Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Kanapki > Jak robić kanapki dla dzieci?

Jak robić kanapki dla dzieci?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Każde dziecko kocha kolorowe rysunki, zwierzątka czy bajkowe postacie. Fakt ten możemy wykorzystać, aby nakłonić dziecko do zrobienia rzeczy, na które normalnie nie ma ochoty. To samo dotyczy jedzenia. Niejedna mama ma problem z dzieckiem, które je jak ptaszek i to tylko po długich prośbach i namowach. W takich sytuacjach doskonałym pomysłem jest połączenie posiłku z zabawą. Teoretycznie "jedzeniem nie można się bawić", jak mawiały nasze babcie, jednak co innego pozostaje, jeśli mamy do czynienia z niejadkiem? Poniżej przedstawiam kilka pomysłów na zdrowe i pyszne kanapki dla dzieci - nawet tych najbardziej wybrednych!
1
kanapka - małpka
Kanapka ta jest wykonana z ciemnego pieczywa, masła orzechowego, banana i czekoladowych łezek. Pieczywo okrawamy ze skórki i wycinamy z niego dwa koła - jedno większe na głowę i drugie mniejsze na pyszczek i dwa półkola - na uszy. Z kawałka skóry z chleba robimy usta.
2
kanapka - kwiaty
Ta kanapka wykonana jest z białego i ciemnego pieczywa tostowego (płatki kwiatka), szczypiorku (łodyżki), ogórka (listki i trawka) oraz papryki konserwowanej (środki kwiatków).
3
kanapka - fortepian
To dzieło jest już bardziej skomplikowane. Nóżki fortepianu wykonane z ogórka, dolna część blatu z pieczywa, górka - z chleba tostowego. W środku kanapki masło i szynka. Klawisze wykonane z sera żółtego i skórki ogórka. Klapa fortepianu uniesiona jest przy pomocy kawałka marchewki.
4
kanapka - buzia
Ta kanapka natomiast jest bardziej pracochłonna, albowiem zanim zaczniemy ją robić, musimy zrobić guacamole, które posłuży nam do posmarowania pieczywa. Kanapka zrobiona jest również z kiełków, ogórka zielonego, czarnych oliwek, marchewki, czerwonej cebuli, pomidora oraz z sosu majonezowego.
5
kanapka - statek
Oczywiście jeśli twoje dziecko jest chłopcem z pewnością bardziej podoba mu się piracka wersja kanapki. Wykonasz ją z chleba tostowego, szynki, żółtego sera, paluszków i zielonego ogórka.
6
kanapka - nemo
Twoje dziecko jest zakochane w Nemo? Jeśli tak, z pewnością nie pogardzi kanapką wyglądającą jak jego bajkowy bohater. Kanapkę tą wykonasz z białego pieczywa, marchewki, ogórka zielonego, pietruszki i liści szpinaku. Marchewka będzie się trzymała chleba jeśli posmarujesz ją masłem.
7

Rysowanie po maśle

Nie musisz robić skomplikowanych kanapek jeśli twoje dziecko jest małe. Małe dzieci z przyjemnością zjedzą nawet kanapkę z masłem - oczywiście pod warunkiem, że będzie dla nich ciekawa. Okrój kromkę chleba ze skórki, posmaruj dość grubo masłem, posól i dokładnie wygładź nożem. Na maśle narysuj wykałaczką obrazek - może to być domek, drzewa, ludziki, słoneczko, kwiatki - im ciekawszy rysunek, tym chętniej kromeczka zostanie zjedzona.

* Możesz rysować również na serkach do chleba, pastach, pasztecie itp.

Wskazówki
  • Oczywiście wszystkie składniki kanapek są dowolne. Możemy kombinować z tym co mamy w lodówce. Najważniejszy w kanapkach dla dzieci jest ich kształt oraz sposób podania.
  • Włosy kanapkowych ludzików najlepiej jest robić z kiełków.
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Poniżej przedstawiam pomysł na kanapkę dla niejadka o wyglądzie zajączka trzymającego marchewkę. W poniższym przepisie...
Jak zrobić kanapkę - zajączek?
Poniżej przedstawiam pomysł na kanapkę dla niejadka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt