczy włosy, prowadzi do ich rozdwajania et cetera ;)
sylwius - 2015-06-16
wlasnie wlosy powinno sie wiazac na noc inaczej sa bardziej podatbne na lamanie. Jezeli moge cos doradzic na szybszy porost wlosow to picie drozdzy. Tu odsylam do roznych stron internetowych tm sa zasady jak stosowac i tak dalej. Ja stosuje prawie 2 miesiace i roznice widze. Olejki eteryczne? pierwsze slysze :)
mik - 2015-06-09
z calym szacunkiem,ale ten artykul pisal chyba jakis glab..
tadaa - 2015-05-25
Wszystkie witaminy z grupy B są odpowiedzialne za to aby nasze włosy były mocne, zdrowe i nie wypadały. Oczywiście należy uważać z takimi kuracjami aby nie dostarczyc zbyt duzej ilosci witamin bo skutki moga byc wrecz odwrotne. Olejki są dobre ale nie sparwia że nasze włosy bedą rosnąć szybciej. Zamkną łuskę włosa i sprawią że nie bedą zniszczone. Wizualnie bedą wyglądać na bardziej gęste. Nie polecam stosowania miliona odżywek ponieważ można zbyt obciążyć włosy, które zaczna wypadać bądź się łamać.
weraci - 2015-05-11
ja chce miec długie włosy arzdo tyłka iniewiem jak
justyna306 - 2015-04-30
Bzdury.
Jesli juz ktos usilnie chce wyprzedzic nature, polecam ilej kokosowy. Jednak najwieksze cuda podobno dziala olejek rycynowy.
Andzia - 2015-04-20
Ale bzdury -.- Przez te ziemniaki mam ich teraz pełno we włosach i niby jak mam je z niby wydostać jak już to piszcie sprawdzone sposoby a nie w kulki gracie -.-
nati - 2015-01-05
Ale bzdury
nik - 2014-11-18
Olejki eteryczne??? Ktoś chyba zgłupiał do reszty! Niech sam/a sobie wetrze - pieczenie, wysypka, opuchlizna a nawet dosłownie poparzenie gwarantowane! Olejki eteryczne można tylko dodawać w niewielkiej ilości do oleju bazowego np.: migdałowego, oliwy z oliwek, itp.
nikoś - 2014-09-18
czy te białka to trzeba ubić i dopiero dać na włosy?
Julia - 2014-08-22
wiążcia włosy na noc w luźny warkocz, jak jesteście w domu też! rozpuszczone włosy sie łamię, a zbyt mocne wiązanie ciągna za cebulki. ;)
jednorożec - 2014-08-04
Włosy rosną u każdego inaczej- moi koledzy, blond i brunet, zapuszczali włosy mniej więcej tyle samo czasu. Brunet w ciągu jakiś 2 lat był około 5 razy u fryzjera, blondyn zero, a włosy mieli tej samej długości, jeśli nawet ciemne loczki jednego z nich nie były dłuższe od loczków drugiego. Na pewno miał jednak więcej włosów i to w lepszej kondycji, ale to po części też przez geny.
Natomiast włosy nie muszą być długie, choć niektórym faktycznie taka długość najlepiej pasuje do kształtu twarzy, ważne, by były zadbane, więc część z tych porad może się przydać. Ale tylko część, bo w końcu chyba nie wszystkich stać na takie luksusy jak jedwabna poszewka- zwłaszcza, że trzeba by ją wymieniać.
henryka-fika - 2014-07-28
Ja używałam olejków wcierałam je w głowę i innych cudów na porost włosów. Najskuteczniejsze okazało się być zwykłe czesanie! Czeszę włosy kilka minut dziennie robiąc sobie taki krótki masaż głowy i dzięki temu skóra ma większe ukrwienie i włosy szybciej rosną to naprawdę doby sposób!
Zmora - 2014-07-24
Co to za bzdury? Włosy nie rosną szybciej lub wolniej. Każdy ma dany genotyp i choćby się posrać, porostu fizycznego nie zagęścisz i nie przyśpieszysz. Najlepszym przykładem są faceci po 30. Nie słuchajcie głupot, że włosy można "odżywić" z zewnątrz. Nie da się! Można je nabłyszczyć, wygładzić, żeby wyglądały lepiej. Ale z zewnątrz nie da się wpłynąć na ich kondycję! Dlatego. Albo cały organizm jest zdrowy albo dupa z włosów. Jasne?
NIki - 2014-07-23
A ja bym chciała się dowiedzieć co zrobić aby włosy nie rosły tak szybko?????
tadaa - 2013-10-03
słyszałam na zajęciach z trychologii że włosy rosną do pewnego momentu. Jest to zapisane w informacji genetycznej. Czyli jeśli w Twoich genach jest informacja że włosy bedą miały długosć 50 cm to dluższe nie będą. Co jeszcze do pielęgnacji włosów, zimą przez noszenie czapki nieszczy włosy, "wycierają sie" i mamy ich mniej. Wlosy dobrze chronia skórę głowy przed zimnę wiec ograniczajmy noszenie czapki do minimum. Najlepiej jest też wzmocnić włosy od wewnątrz przyjmując np. tabletki, jedne wypróbowałam sama i jestem z nich zadowolona.
sandra30012 - 2013-07-03
Czy Maseczka z ziemniaków zmywa farbę z włosów i co ile można ją stosować ?
wikuśśś - 2013-05-20
spoko ale nie działają ne ktore sposoby ehehe
Sophie - 2013-05-14
Nie taka znowu oczywistość. Sama nie znałam np. okładu z białka jajek. Ciekawi mnie czy naprawdę tak dobrze działa.
kinia - 2013-05-07
Ktoś tu w kulki leci, tylko nie wiem kto. Ponieważ Pani MalutkaToJa na następny dzień dodała komentarz o tym że jest w trakcie zapuszczania włosów i świetnie u niej działają drożdże. Więc jak to możliwe?
http://www.tipy.pl/artykul_12303,co-zrobic-aby-wlosy-szybciej-rosly.html
STELLA176 - 2013-04-17
. . . (~") . . . W sumie to liczyłam na inne informacje. To co zostało umieszczone to " oczywista oczywistość" i tyle.
anuszka - 2013-04-03
Większość tych porad odnosi się do ogólnej poprawy wyglądu włosów, nie tylko do przyspieszenia porostu. Do tego drugiego polecam przede wszystkim wcierki (np. Jantar, woda pokrzywowa, woda brzozowa, capitavit, seboravit, seboradin i wiele innych) oraz masaż skalpu.
ania5825 - 2013-03-29
Niektóre porady są nieprawdziwe... na przykład odżywki. MOŻE taka odżywka, która dużo kosztuje cokolwiek pomoże, ale specjalistka powiedziała mi, że ogólnodostępne w drogeriach odżywki jedynie pomagają rozczesywać włosy.
MalutkaToJa - 2013-03-27
Najlepszym sposobem na przyspieszenie porostu włosów jest po prostu codzienny masaż głowy. Pobudza on krążenie i pracę cebulek włosowych. Najlepiej robić to kilka razy dziennie. Wcierając przy tym różnego rodzaju odżywki możemy znacznie przyspieszyć proces wzrostu włosów. Ze swojego doświadczenia mogę również polecić wcieranie olejku rycynowego i pozostawianie go na kilka godzin lub nawet całą noc. Ja stosowałam się do tej drugiej opcji i byłam zaskoczona rezultatami. Dlatego serdecznie polecam wypróbowanie go jeśli jeszcze ktoś tego nie zrobił ; ) . Olejek rycynowy nakładany na rzęsy także przyspiesza ich wzrost.
Claire - 2013-03-04
Większość powyższych porad jest dość bzdurnych. Stosowanie odżywek na końcówki nie ma zupełnie żadnego wpływu na porost włosów ;) Podobnie z częstotliwością mycia - to nie częstotliwość, a to jaki szampon stosujemy jest istotne dla zdrowia włosów i cebulek.
majkaku.95 - 2013-01-25

Nie sądzę, żeby takie zabiegi cokolwiek dawały. Porost włosów zależy przecież od predyspozycji i genów danej osoby i nie wydaje mi się, żeby cokolwiek mogło w równym stopniu podziałać na każdego.

Minkaa14 - 2013-01-21
Bardzo dobre pomysły.! Super :D
anonim - 2013-01-19
"Ideałem byłoby, gdyby włosy były myte dwa, trzy razy w tygodniu. Ale nie oszukujmy się, nikt tyle nie wytrzyma." Co to za bzdura? Ja myje włosy dwa razy tygodniowo, bo więcej nie potrzebuję.
Asia - 2013-01-11
Super te porady. Przynajmniej część z nich zastosuję;)
arimor - 2013-01-06
Na szybki wzrost włosów bardzo dobre jest także picie pokrzywy. Wystarczy zebrać trochę pokrzyw latem (najlepiej w miejscu oddalonym od ulicy), zrywać pokrzywy młode (najlepsze są listki znajdujące się na górze rośliny), wysuszyć je, rozkładając w suchym miejscu na gazecie, a później pić 2-3 razy dziennie, zalewając gorącą, ale nie wrzącą wodą. Efekt murowany. Sposób ten poleciła mi fryzjerka i miał on za zadanie wzmocnić łamliwe, osłabione włosy, tymczasem bardzo przysieszył on także ich wzrost i byłam zdziwiona, że muszę udać się do fryzjera o 2 tygodnie wcześniej niż zwykle, by zafarbować odrosty :). Polecam
sisqa - 2012-11-16

Ja bym dodała także łykanie skrzypu.

asiulkago - 2012-11-12
jak często stosować masęczkę z ziemniaków?
Przeciętna prędkość wzrostu włosów to od 10-15 cm na rok. Czynniki takie jak stres, brak składników odżywczych,...
Jak zrobić olej przyspieszający wzrost włosów?
Przeciętna prędkość wzrostu włosów to od 10-15 cm...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt